امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 April 2024

تصاویر شهر

تازه های شهر مبارکه

در آینه مطبوعات

کد: 19800
بروزرسانی: چهارشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۶ ۲۲:۲۳

استاد دانشگاه تهران: علت اصلی افزایش آمار طلاق و جدایی در جامعه ناشی از نداشتن انتخاب درست است

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه، شاهین فرهنگ در برنامه سلسله نشست خانواده موفق که با حضور تعداد زیادی از شهروندان مبارکه با عنوان چگونه صمیمیت و آرامش را در خانواده ماندگار کنیم برگزار شد، گفت: زنان و مردان با یکدیگر فرق دارند و شبیه به هم نیستند.
وی با بیان اینکه دلیل اصلی افزایش آمار طلاق و جدایی در جامعه ناشی از عدم انتخاب درست است، افزود: نباید اجازه دهیم اختلاف های کوچک بین ما بوجود آید و به مشکلات بزرگ تبدیل شود.
فرهنگ با قدردانی از اداره بهزیستی و شهرداری مبارکه جهت برگزاری این نشست، اظهار کرد: زنان و مردان زبان یکدیگر را بلد نیستند.
وی گفت: زاویه دید مردان کاملا بسته است و دور را می بینند اما خانم ها به جزئیات توجه دارند و نزدیک را می بینند.
استاد دانشگاه تهران گفت: آنچه علم روانشناسی به ما آموخته اگر با دین اسلام مطابقت نداشته باشد هیچ ارزشی ندارد.
وی با بیان اینکه مردان با چشم عاشق می شوند و خانم ها با گوش عاشق می شوند گفت: هنگامیکه با شوهر خود صحبت می کنید باید به چشم او نگاه کنید.
این روانشناس با بیان اینکه زن و مرد باید نقط ضعف یکدیگر را بپوشانند خاطرنشان کرد: هیچ وقت یک زن نباید ویژگیهای مردانه پیدا کند و یک مرد هم هیچ وقت نباید ویژگیهای زنامه به خود بگیرد.
وی با بیان اینکه مردان و زنان از لحاظ روانشناسی با یکدیگر اختلاف ساختاری دارند افزود:قسمت چپ مغز به کارهای منطقی مربوط می شود و قسمت راست مغز به انجام کارهای منطقی اختصاص دارد و مردان نمی توانند در عین واحد هم احاسی باشند و هم منطقی اما خانم ها می توانند همزمان احساسی و منطقی باشند.
دکتر فرهنگ با بیان اینکه در هنگام شب قسمت راست(مهم) مغز مردان تعطیل است گفت: حدود ۲۵ دقیقه طول می کشد تا یک مرد تغییر رفتار دهد و عکس العمل احساسی یا منطقی از خود بروز دهد.
وی افزود: زنان بطور همزمان و مرتب می توانند از هر دو نیمه مغز خود استفاده کنند.
این روانشناس با بیان اینکه مدل حرف زدن مردان و زنان هیچ شباهتی با هم ندارد گفت: درازای هر یک کلمه که مردان به زبان می آورند، زنان می توانند چهار کلمه را بیان کنند.
وی با بیان اینکه لازم است تا اختلاف های بین مردان و زنان را یاد بگیریم و بی جهت از دست هم ناراحت نشویم گفت: خانم ها با صدای بلند فکر می کنند و فکرهای خود را به زبان می آورند و هنگامی که حرف می زنند در واقع در حال فکر کردن هستند.
 دکتر فرهنگ با بیان اینکه زنان و مردان اختلاف های ساختاری با هم دارند گفت: خانم ها وقتی چیزی را به زبان می آورند منظورشان چیز دیگری است اما هنگامیکه مردان چیزی را به زبان می آورند منظورشان همان چیز است.
وی در ادامه با اشاره به قانون ۱۰/ ۹۰ گفت:۱۰ درصد اتفاق هایی که در زندگی ما رخ می دهد در دست ما نیست و ۹۰ درصد آنها در اختیار ماست.
این روانشناس گفت: دست من نیست که همسرم چگونه با رفتار کند اما عکس العملم دست خودم است.
وی همچنین با اشاره به قانون طلایی ۱- ۲- ۳- ۴- ۵ گفت:نباید بلافاصله عکس العمل نشان دهیم وباید قبل از اینکه هر کاری انجام دهیم باید در ذهن خودمان از عدد یک تا پنج را بشماریم و بعد از شمارش، دیگر رفتار بدی ز ما سر نمی زند.
فرهنگ تصریح کرد: هنگامیکه بلافاصله از خودمان عکس العمل نشان دهیم و جواب دیگران را بدهیم، جوابمان عاقلانه نیست.
وی همچنین با اشاره به لزوم رعایت قانون تغافل در زندگی گفت: اگر اطرافیان خود رابخاطر اشتباهاتشان تحت فشار قرار دهیم، اشتباهاتشان بیشتر می شود.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه نباید اشتباهات اطرافیان را زیر ذره بین قرار دهیم و آنها را به رخ هم بکشیم گفت: هیچ وقت با تحت فشار قرار دادن انسانها، رفتار غلطشان درست نمی شود.
وی با اشاره به اصل تدبیر گفت: به جای اینکه ذره بین را روی اشتباهات یکدیگر قرار دهیم باید ذره بین را روی خوبی ها هم قرار دهیم.
دکتر فرهنگ در پایان گفت: اگر همه ما یاد بگیریم که خوبی های هم را ببینیم زندگی شیرین می شود.

