امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 21918
بروزرسانی: سه شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۹ ۱۳:۳۹
معاون خدمات شهری شهرداری مبارکه:

واحد امانی بازوی کارآمد شهرداری در نگهداشت شهر

واحد امانی را می‌توان یکی از واحدهای فعال معاونت خدمات شهری شهرداری مبارکه به شمار آورد که باوجود تأثیرگذاری در بسیاری از بخش‌ها هنوز نیز برای بسیاری از شهروندان ناشناخته باقی‌مانده است.

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز؛در بین واحدهای مختلف حوزه خدمات شهری، عملکرد واحد امانی نقش ویژه‌ای بر عهده دارد. این واحد دارای سه زیرمجموعه تعمیرات و نگهداری ، نقاشی ، جوشکاری است که هرکدام شرح وظایفی خاص هستند. نصب مبلمان های شهری و علائم ترافیکی، تعمیرات پیاده‌روها و معابر و...  از مهم‌ترین اقدامات این بخش است.

برای آشنایی هر چه بیشتر با این بخش با داوود ایران پور معاون خدمات شهری شهرداری مبارکه  و میلاد حسینی مسئول واحد امانی خدمات شهری به گفت‌وگو پرداختیم.

ایران پور در خصوص فعالیت‌های این واحد می‌گوید: واحد امانی یکی از واحدهایی است که به دلیل تسریع در امور و در مواقعی که امکان استفاده از پیمانکاران بخش خصوصی وجود ندارد، بهسازی و ترمیم و نگهداشت شهر را بر عهده دارد.

وی با اشاره به انجام نیازمندی‌های روزمره شهرداری در حوزه امانی می‌گوید :« انجام سریع‌تر و درعین‌حال با هزینه‌ای پایین‌تر از برآوردهای صورت گرفته را می‌توان ازجمله شاخص‌ترین ویژگی‌های کاری واحد امانی به شمار آورد که با ورود به عرصه‌هایی که امکان استفاده از پیمانکاران بخش خصوصی در آن‌ها وجود ندارد، توانسته تا حدود زیادی نیاز شهرداری را برطرف کند.»

ایران پور ادامه می‌دهد:« به‌عنوان‌مثال زیرمجموعه‌های واحد امانی قادرند تا کاری را که زمان ده‌روزه برای انجام آن پیش‌بین شده را در سه روز کاری  به انجام برسانند که این امر در بالا بردن سطح رضایت‌مندی شهروندان نقش به سزایی خواهد داشت.»

خودکفایی در تولید المان‌های شهری دائمی و موقت نیز یکی دیگر از سیاست‌های واحد امانی به شمار می‌آید که این امر علاوه بر بومی‌سازی سازه‌های ساخته‌شده، هزینه تمام‌شده چنین تولیداتی را نیز به میزان قابل‌توجهی پایین می‌آورد.

استفاده بهینه از نیروهای متخصص این مجموعه هم علاوه بر پایین آوردن هزینه‌های اجرایی و افزایش راندمان کاری، حتی در مواقع موردنیاز زمینه کمک به دیگر زیرمجموعه‌های شهرداری را فراهم کرده که یکی از نمونه‌های آن مشارکت این واحد با سازمان پارک‌ها در ساخت المان‌های مناسبتی است .

معاونت  خدمات شهری شهرداری مبارکه در خاتمه متذکر شد: واحد امانی با حضور نیروهای تلاشگر و فعالیت‌های وسیع  همواره به‌عنوان بازوی کارآمد مجموعه شهرداری جهت نگهداشت شهر به‌حساب می‌آید.

اقدامات گسترده واحد امانی در نگهداشت شهر

مسئول واحد امانی معاونت خدمات شهری شهرداری مبارکه با اشاره به این موضوع که واحد امانی شهرداری با توجه به وظیفه اصلی آن یعنی تأمین امنیت عمرانی برای شهر به این نام خوانده می‌شود، ادامه داد، تعمیر و نگهداری تأسیسات، تجهیزات و ابنیه از اهمیت بیشتری نسبت به احداث آن‌ها برخوردار است و این واحد انجام کلیه عملیات نگهداری و تعمیرات مربوط به موارد عمرانی سطح شهر را در دستور کار خود دارد و بعد از اجرای پروژه‌های خرد و کلان‌شهری به رفع نواقص جزئی و البته مهم و حساس می‌پردازد.

