امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 April 2024

تصاویر شهر

تازه های شهر مبارکه

در آینه مطبوعات

کد: 20014
بروزرسانی: چهارشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ۱۰:۵۰

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد؛ تجلیل از کتابداران مراکز فرهنگی شهرداری مبارکه



 

به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه از کتابداران مراکز فرهنگی شهرداری مبارکه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی تقدیر شد.

  شهردار مبارکه درمراسم تجلیل از کتابداران این شهر ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و تشکر از کتابداران مراکز فرهنگی، ابراز داشت: زحمات کلیه افرادی که در مسیر ترویج فرهنگ کتابخوانی فعالیت دارند قابل احترام و تقدیر است.

 مهندس سید محسن هاشمی بر لزوم فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ مطالعه تاکید کرد و افزود: راه رهایی از روزمرگی درزندگی ،مطالعه کتاب و استفاده از اندیشه های نو وپویاست.

وی، بهترین راه ایجاد انگیزه وخلاقیت را نهادینه نمودن فرهنگ مطالعه و راه یابی کتاب به درون خانواده ها دانست و افزود: اگرما نیروهایی خلاق داشته باشیم یقیناً این امر موجب تسریع در روند توسعه وپیشرفت جوامع انسانی خواهد گردید.

وی نقش کتابداران در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را مهم توصیف کرد و افزود : باید با روش های نوین و خلاقانه جوانان و نوجوانان را به سمت کتابخانه ها سوق داد.

شهردار مبارکه توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی را مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی ) عنوان کرد و افزود : رهبر فرزانه انقلاب از کتابخوانی به عنوان یک وظیفه ملی یاد کرده و نقش فرآیند کمال بشری  را به وسیله کتاب میسر دانسته است.

هاشمی گفت: باتشکیل کارگروهی متشکل از افراد دلسوز وصاحب نظر شهر مبارکه واستفاده از ایده ها ونظرات آنان امیدواریم شاهد به واقعیت پیوستن این موضوع در آینده ایی نزدیک باشیم.

 شهردار مبارکه با بیان اینکه شهرداری بر زندگی همه انسان هایی که در مجموعه شهری زندگی می کنند به نوعی تاثیرگذار است، که علیرغم مشکلات عدیده در زمینه های مختلف مالی ، سعی نموده ایم درمسیر توسعه فرهنگی شهرمان استوارتر از پیش قدم برداریم.

هاشمی در ادامه با تجلیل از خدمات و زحمات بی وقفه کتابداران، آنها را معماران اخلاق ،ادب و فرهنگ جامعه دانست و تصریح کرد: این جلسه به پاس قدردانی از زحمات این عزیزان، برگزار شد تا گوشه ای از تلاشهای این بزرگواران ارج نهاده شود.

 رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه نیز با تبریک این هفته کار و  زحمات کتابداران را عظیم و قابل تقدیر برشمرد و گفت: کتابداری در ترویج فرهنگ مطالعه نقشی محوری و اساسی دارد و چنانچه از سوی مسئولین نادیده گرفته شود منجر به ایجاد رکود در جریان فرهنگی کشور خواهد شد.

دکتر سجاد خالوزاده با تشکر و قدردانی از حافظان فرهنگ کتاب و کتابخوانی و با اشاره به این جمله امام خمینی(ره) که می فرمایند" کتاب باید در دسترس مردم قرار بگیرد" ادامه داد: این بدان معناست که بایستی کتاب را از مهجوریت در آورد.

وی افزود: مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی جامعه می توانند با تولید و پخش کتاب های اثرگذار نقش موثری بر بلوغ فکری، فرهنگی، اجتماعی سیاسی و اقتصادی نسل آینده داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه با تاکید بر نقش و اهمیت کتابداران در ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: کتابخوان ها و مطالعه گرها نیز اصل و رکنی مهم در کنار کتابخانه ها هستند و چنانچه فرهنگ کتابخوانی وجود نداشته باشد حتی اگر بهترین و  مجهزترین کتابخانه ها فراهم شود هدف نهایی مورد نظر که خواندن و ترویج مطالعه است محقق نخواهد شد.

 خالوزاده با بیان اینکه میزان مطالعه، به ویژه در جامعه ماکم است، اظهار داشت: باید راهکارهای برای جذب جوانان و نوجوانان به مطالعه و کتابخانه ها فراهم شود.

ایشان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون اهمیت کتاب و کتابخوانی کتاب گفت: کتاب مادر تمدن ها و عصاره آنهاست.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه بر لزوم رسیدگی به مشکلات و خواسته های کتابداران تأکید کرد و اظهار کرد: "متاسفانه هنوز شرایط جامعه ما در زمینه کتاب و کتابخانی از شرایط مطلوبی برخوردار نیست و می طلبد تا در این راه حرکت های جدیدی ایجاد شود و برنامه ریزی ها به صورتی تدوین شود تا کتاب به راحتی در دسترس شهروندان قرار گیرد.

مراسم تجلیل از کتابداران شهر مبارکه با حضور شهردار، رییس و اعضای شورای شهر و کتابداران مراکز فرهنگی شهرداری مبارکه برگزار شد.

در پایان این مراسم از زحمات و تلاش های  رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ،کتابداران مراکز فرهنگی شهرداری و خادمان فرهنگی شهر، با اهداء لوح سپاس و هدیه توسط شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه  تقدیر شد.













 

 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز :طراحی پورتال خبری
Scroll to Top