شهردار مبارکه: همه سازمانها و ارگانها باید در حوزه خانواده کار کنند

شهردار مبارکه گفت: امروز تمام خانواده ها به نوعی با مسائل مختلف درگیر هستند و همه سازمانها و ارگانها به نوعی وظیفه دارند تا در این حوزه کار کنند.

محمد شرفا در حاشیه برگزاری سلسله نشست های خانواده موفق در مبارکه گفت: برنامه امشب یک برنامه خانوادگی و روانشناسی است با چند هدف پیگیری و اجرا شد.

وی با بیان اینکه این برنامه با برنامه ریزی خوب حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری اجرا شد اظهار کرد: دکتر فرهنگ یکی از اساتید بزرگ کشوری است که برنامه های خوبی در سطح کشور دارد.

شرفا با تاکید بر اینکه همه سازمانها و ارگانها باید در حوزه خانواده و مسائل آنکار کنند تا بتوانیم انسجام خانوادها را حفظ کنیم افزود:هدف از برگزاری این برنامه، ارائه یک کار مشاوره و فرهنگی  است که  قصد داشتیم برای معرفی بیشتر فضای باغ بانوان در این مکان برگزار شود.

وی با بیان این مجموعه در حدود یک ماه پیش افتتاح شد گفت: با توجه به موقعیت مکانی و ماه مبارک رمضان، این مجموعه شب ها فعال بود.

شهردار مبارکه گفت: برنامه های قرآنی و آموزش قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان با استقبال خوبی از طرف شهروندان مواجه شد.

وی با بیان اینکه برنامه امشب هم با استقبال خوبی از طرف شهروندان و مردم مواجه شده است افزود: امیدواریم بتوانیم با اجرای برنامه های متنوع استفاده خوبی و کافی را از این فضا و مکان مناسب ببریم.

شرفا با بیان اینکه احداث باغ بانوان در دوره چهارم شورای اسلامی یکی از کارهای تاپی بود که اجرا شد گفت:شورای شهر مبارکه در این دوره تلاش کردند تا بتوانیم مجموعه خوبی را در اختیار بانوان قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت شهر را بانوان تشکیل می دهند خاطرنشان کرد: در طول سالهای گذشته کار مناسبی برای این قشر از جامعه انجام نشده بود.

شهردار مبارکه افزود: احداث باغ بانوان کار خوبی بود که در این دوره انجام شد و امیدواریم در آینده بتوانیم با اجرای برنامه های مختلف از آن استفاده کنیم و با همکاری مردم اهداف مورد نظر را در این مجموعه پیاده سازی کنیم.

وی گفت: باغ بانوان مبارکه یک مجموعه کاملی است که در حوزه فرهنگ، ورزش و تفریح از امکانات و فضاهای خوبی برخوردار است.

شرفا گفت: سعی ما بر این است تا در این مجموعه بتوانیم از ظرفیت و پتانسیل شهر و شهرستان مبارکه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه با مجموعه های فرهنگی و ورزشی شهرستان مبارکه مذاکراتی را انجام داده ایم گفت: نمی خواهیم خودمان مجری باشیم و بیشتر قصد داریم هدایت کننده باشیم و دوست داریم که مجموعه شهر و گروه های فرهنگی و ورزشی شهر مجری این برنامه ها باشند.

عضو شورای شهر مبارکه: ایجاد مکان مناسبی برای تفریح و ورزش بانوان از اهداف بزرگ شورای شهر مبارکه بود
عضو شورای اسلامی شهر مبارکه گفت:ایجاد مکان مناسبی برای تفریح و ورزش بانوان بعنوان یکی از اهداف بزرگ وو اساسی شورای اسلامی شهر مبارکه در دوره چهارم بود که بحمدالله محقق شد.
به گزارش ایرنا فرشته صالحی در حاشیه برگزاری سلسله نشست های خانواده موفق در مبارکه با بیان اینکه بحمدالله اتفاق خوب احداث و افتتاح باغ بانوان  در این دوره افتاد  اظهار کرد: امیدواریم با برنامه های ویژه ای که در این مکان اجرا می شود بتوانیم شادابی و نشاط اجتماعی را به خانواده ها برگردانیم.
وی گفت: تفریح و ورزش بانوان در مکان مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است بویژه اینکه در بعضی اوقات کل خانواده ها بتوانند از این مجموعه استفاده کنند.
صالحی با اشاره به برگزاری سلسله نشست های خانواده موفق در شهر مبارکه گفت: برنامه امشب هم نتایج خیلی خوبی به همراه داشت و مردم در صحبت ها و نظرات خود از برگزاری این برنامه ابراز رضایت داشتند. /



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز :طراحی پورتال خبری
Scroll to Top