امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 March 2024

تصاویر شهر

تازه های شهر مبارکه

در آینه مطبوعات

کد: 19969
بروزرسانی: سه شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ۰۷:۵۲

طرح ها و ایده های هنرمندان برای ارتقای فرهنگ شهر مورد استفاده قرار می گیرد


 

شهردار مبارکه: طرح ها و ایده های هنرمندان برای ارتقای فرهنگ شهر مورد استفاده قرار می گیرد

شهردار مبارکه با بیان اینکه شعرا و هنرمندان می توانند با تفکر و ایده خود شهرداری را درجهت پیشبرد و اجرای فعالیتهای فرهنگی یاری دهند گفت: در راستای ارتقای فرهنگ و زیبا سازی شهر مبارکه از طرح ها و ایده های هنرمندان استقبال می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه، مهندس سید محسن هاشمی در محفل شعر عاشورایی و گرامیداشت روز جهانی حافظ افزود: یکی از مهم ترین راهکارها برای اجرای موثر تمامی برنامه ها و فعالیتهای شهرداری ارتقاء سطح فعالیتهای فرهنگی است.

وی با بیان اینکه تعامل و همکاری شهرداری با هنرمندان در تمامی عرصه ها می تواند در ایجاد شهری زیبا تاثیر گذار باشد گفت: شهر همچون پیکره زنده ای است که در آن جسم و کالبد در کنار روح و جان در هم می آمیزد.

به گفته هاشمی، تعامل مناسب با هنرمندان به طور قطع نقش بسزايي در رشد و توسعه فرهنگ شهروندی دارد که اميدواريم با همدلي و همکاري شما بتوانيم گام هاي خوبي در مسير شکوفايي و ترويج سبک زندگي ايراني – اسلامي در شهر مبارکه برداريم.

مهندس هاشمی با اشاره به اینکه ما نمی توانیم نقش هنر را در تحولات زندگی بشر نادیده بگیریم، اظهار کرد: شهر تعاریف و ارکانی دارد و تعامل، همکاری و وحدت رویه در مدیریت شهری مفهوم شهر را ایجاد می کند.

شهردار مبارکه در این مراسم خطاب به شعرا و هنرمندان بیان داشت: شعرا و هنرمندان ریشه های این شهر هستند و من به خود می بالم که خدمتگذار آنها هستم.

وی گفت: استان اصفهان همواره خاستگاه هنرمندان نامی در تمامی عرصه های هنری بوده و این استان و شهرستان مبارکه در حوزه هنر و فرهنگ همواره از جایگاه والایی برخوردار بوده است.

به گفته وی نقاشان و خوشنویسان هنرمندانی خوش سلیقه،خوش فکر و خوش اخلاق هستند و شهرداری می تواند با تعامل با هنرمندان در جهت ارتقاء زیبا سازی های شهر اقدام نماید.

شهردار مبارکه از تمامی هنرمندان در خواست کرد: با فکر و ایده خود مجموعه شهرداری را در جهت ارائه طرحهای زیبا و ماندگار و همچنین خدمات رسانی شایسته به شهروندان یاری دهند.

مهندس هاشمی با بیان اینکه شهرداری مبارکه در حد توان خود از هنرمندان شهر حمایت خواهد کرد تصریح کرد:خوشبختانه شهر مبارکه از ظرفیت ها و پتانسیل های انسانی خوبی در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی برخوردار است که در عرصه های مختلف درخشیده اند.

وی با بیان اینکه ما در عرصه های عمرانی ثابت کردیم اهل عمل هستیم،اذعان داشت:  امیدواریم در زمینه فرهنگ هم بتوانیم به شعارهای خود جامه  عمل بپوشانیم و امیدواریم با حضور پیشکسوتان و هنرمندان بتوانیم فضای با نشاطی را برای شهرمان بسازیم.

در حاشیه این مراسم، ورکشاپ نقاشی و نگارگری و ورکشاپ خوشنویسی به مناسبت هفته خوشنویسی، همزمان با محفل شعر عاشورایی و گرامیداشت روز جهانی حافظ در مجتمع فرهنگی غدیر برگزار شد.

شهردار مبارکه همچنین در  این مراسم، خوشنویسی را یکی از اصیل ترین و قدیمی ترین هنرهای ایرانی دانست که با همه هنرها از جمله نقاشی ،‌ادبیات و معماری ارتباط دارد.

هاشمی افزود: گرچه ورود تکنولوژی، موبایل، شبکه های اجتماعی و فونت های پیش فرض و سهولت استفاده از آنها بر خوشنویسی به صورت عام و داشتن خط خوش تاثیر گذاشته اما رایانه جای هنر را نمی گیرد.

وی همچنین در بازدید از ورکشاپ نقاشی اظهار داشت: امروزه هنر نقاشی یکی از ابزارهای انتقال فرهنگ است و در این ورک شاپ فرهنگ عاشورایی با هنر نقاشی به تصویر کشیده شده است.






 

 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز :طراحی پورتال خبری
Scroll to Top