امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 21754
بروزرسانی: سه شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ۱۱:۲۵

تداوم ساماندهی و بهسازی فضاهای سبز در مبارکه

عملیات ساماندهی و بهسازی فضاهای سبز در شهر مبارکه و محلات تابعه در حال اجراست

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز؛ مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه گفت: در جريان توسعه و احیای فضاهای سبز موجود شهر، سازمان سيما، منظر و فضاي سبز عمليات خشکه بري، هرس درختان، چاله کني، چمن‌کاری و ترميم سيستم آبياري در پارک محله پنج صفائيه را به مساحت 2700 مترمربع در دست اقدام دارد .

احمدرضا فروتن گفت :با توجه به خسارات ناشي از خشک‌سالی در سال‌های گذشته به عرصه‌های فضاي سبز؛ سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهرداري مباركه عملیات  واكاري ، اصلاح گونه‌های گياهي ، كاشت درختان مقاوم و چمن‌کاری در این پارك را در دست اقدام دارد .

وی تصریح کرد: فضای سبز شهری به‌عنوان بخش جاندار محیط شهری مکمل بخش بی‌جان شهراست که علاوه بر تأمین بهداشت جو و محیط مکان‌های مسکونی، نقش مثبتی در سلامت روحی و روانی، ایفا می‌کند.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه حفظ و نگهداری از انبوه درختان شهری را یکی از اولویت‌های مهم حوزه فضای سبز برای مناسب‌سازی چهره شهر خواند و افزود: در این راستا علاوه بر انجام هرس پاییزه، نسبت به آبیاری و کود دهی درختان سطح شهر و محلات نیز اقدام شده است.

فروتن بابیان اینکه کاشت گل، نهال و توسعه فضای سبز در زیباسازی منظر شهری و ارتقای سطح سلامت روحی شهروندان تأثیر بسزایی دارد، اظهار کرد: به‌منظور ارتقای سطح کیفی و بهبود سیمای بصری فضای شهری و با توجه به تغییر فصل، شهرداری اقدام به کاشت گل‌های فصلی متناسب با فصل پاییز در بلوارها، میادین و پارک‌های سطح شهر کرده است.

ایشان افزود: امسال مانند سنوات گذشته، عملیات کاشت گل‌های فصلی پاییز به تعداد بیش از 300 هزار  بوته گل از انواع گونه‌های داوودی، کلم زینتی، بنفشه و ... که جزو گونه‌های مقاوم به سرما و شرایط آب و هوایی شهر هستند انجام‌شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری مبارکه کاشت نهال و توسعه فضای سبز شهری را در کاهش آلودگی هوا مؤثر دانست و افزود: کاشت انواع درخت و درختچه‌های مقاوم و سازگار باهدف توسعه فضای سبز در معابر و پارک‌ها، بازسازی و بازپیرایی فضاهای شهری، وجین علف‌های هرز، هرس درختان و آرایش درختچه‌های سطح شهر نیز در دست اقدام است.

وی  به کاشت بیش از 20 هزار اصله درخت و درختچه در محلات مختلف شهر تا پایان سال جاری اشاره کرد و افزود : ساماندهی و بهسازی فضای سبز پارک هشت‌بهشت،پارک محله سعادت‌آباد ، پارک محلات یک و هشت صفائیه و همچنین واکاری و اصلاح سیستم آبیاری فضای سبز بلوار شهید نیکبخت و خیابان شهیده سلمانی  از دیگر برنامه های این سازمان در سال جاری می‌باشد.

فروتن در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاش و توان خود را در راستای ایجاد و گسترش فضای سبز شهری انجام می‌دهیم و از شهروندان گرامی نیز  خواهشمندیم با تعامل و همکاری خود در ایجاد محیطی سبز و زیبا، مجموعه شهرداری را یاری نمایند.

 


















 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top