امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 22933
بروزرسانی: سه شنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ۱۱:۴۸

شهردار مبارکه : توجه به مدیریت پسماند یکی از مهمترین محورهای توسعه پایدار است

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز ، جلسه هیئت مدیره شرکت بازیافت شهرستان های مبارکه ، دهاقان و شهرضا به میزبانی شهرداری مبارکه برگزار گردید.

دکتر محمد مهدی احمدی شهردار مبارکه در حاشیه این جلسه در گفت و گو با خبرنگار ما به نقش مهم و اساسی مدیریت پسماند در جامعه اشاره و خاطر نشان کرد: امروزه توجه به مدیریت پسماند یکی از مهمترین محورهای توسعه پایدار محسوب می شود و با توجه به نیاز و محدودیت های روزافزون به منابع انرژی مدیریت پسماند دارای جایگاه بسیار ویژه ای می باشد.

وی افزود: مدیریت پسماند یکی از اصلی ترین نیازهای محیط زیست بوده و در استفاده از انرژی های نو کارآمد می باشد.

شهردار مبارکه توجه به مدیریت صحیح پسماند را در عصر جدید ضروری دانست و خاطرنشان کرد: افزایش جمعیت ، توسعه صنایع ، تغیر الگوی مصرف در خانوارها و ... لزوم توجه به مدیریت صحیح پسماند را بیش از گذشته برای مدیران شهری یادآور می شود.

محمد مهدی احمدی با اشاره انتقال روزانه زباله های شهرستان به سایت های بازیافت شهرستان های همجوار افزود: یکی از معضلاتی که امروزه شهرهای ما را تهدید می کند نبود سایت بازیافت مستقل می باشد که هزینه های زیادی را به شهرداری ها تحمیل کرده است.

وی افزود: با همکاری و همراهی مسئولین استان ، شوراهای اسلامی شهرها و شهرداران شهرهای منطقه طرح جامع مدیریت پسماند تدوین و بزودی عملیاتی می گردد.

شهردار مبارکه به نقش شهروندان در مدیریت پسماند نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مشارکت مردم در مدیریت پسماند نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند و شهروندان باید علاوه بر تلاش برای تولید پسماند کمتر، جداسازی اولیه پسماندها را در منازل انجام دهند.


 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top