امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 22230
بروزرسانی: سه شنبه, ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ ۱۰:۲۲

شهردار مبارکه: برنامه‌های ویژه و متنوعی همزمان با دهه امامت و ولایت در سطح شهر مبارکه در حال اجرا است

شهردار مبارکه با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم و اهمیت گرامیداشت هرچه بهتر این عید بزرگ گفت: شهرداری مبارکه در راستای وظایف فرهنگی ، یکسری برنامه‌های ویژه و متنوعی را به مناسبت این عید بزرگ و همزمان با دهه امامت و ولایت در سطح شهر اجرا خواهد کرد.

سید محسن هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه عید سعید غدیر خم یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است افزود: با توجه به وضعیت همه گیری کرونا، متأسفانه نمی‌توانیم به مناسبت این عید بزرگ برنامه‌های گسترده و عمومی‌تر برگزار کنیم اما با مشارکت هیئات مذهبی ، اداره تبلیغات اسلامی ، مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج در فضاسازی شهری ، برنامه ریزی لازم انجام شده  تا این عید را بهتر از سال گذشته برگزار کنیم.

وی از برنامه ریزی ویژه برای فضاسازی شهری متناسب با این ایام خبر داد و گفت: از عید قربان تا عید غدیر، شهر چهره دیگری به خود گرفته و مردم شهر، نشاط و شادمانی ویژه ای را در شهر احساس می کنند.

هاشمی افزود: ما باید پیام رسان غدیر باشیم و در این شرایط سخت و مبارزه با ویروس کرونا از فضاسازی شهری بعنوان بستری مناسب جهت اشاعه، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه، تبیین جایگاه امامت و ولایت و آشنایی نسل جوان و نوجوان با واقعه غدیر استفاده نمائیم.

به گفته وی، شهرداری مبارکه فضاسازی گسترده در شهر و محلات را با کمک هیأت‌های مذهبی ، اتاق اصناف و پایگاه‌های مقاومت بسیج در دستور کار خود قرار داده و این فضاسازی‌ها از روزهای گذشته شروع شده است.

هاشمی با بیان اینکه فضاسازی بسیار خوبی در سطح شهر آماده شده است خاطرنشان کرد: یک سری المان هم به همین مناسبت آماده شده و در حال نصب در سطح شهر است.

شهردار مبارکه از اجرای برنامه‌های متعددی در قالب سرود و غدیرخوانی  هر روز بین ساعت ۱۸ تا ۲۰ در سطح معابر و خیابان‌ها در این ایام خبر داد و بیان کرد: مسابقات و آثار خوبی  با موضوع غدیر و امامت و ولایت با همکاری سپاه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و شهرداری مبارکه با عنوان جشنواره فرهنگی پیک غدیر طراحی و تولید شده که از آنها در این ایام به نحو شایسته ای استفاده خواهد شد.

وی با تقدیر و تشکر از همکاری ویژه هیئات مذهبی در فضاسازی سطح شهر اضافه کرد: در این جشنواره که از عید قربان آغاز و تا عید غدیر خم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ادامه دارد، مجموعه شهرداری‌مبارکه، هیئات مذهبی ، سپاه مبارکه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مساجد، اصناف و محلات مشارکت دارند.

هاشمی با اشاره به اینکه تلاش ما بر این است که طیف گسترده مردم به لحاظ سنی و سلیقه‌ای از برنامه‌های ویژه در ایام دهه ولایت بهره‌مند شوند تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی دیگری نیز در این دهه با همکاری سپاه مبارکه تدارک دیده شده، که هر شب در یک مسجد بصورت نورافشانی و برگزاری جشن با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مساجد پایگاهی برای برگزاری جشن اعیاد این دهه هستند، گفت: همچنین کاروان‌های شادی سیار به مناسبت این اعیاد در شهر به حرکت در می آیند این در حالی است که سعی کرده‌ایم با توجه به شرایط فعلی جامعه پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود از این رو هیچ‌گونه تجمعی نخواهیم داشت.

شهردار مبارکه با بیان اینکه حرکت کاروان‌های شادی همراه با مدیحه سرای، اجرای تواشیح و موسیقی تدارک دیده شده است اظهار داشت: با توجه به دستور العمل اجرای برنامه‌های فرهنگی در دهه ولایت و امامت در شرایط کرونا، این برنامه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و به منظور ترغیب شهروندان به پرهیز از تردد غیر ضروری در سطح شهر اجرا می‌شود.

وی گفت: امیدواریم ویژه برنامه‌های دهه ولایت و امامت شهرداری مبارکه با بهره گیری از فضا سازی شهری فرصت بهره مندی هرچه بیشتر از این ایام و همچنین رضایت خاطر شهروندان گرامی را فراهم آورد.

شهردار مبارکه اظهار داشت: مراسم ویژه شب عید غدیر خم هم در این شهر همراه با نورافشانی برگزار خواهد شد.

وی گفت: شهرداری مبارکه همچنین در راستای فضاسازی این ایام با همکاری اتاق اصناف یک هزار پرچم عید غدیر مزین به نام‌های امیر المومنین (ع) را در اختیار اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان مبارکه قرار داده تا بین کسبه و صنوف مختلف توزیع و فضاسازی مناسبی در این ایام برگزار شود.

هاشمی بیان کرد: این اقدامات فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ علوی و در راستای تعظیم روز غدیر که در آثار اسلامی از آن به عیدالله الاکبر تعبیر شده، اجرا شده است.





















 

 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top