امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 22771
بروزرسانی: شنبه, ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ۰۷:۲۶

تقدیر مدیریت شهری مبارکه از فاتح سخت‌ترین قله جهان

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز و به نقل از ایمنا ، سیدرسول موسوی در مراسم تقدیر از ایمان احمدپور، فاتح قله کی ۲ با بیان اینکه مدیریت شهری مبارکه حمایت از قهرمانان و ورزشکاران را وظیفه خود می‌داند، اظهار کرد: بی‌شک شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه از قهرمانان، مدال‌آوران و افتخارآفرینان ورزشی حمایت می‌کنند.

وی افزود: حمایت همه جانبه مسئولان شهرستان مبارکه به ویژه مدیریت شهری از ورزش و ورزشکاران، موجب توسعه ورزش و افزایش قهرمانان ورزشی شهر شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری مبارکه خاطرنشان کرد: برای داشتن یک جامعه سالم و پویا باید بستر مناسبی برای ورزش جوانان و آحاد جامعه فراهم شود

موسوی با بیان اینکه قهرمانی، نام‌آوری و افتخارآفرینی در میادین ورزشی به سختی به دست می‌آید، تصریح کرد: توسعه سرانه ورزشی موجب شکوفایی استعدادها، کاهش آسیب‌های اجتماعی و روی آوری به ورزش و ارتقای سلامت جامعه خواهد شد.

وی ادامه داد: ایمان احمد پور، کوهنورد اهل شهرستان مبارکه است که در برنامه‌ای ۵۸ روزه موفق شد به سخت‌ترین و صعب‌العبورترین قله جهان، کی ۲ صعود کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری مبارکه گفت: صعود نهایی در روز چهل و هفتم روی داد و او پنجمین ایرانی است که به این قله هشت هزار و ۶۱۱ متری صعود کرده است.

موسوی با اشاره به شرایط سخت جوی و کمبود اکسیژن در ارتفاع هفت هزار متر به بالا گفت: او دومین ایرانی هیمالیا نورد و فاتح قله کی ۲ است که توانسته بدون اکسیژن به این قله صعود کند.

در ادامه ایمان احمدپور، کوهنورد اهل مبارکه خاطرنشان کرد: مهمترین ویژگی این صعود، فتح قله بدون استفاده از باربر (شِرپا) و اکسیژن مصنوعی است که این اقدام کار هر کوهنوردی نیست و شرایط سختی برای صعود فراهم می‌کند که گاهاً منجر به مرگ کوهنورد می‌شود.

وی ادامه داد: در این مسیر هم‌نورد افغانستانی را از دست دادم و از او به عنوان یک قهرمان افغانستانی یاد می‌کنم که موجب افتخار این کشور است.

مراسم استقبال از ایمان احمدپور فاتح قله کی ۲، سخت‌ترین قله جهان با حضور معاونان مجموعه مدیریت شهری، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، امام جمعه شهرستان، ورزشکاران و سایر مسئولان شهری در ورزشگاه ۲۲ بهمن شهر مبارکه برگزار شد.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top