امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 22117
بروزرسانی: شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۴۸

جلسه كمیته اجرایی و برنامه ریزی شهرداری مبارکه برگزار شد

جلسه کمیته اجرایی و برنامه ریزی شهرداری مبارکه به ریاست  شهردار مبارکه و با حضور اعضای این کمیته در راستای رفع موانع و ایجاد هماهنگی امور جاری برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز،جلسه کمیته اجرایی و برنامه ریزی شهرداری مبارکه به منظور پیگیری مطالبات و رفع موانع و ایجاد هماهنگی امور جاری به ریاست مهندس هاشمی شهردار مبارکه و با حضور اعضا در دفتر شهردار برگزار گردید

شهردار مبارکه دراین جلسه ضمن اشاره به ظرفیت های درآمدزایی درحوزه مدیریت شهری گفت: مدیریت شهری کامل ترین نهادی است که در تمامی زمینه ها به جامعه شهروندی خدمت رسانی می کند و اگرمنابع مالی آن تامین شود، می توانیم مطالبات بحق شهروندان در راستای داشتن شهری سالم و بهره مند از تسهیلات زندگی را برآورده سازیم.

وی با تأکید بر جایگزینی ردیف های درآمدی پایدار به جای منابع ناپایدار و مقطعی ، افزود: یکی از مناسب ترین منابع درآمدی در شهرداری ایجاد بستر مناسب برای منابع پایدار، مستمر و قابل وصول می باشد تا منابع ناپایدار جای خود را به ردیف های درآمدی پایدار و قابل وصول بدهد.

ایشان خاطر نشان ساخت : با وصول مطالباتی که به هر دلیل  سال ها رها شده و بلاتکلیف بوده و مورد بررسی قرار نگرفته بود ، درآمدهایی برای شهرداری کسب شده است و با تلاش به منظور افزایش آن،  سعی داریم مشکلات در حوزه های هزینه های جاری مرتفع شود  و ادامه این مهم محقق نخواهد شد مگر با مشارکت و همراهی شهروندان و مردم عزیز که در راستای اداره شهرشان با پرداخت به موقع مطالبات و عوارض شهرداری، خادمان خود را در راستای ایجاد شهری خوب و با نشاط یاری رسانند.

مهندس هاشمی با بیان اینکه اعضای کمیته ملزم هستند برای بهبود وضعیت مالی شهرداری، ایده و طرح درآمدی ارائه کنند گفت: نگاه ها در بحث درآمد زایی نباید به واحد خاصی معطوف شود باید تمامی واحدهای درآمدی به نوبه خود در این امر مبادرت نمایند .

همچنین در این جلسه سعید باقری معاونت توسعه مدیریت و منابع شهرداری مبارکه با تاکید بر اهمیت درآمدهای پایدار و نقش بسیار پررنگ آن در جهت اداره هر شهر گفت : شهرداری مبارکه از آغاز دوره پنجم با هدف ایجاد درآمد های پایدار وحفظ نظام مالی مطابق با آیین نامه شهرداری ها ، اقدامات خود را در حوزه های مختلف تدوین و سوق  داد و با توجه به اهميت  ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری برنامه های مناسب و مطلوبی را ساماندهي و برنامه ریزی نمود تا از این طریق شاهد کاهش هزینه های جاری و اصلاح آنها در تمام حوزه ها باشیم .

معاونت توسعه مدیریت و منابع شهرداری مبارکه بر تلاش همه جانبه بخش‌های مختلف برای وصول درآمدهای مصوب و رویکرد مشارکت محوری در موضوعات درآمدی تأکید کرد و افزود: در میان بخش‌هاى مختلف مدیریت شهرى، تامین منابع مالى و درآمدى شهردارى اهمیت ویژه اى دارد زیرا از یک سو کسب درآمد شهردارى تاثیر عمده اى در ارائه خدمات به شهروندان دارد و از سوى دیگر فقدان درآمد کافى نه تنها سبب عدم ایجاد خدمات ضرورى در شهر می‌شود بلکه اساساً اجراى تمامى طرح‌ها و برنامه‌هاى شهرى را با مشکل مواجه خواهد نمود.

باقری  با اشاره به پتانسیل های درآمدزایی در سطح شهر افزود: تمامی واحدهای مربوطه باید با هماهنگی های لازم و همکاری یکدیگر مجموعه را در جهت رسیدن به اهداف و ظرفیت های پایدار درآمدی یاری نمایند .





+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top