امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 22629
بروزرسانی: شنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۷:۵۷

رئیس شورای شهر مبارکه: شهرداری مبارکه با اجاره چاه‌های کشاورزی فضای سبز را آبیاری می کند

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز و به نقل از مهر ، محمد ایرانپور روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه معیار شورای شهر مبارکه در انتخاب یک شهردار برنامه محور بودن است، اظهار داشت: شهرداری‌های شهرستان مبارکه در سالهای اخیر با محدودیت مالی مواجه بودند.

وی افزود: بر همین اساس پرداخت حقوق پرسنل خدوم شهرداری مبارکه اولویت این نهاد است زیرا اگر حق و حقوق آنان به موقع پرداخت شود انگیزه خدمت رسانی خواهند داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه با اشاره به اینکه پروژه‌های نیمه تمامی در این شهر از دوره‌های قبل باقی مانده است، اضافه کرد: تکمیل این طرح‌ها بر اساس نیاز شهروندان و اولویت بندی آنها، طرح‌های عمرانی است که گره ترافیکی شهر را باز می‌کند و پس از اتمام این‌ها ایده‌های شهری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه با اشاره به اینکه این شهر ۴۰۰ هکتار فضای سبز دارد که سرانه هر فرد ۴۶ مترمربع است، افزود: سرانه فضای سبز این شهر بالاتر از حد استاندارد است و با وجود این به دلیل صنعت بزرگ فولاد و تردد کامیون‌ها و ناوگان حمل و نقل نیاز است که توسعه فضای سبز پیشرفت خوبی داشته باشد.

ایرانپور با بیان اینکه در پنج سال گذشته به دلیل خشکسالی برای نگهداری فضای سبز با مشکل مواجه شدیم، درباره استفاده از ابهای خاکستری برای فضای سبز شهری، گفت: متأسفانه فولاد مبارکه طی یک تفاهمنامه برای مدت سی سال کامل پساب فاضلاب شهری مبارکه را خریداری کرده و شهرداری امکان استفاده از پساب در فضای سبز ندارد و با اجاره چاه‌های کشاورزی فضای سبز را آبیاری می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه در خصوص اختصاص عوارض آلایندگی فولاد مبارکه به شهرداری گفت: هر صنعتی توسط سازمان محیط زیست پایش می‌شود و براساس میزان آلایندگی، درصدی را به سازمان امور مالیاتی پرداخت می‌کند و سپس به شهرداری اختصاص می‌یابد.

ایرانپور افزود: طی یک مصوبه در استان در پنج سال گذشته بر اساس نزدیکی شهرستان به صنایع فولاد و سرانه جمعیتی یک سهمی را به شهرداری‌ها اختصاص می‌دهند و سعی می‌شود از این اعتبارات تحت عنوان عوارض آلایندگی در جهت توسعه فضای سبز و کاهش آلایندگی هزینه شود.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top