میلاد حسینی در ادامه گفت: انجام بسیاری از خدمات جزئی و خرد توسط پیمانکار امکان‌پذیر نیست و یا برای آن‌ها صرفه اقتصادی ندارد و شهرداری مبارکه توسط پتانسیل‌های موجود در واحد امانی اقدام به رفع معایب می‌نماید و از این طریق در بسیاری از هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود و موجب تقویت مالی شهرداری خواهد شد.

وی گفت: واحد امانی طی سه سال گذشته بیش از دو هزار مورد ساخت، اجرا و نصب انواع تابلوها و تجهیزات ترافیکی را به ثبت رسانده و در بخش تولید سازه‌های بتنی و فلزی مانند کانیو، دال بتنی، پل و انواع دریچه نیز به آمار چهار هزار مورد رسیده است.

حسینی اضافه کرد: این واحد در همین مدت بیش از سه هزار و چهارصد مورد نیز خدماتی مانند برشکاری، جوشکاری، اجرای تعمیرات و ساخت قطعات موردنیاز را انجام داده است.

مسئول واحد امانی شهرداری در بخش دیگری از سخنان خود به گستردگی و تنوع فعالیت‌های این واحد اشاره داشت و اذعان کرد: در فعالیت‌هایی عمرانی مانند گودبرداری، زیرسازی، شفته‌ریزی، دیوارچینی، پلاستر زنی، گچ کشی، اجرای بلوک فرش و کاشی و سرامیک به همراه رنگ‌آمیزی ادوات فلزی و چوبی و نقاشی ساختمان نیز درمجموع نزدیک به ده هزار مترمربع کار در این مدت انجام‌گرفته است.

حسینی انجام بسیاری از پروژه‌های عمرانی کوچک در نقاط مختلف شهر و محلات توسط واحد امانی را دارای صرفه اقتصادی چشمگیر در مقایسه با واگذاری آن‌ها به پیمانکاران بخش خصوصی دانست و اعلام کرد: طی سال‌های اخیر نصب المان‌های شهری در مناسبت‌های مختلف به‌ویژه ایام نوروز با استقبال بسیار خوب شهروندان و گردشگران نوروزی مواجه شده که در این میان واحد امانی نقش اصلی در ساخت و نصب این  المان‌ها داشته است.

وی افزود: ازجمله اهم اقدامات عمرانی انجام‌شده در حوزه امانی در سال جاری می‌توان به زیرسازی و بلوک فرش خیابان امام ،زیرسازی و فنس کشی زمین‌های چمن مصنوعی محلات سرارود و دهنو ،توسعه کشتارگاه صنعتی،تعمیرات و نگهداشت پیاده‌روهای سطح شهر اشاره کرد.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعامل خوب و سازنده واحد امانی با دیگر زیرمجموعه‌های شهرداری اضافه کرد:« این مجموعه علاوه بر رسیدگی به درخواست‌های مردمی که از طریق بخش‌های مختلف شهرداری وصول می‌شود، امکان رسیدگی تلفنی و مستقیم را به مشکلات مطرح‌شده از سوی شهروندان را نیز دارد و در صورت مهیا بودن تجهیزات لازم این امر در سریع‌ترین زمان ممکن صورت خواهد گرفت.»

مسئول واحد امانی شهرداری مبارکه در پایان سخنان خود گفت:« خوشبختانه در این مدت شهردار مبارکه با توجه به سابقه مدیریتی خود و آشنایی با مشکلات جاری شهر، پشتیبانی و حمایت بسیار خوبی از  واحد امانی داشته‌اند که این امر در آینده زمینه‌ساز تداوم خدمات هر چه بیشتر به شهروندان از سوی این واحد خواهد شد.»

 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top