امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 21885
بروزرسانی: جمعه, ۰۵ دی ۱۳۹۹ ۱۸:۳۲

آزادسازی 10 کیلومتری مسیر قطار حومه‌ای مبارکه – بهارستان


 

حمل‌ونقل یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در بحث شهرنشینی است که علاوه بر سهولت در رفت‌وآمد موضوع محیط‌زیست و کاهش آلایندگی‌  هوا را نیز شامل می‌شود. در این میان حمل‌ونقل ریلی و قطارهای سریع‌السیر اهمیت بیشتری قرار دارد چراکه علاوه بر امنیت و کاهش زمان سفر به‌عنوان یک‌راه حل برای معضل ترافیک  مطرح می‌شود. شهرهای بزرگ دنیا چندین دهه است تمرکز خود را متوجه این مسئله کرده‌اند و امروز شاهد آن هستیم که اغلب کشورهای توسعه‌یافته توانسته با ایجاد خطوط متعدد ریلی بین‌شهری به یک نقطه ایده‌ال در این مسیر برسند.

مسئله مترو نیز بیش از چهار دهه است که در کشور ما مطرح‌شده است اما بااین‌وجود تنها چند کلان‌شهر‌ را می‌توان نام برد که توانسته‌اند امکان تردد ریلی را فراهم کنند.

سال‌هاست درباره احداث خطوط مترو در شهر مبارکه زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد اما تا امروز اقدام جدی درباره تحقق این آرمان مشاهده نشده است؛ اما بد نیست بدانید شهرداری مبارکه در اقدامی فقط در سال  گذشته توانسته است 11 هزار و 200 مترمربع از اراضی واقع در طرح قطار حومه‌ای مبارکه-بهارستان را آزادسازی کند و این اراضی را برای اجرای طرح به تملک خود درآورده است. اقدامی که با صرف حدوداً 16 میلیارد ریال هزینه به دنبال داشت.

مهندس هاشمی شهردار مبارکه در گفت‌وگویی با پایگاه خبری مبارکه نیوز از موانع بر سر راه مترو مبارکه و اجرای این طرح گفت.  

وی گفت: مبدأ مسیر قطار حومه‌ای مبارکه، از شهر جدید مجلسی آغاز می‌شود و طی 7 ایستگاه  از شهر مبارکه، فولاد مبارکه، زیباشهر و دهسرخ عبور می‌کند و درنهایت به شهر بهارستان می‌رسد.

او بابیان اینکه کل مسافت این مسیر 52 کیلومتر است درباره نحوه آزادسازی این اراضی گفت: از این مسافت 52 کیلومتر حدود 16 کیلومتر آن در شهر مبارکه است که بحث توافقات برای تملک زمین‌ها به عهده شهرداری مبارکه است که از این مقدار، آزادسازی 10 کیلومتر آن انجام‌شده است که تقریباً 7 کیلومتر پیوسته و 3 کیلومتر گسسته انجام‌شده است.

مهندس هاشمی از مشکلات اجرای این طرح نیز سخن به میان آورد و در پاسخ به این سؤال که چرا باوجودآنکه سال‌هاست از احداث خط مترو مبارکه اصفهان صحبت می‌شود اجرایی کردن آن تا امروز به تعویق افتاده است گفت: مهم‌ترین واصلی‌ترین مشکل بحث مالی و تأمین بودجه موردنیاز است.

وی گفت: ما مشکل معابر را نداریم و ازاین‌رو قطار از روی زمین عبور خواهد کرد لذا در این پروژه به‌جز موضوع تأمین بودجه در مسئله اجرا مشکل زیادی نخواهیم داشت.

او ادامه داد: خوشبختانه توانستیم بدهی‌های قبل را در این دوره تسویه کنیم و طرح را نیز اصلاح  نموده و درنهایت 12 هزار متر اراضی این مسیر را برای اجرایی کردن طرح آزادسازی کنیم.

مهندس هاشمی در پایان با ابراز امیدواری برای تسریع درروند پیشرفت این طرح گفت: امیدواریم با نگاه ویژه‌ و پیگیری‌هایی که در سطح استان در حال انجام است و تلاش‌هایی که از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه  و شرکت فولاد مبارکه تا امروز صورت گرفته است بتوانیم موانع را کنار  زده و هرچه زودتر شاهد راه‌اندازی این پروژه باشیم.  



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top