امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 April 2024

تصاویر شهر

تازه های شهر مبارکه

در آینه مطبوعات

کد: 20701
بروزرسانی: سه شنبه, ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ ۲۰:۵۳

افتتاح و بهره برداری از مرکز مشاوره وخدمات روانشناختی آوای زندگی وابسته به شهرداری مبارکه

به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه اولین مرکز مشاوره وخدمات روانشناختی وابسته به شهرداری در استان اصفهان با حضور مسئولین افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .

آیین افتتاح اولین مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی آوای زندگی وابسته به شهرداری مبارکه با حضور امام‌جمعه ، فرماندار ،شهردار ،رئیس و  اعضای شورای شهر مبارکه و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد.

شهرداری مبارکه اولین شهرداری در استان اصفهان است که با همکاری و مدیریت فنی اداره بهزیستی ،نسبت به تأسیس و بهره‌برداری از مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی اقدام نمود.

به گزارش شمیم وطن سید محسن هاشمی ضمن تبریک به مناسبت میلاد پر خیروبرکت بانوی خوبی‌ها حضرت فاطمه زهرا (س) ، عنوان کرد: از همه عزیزان که دعوت شهرداری و شورای اسلامی شهر را قبول نمودند و خارج از وقت کاری برای افتتاح این مرکز مشاوره  حاضر شدند  بسیار سپاس گذاریم.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) که می‌فرمایند: «مشورت کننده از لغزیدن در خطاها مصون می‌ماند» ، ادامه داد: امروزه با جهان پیچیده‌ای مواجه هستیم که در آن فناوری‌ها هر روز رشد و توسعه پیدا می‌کند اما توسعه در برخی از حوزه‌ها موجب فاصله گرفتن زندگی مردم از آرامش شده است.

شهردار مبارکه بابیان اینکه اغلب شهرداری را باکارهای عمرانی می‌شناسند ، افزود: از دوران تصدی بنده با رهنمودهای شورای اسلامی شهر مبارکه خدمت صرفاً در حوزه عمران مد نظر نبوده و در تمام موارد فرهنگی ، اجتماعی و... در دستور کار  مدیریت شهری بوده است . توجه به مباحث فرهنگی و نشاط اجتماعی از ضروریات است و احداث مرکز مشاوره شهرداری مبارکه یکی از اقدامات خوب جهت مشاوره به مردم عزیز و پیشگیری ازعوامل مخل نشاط اجتماعی و تقویت بنیان خانواده است .

مهندس هاشمی با اشاره به بالا بودن هزینه مشاوره در مراکز خصوصی تصریح کرد :شهرداری مبارکه با همکاری اداره بهزیستی اولین شهرداری است که توانست مجوز فعالیت مرکز مشاوره را در استان اصفهان بگیرد و هدف ما ارائه خدمات کم هزینه و استفاده عموم مردم از خدمات مشاوره ای است .

شهردار مبارکه در خصوص فعالیت‌های این مرکز مشاوره‌ای اظهار داشت: در نظر داریم این مرکز در مباحث مختلف خانوادگی ، تحصیلی و شغلی به فعالیت ادامه دهد و سعی می‌کنیم که در بحث مشاوران و کلاس‌هایی که  برگزار می‌شود بتوانیم آن چالش‌ها و تهدیدها را شناسایی بکنیم.

 وی یکی از اهداف شهرداری مبارکه شناسایی چالش های اجتماعی  با مشارکت مردم عنوان کرد و افزود: به کمک چنین  مراکز مشاوره‌ای می توان قبل از هرگونه اتفاق رفع خطر کنیم به‌خصوص امروز که با علم فنون و علوم جدید روبرو هستیم و با افتتاح چنین مراکزی بتوانیم رسالت اصلی خود را در توسعه مباحث فرهنگی و ایجاد نشاط مردم در سطح شهر انجام بدهیم.

هاشمی پیشگیری اولیه از آسیب‌های روانی و اجتماعی، افزایش حس آرامش و نشاط در خانواده و جامعه را از برنامه‌های کاری این مرکز مشاوره عنوان کرد وگفت :در این مرکز، علاوه بر مشاوره فردی، فضای مشاوره گروهی با حضور افراد فرهیخته نیز با محوریت اداره بهزیستی شهرستان فراهم‌شده است.

در ادامه این مراسم سجاد خالوزاده با اشاره به ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن ، خاطرنشان کرد: پروژه مرکز مشاوره شهرداری با حرکت جهادی با کمک اداره بهزیستی شهرستان مبارکه و سیستم مدیریت شهری مبارکه به بهره‌برداری رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه با اشاره به اهداف تعیین‌شده شورای اسلامی مبارکه ، گفت:  هدف شورای اسلامی دوره پنجم فقط مباحث عمرانی نیست بلکه باید در تمامی عرصه‌ها گام برداریم و به همین علت یکی از مهم‌ترین مباحث و معضلات جامعه امروز بحث‌های فرهنگی می‌باشد که باید این زمینه ها  را تقویت کنیم.

دکتر خالوزاده افزود :هدف از راه‌اندازی این مرکز خدمات روانشناسی، مشاوره خانواده، ازدواج، کودک و نوجوان، مشاوره تحصیلی، مشاوره شغلی، توان‌بخشی، انجام آزمون‌های شخصیتی و نگرشی و روان‌درمانی است.

 وی در ادامه بابیان اینکه در جلسات شورای اسلامی زمان زیادی برای پروژه‌های فرهنگی گذاشته‌ایم، عنوان کرد: همان‌گونه که میدانید پروژه‌های فرهنگی بسیار زیادی در سطح شهر انجام‌شده است و چون در سطح جامعه نشاط اجتماعی کم دیده می‌شود باید روی بحث‌های نشاط اجتماعی کارکنیم و مردم را به این سمت ببریم.

خالوزاده با اشاره به مراسمات برگزارشده در سطح شهر ، افزود: مسئولین شهر باید در بحث نشاط اجتماعی یک گام ویژه‌بردارند و برنامه‌های متنوعی برای نشاط مردم برگزار کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه با تأکید ویژه‌بر وضعیت خاص شهرداری‌های شهرستان مبارکه در مباحث اقتصادی، گفت: در مباحث اقتصادی مسئولین نیاز به وحدت و همدلی ویژه دارد از مسئولین شهرستان خواهشمندیم در ایام شب عید به کمک شهرداری‌ها بیایند تا انشااله این ایام را به‌خوبی پشت سر بگذاریم.

وی در پایان اظهار کرد:جامعه امروز بیش‌ازپیش به خدمات مشاوره نیازمند است و امیدواریم باهمت و یاری مسئولین محترم و مردم شریف شهرستان، بتوانیم گامی برای خدمت به همشهریان عزیز برداریم.

.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز :طراحی پورتال خبری
Scroll to Top