امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 22863
بروزرسانی: پنج شنبه, ۱۹ آبان ۱۴۰۱ ۰۲:۴۰

شهردار مبارکه در جمع مردم صادقیه : پروژه های عمرانی با تکیه بر توان داخلی نیروهای مدیریت شهری مبارکه در حال پیشرفت است

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز ، محمدمهدی احمدی در جمع مردم محله صادقیه مبارکه اظهار کرد: بودجه شهرداری مبارکه در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بود و در سال ۱۴۰۱ به ۱۷۰ میلیارد تومان رسید.
وی ادامه داد: برغم پیگیری های انجام شده و با توجه به تغییراتی که در قانون اتفاق افتاده در سالجاری هنوز دولت اعتباری را برای عوارض آلایندگی در اختیار شهرداری قرار نداده است.
شهردار مبارکه با اشاره به اینکه بودجه شهرداری مبارکه وابستگی شدیدی به عوارض آلایندگی دارد اضافه کرد: وابستگی شدید بودجه شهرداری مبارکه به عوارض آلایندگی ناشی از وجود صنایع در اطراف این شهر و شهرستان است.
وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ حداقل تا ابتدای آبانماه هیچ واریزی بابت عوارض آلایندگی نداشتیم و عملا ۵۰ درصد از بودجه را دولت در اختیار ما قرار نداده است.
احمدی خاطرنشان کرد: با همراهی و هماهنگی با شورای اسلامی شهر، بودجه سال جاری ۷۰ درصد افزایش پیدا کرد که از نرخ تورم بیشتر بود و نشان دهنده عزم جدی شهرداری و شورای شهر برای عمران و آبادانی شهر مبارکه بود.
وی افزود: اکثر سهم این افزایش اعتبار هم قرار است که در حوزه های عمرانی هزینه شود و حدود ۵۰ درصد بودجه شهرداری مبارکه در حوزه عمرانی هزینه خواهد شد.
احمدی با اشاره به مسائل و مشکلات مالی موجود در شهرداری مبارکه گفت: در حال حاضر بیشتر شهرداری ها در استان اصفهان در پرداخت حقوق جاری پرسنل با مشکلات جدی مواجه هستند البته این موضوع فقط به شهرداری مبارکه اختصاص ندارد .
وی افزود: تعریف پروژه های عمرانی و حرکت به سمت احداث پروژه های عمرانی جرات و جسارت میخواهد که این موضوع با همکاری پرسنل خدوم شهرداری و همکاری اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه در حال انجام است.
شهردار مبارکه ادامه داد: اکثر پروژه های عمرانی توسط تیم داخلی شهرداری در حال انجام است و با توجه به مشکلات مالی امکان چندانی برای برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دغدغه ها و مشکلات مردم مبارکه احداث بلوار شهید بابایی بود که با حمایت شهروندان و با کمک مالکان توافقات لازم انجام شده و از حدود ۲۰ روز گذشته ماشین آلات شهرداری بصورت امانی در حال خاکبرداری این بلوار هستند و امیدوارم تا پایان امسال بتوانیم این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم تا با بازگشایی این بلوار بتوانیم بخشی از معضلات ترافیکی شهر و معضلات مردم برطرف کنیم.
احمدی اظهار کرد: حدود چهار تا پنج پروژه احداث خیابان و بلوار بطور همزمان توسط شهرداری مبارکه در دست اجراست.
وی بیان کرد: بلوار شهید بابایی، بلوار وحدت، خیابان ۲۲ بهمن و خیابان ۱۵ خرداد از جمله این پروژه هاست که تاثیر زیادی در کاهش مشکلات تردد شهروندان خواهد داشت.
شهردار مبارکه افزود: چند پروژه هم در حوزه احداث پارک های محله ای، پیاده رو سازی و آسفالت معابر در دست اقدام بوده که همه اینها توسط پرسنل شهرداری در حال انجام است و در سال جاری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان آسفالت در محله های مختلف شهر ریخته شده است.
وی با اشاره به احداث سالن های ورزشی و زمین چمن مصنوعی گفت: احداث سه سالن ورزشی بصورت همزمان در شهر در حال انجام است و در حال حاضر سه زمین چمن مصنوعی هم آماده مراحل پایانی را سپری می کند.
احمدی با اشاره به اینکه بازسازی قلعه تاریخی نهچیر، شهرک خیام و تقاطع غیر همسطح وحدت در حال انجام است که مطمئنا احداث این تقاطع غیر همسطح در تردد کامیون ها و جلوگیری از ورود ماشین آلات سنگین به شهر موثر خواهد بود.
وی افزود: ۱۵ دستگاه اتوبوس با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان خریداری شده که با ورود این اتوبوس ها بخشی از مسائل حمل و نقل شهروندان حل خواهد شد.
شهردار مبارکه گفت: تجهیزاتی نیز در حوزه آتش نشانی و امداد رسانی خریداری شده که به این ناوگان اضافه خواهد شد.
وی با قدردانی از زحمات پرسنل شهرداری مبارکه گفت: عملکرد جهادی و خدمت رسانی پرسنل خدوم شهرداری به شهروندان با وجود معضلات و مشکلات مالی جای دفاع دارد .
احمدی با اشاره به مسائل و مشکلات ویژه محله صادقیه مبارکه گفت: مسائل و مشکلات زیادی در سطح شهر و محله صادقیه وجود دارد و هیچ کس منکر این مشکلات نیست و بابت همه این مشکلات عذرخواهی میکنم که موجب رنجش خاطر شهروندان شده است.
وی ادامه داد: ورودی و خروجی محله صادقیه اصلی ترین مشکل و معضلی است که توسط اهالی این محل مطرح شد .
شهردار مبارکه با بیان اینکه مالکان همراهی کاملی در اجرای پروژه ورودی و خروجی این محل ندارند اضافه کرد: از معتمدین محلی تقاضا دارم که برای حل این مشکل وساطت کنند

وی بیان کرد: شهرداری مبارکه در دوره گذشته هم برای توافق با مالکان این محل اقدام کرده اما همراهی لازم انجام نشده است و در این شرایط مجبوریم از طریق اجرای ماده ۸ قانون تملک و اعمال قانون اقدام کنیم و این قول را می دهیم که با اعمال قانون این مسیر را بازگشایی کنیم.
وی اظهار داشت: تمایل چندانی نداریم که در این زمینه به قانون متوصل شویم و در صورتیکه معتمدان محل با مالکان مذاکره کنند تامین اعتبار لازم نیز از سوی شهرداری انجام خواهد شد.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top