امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 23028
بروزرسانی: چهارشنبه, ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ۰۸:۵۹

بازتاب خبری نشست صمیمی شهردار با اصحاب رسانه: خبرگزاری مهر /عوارض آلایندگی شهرداری مبارکه وصول نشده است

به گزارش خبرنگار مهر ، محمد مهدی احمدی بعداز ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت ۲۳ اسفندماه سالروز حماسه و ایثار مردم شهرستان مبارکه با اشاره به روند رشد بودجه شهرداری مبارکه اظهار داشت: بودجه ۱۰۷ میلیارد تومانی شهرداری در سال ۱۴۰۰ که به تصویب رسید نهایتاً با رشد ۳۱ درصدی و به میزان ۱۴۱ میلیارد تومان محقق شد.

وی افزود: بودجه سال ۱۴۰۲ حدود ۵۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و حدود ۱۷۰ میلیارد تومان پیش‌بینی و به شورا ارائه شده است.

شهردار مبارکه با بیان اینکه میزان دریافتی بودجه از محل ردیف عوارض آلایندگی کاهش یافته است، گفت: با این وجود بودجه سال ۱۴۰۲ با رشد قابل توجهی ارائه شد که در زمینه ۴۵۰ درصد پیشرفت داشته‌ایم.

وی از اهداف کلان توسعه به شبکه معابر وسهولت در رفت وآمد شهروندان، توسعه و حفظ محیط زیست و ارتقا سلامت مردمی، افزایش سرانه ورزشی و تفرجگاه‌های ورزشی و … اشاره کرد و گفت: توسعه و حفظ محیط زیست مورد مطالبه مردم و اعضای شورای شهر است که تکالیف قانونی در این رابطه در حال انجام است و با توجه به تغییر قانون در خصوص نحوه وصول آلایندگی‌ها، نتوانستیم عوارضی دریافت کنیم.

احمدی خاطر نشان کرد: فولاد مبارکه به عنوان یک صنعت ملی و تولید فولاد در بعد کشوری در بسیاری از موارد مانند در بازچرخانی آب، استفاده از فیلتراسیون و در حوزه رفع آلاینده و استفاده از صنایع سبز پیشرو اما بخش‌هایی از آن آلاینده است.

وی ادامه داد: اقدامات بسیاری را با همکاری و تعامل با فولاد مبارکه انجام دادیم که برای نمونه شبکه فاضلاب توسط شرکت فولاد اجرا شد.

شهردار مبارکه با اشاره به افزایش چشمگیر بودجه سال آتی گفت: این امر حتی توسط تعاملات و تفاهمات با فولاد رخ داده است.

وی در خصوص سامانه شفافیت گفت: این یک سامانه ملی است که شهرداری‌ها موظف به اتصال آن هستند و تاکنون سه مورد شکایت ثبت شده که خیلی حاد نبوده است.

احمدی افزود: ماهیانه حدود ۱۰۰ پروانه صادر می‌شود و یکی از ظرفیت‌های خوب در شهر مبارکه بحث اجرای ماده ۱۰۱ با قانون شهرداری است که از مالکین دریافت می‌کنند و در حوزه توسعه فناوری، توسعه شبکه فیبر نوری مد نظر بود



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top