امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 21686
بروزرسانی: سه شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ ۰۸:۲۲

پروژه‌های عمرانی اولویت اول شهرداری مبارکه

اجرای پروژه‌های عمرانی در هر شهر  باعث افزایش نشاط اجتماعی ، ایجاد ارزش‌افزوده و نیز تسهیل عبور و مرور،افزایش ضریب امنیت ، و بسیاری از موارد مثبت دیگر می‌شود. عليرغم كمبود منابع مالي براي اجراي پروژه‌ها با انتخاب صحيح پيمانكار و نيز مديريت منابع مالي و انسانی می‌توان پروژه‌های خوبی را در شهر اجرایی نمود.


 

معاون عمران شهرداری مبارکه در خصوص وضعیت پروژه‌های عمرانی شهر گفت: « با توجه به افزایش هزینه‌ها و کاهش درآمدهای شهرداری، تعریف پروژه‌های عمرانی برای شهر دچار مشکل شد. اما باوجود تمام موانع تلاش کردیم تا رضایت‌مندی نسبی بین مردم ایجاد شود و توانستیم با منابع درآمدی موجود نسبتاً موفق عمل کنیم.»

حجت اله بهشتی نژاد معتقد است اگر از یک‌سو مساعدت‌های لازم به شهرداری صورت می‌گرفت و از سوی دیگر شهرداری در پرداخت‌های جاری دچار مشکل نبود قطعاً با ظرفیت‌هایی که در مجموعه شهر وجود دارد و تعامل خوب شهروندان عزیز با شهرداری و استقبال و اعتمادی که مردم به شهرداری دارند، موفق‌تر عمل می‌کردیم.

او ادامه داد:  محدودیت‌های مالی باعث شده نتوانیم آنچه در شأن مردم مبارکه است محقق کنیم. بااین‌حال شهرداری بیش از بضاعت خود تلاش کرد و پروژه‌های خوبی تعریف و اجرا کرده است.

معاون عمرانی شهرداری مبارکه از همراهی پیمانکاران با شهرداری برای گذر از شرایط کنونی قدردانی کرد و گفت: « طی سالیان گذشته بیشتر پیمانکارانی که با مجموعه شهرداری کارکرده بودند، مطالبات سنگینی داشتند اما با توجه به اینکه از پیمانکاران بومی شهر  بودند، تعامل خوبی با مدیریت شهری داشته و همین موضوع باعث شد پروژه‌های پیش‌بینی‌شده به بهر برداری برسد. بنابراین خوشبختانه بسیاری از پروژه‌هایی که سال گذشته در برنامه‌ریزی شهرداری بود به بهره‌برداری رسید.»

او اظهار امیدواری کرد امسال که سال جهش تولید است،  پروژه‌های پیش‌بینی‌شده به بهره‌برداری برسد و شیرینی اجرایی شدن آن‌ها،‌ لبخند رضایت را بر لبان شهروندان بنشاند. آنچه در ادامه می‌خوانید تشریح اقدامات و اولویت‌های عمرانی شهرداری مبارکه برای سال جاری است .در شرایطی که از درآمدهای میلیاردی دوره‌های قبل خبری نیست .

 

پروژه احداث تقاطع غیر هم‌سطح

زیرگذر قهنویه در سالیان گذشته چندین تصادف منجر به فوت داشت. جمع‌بندی جلسات متعدد برای حذف این نقطه حادثه‌خیز که در لیست استان قرارگرفته بود، این بود که  با توجه به عبور ریل راه‌آهن و جاده اختصاصی فولاد، امکان اصلاح این نقطه با توجه به وضعیت مالی وجود نداشت. از طرفی تنها مسیر تردد کامیون‌ها برای وارد شدن به جاده اختصاصی فولاد از سمت پایانه، همین مسیر است. با مطالعاتی که انجام شد مسیر دسترسی خودروها از سمت پایانه به سمت جاده اختصاصی فولاد به‌صورت اجرای تقاطع غیر هم‌سطح حدفاصل میدان امیرکبیر و پارک شهید زینلی تعریف شد.


 

در فاز اول با توجه به مشکلات تردد کامیون‌ها از پایانه باربری  به سمت فولاد و حادثه‌خیز بودن محل با تعاملات صورت گرفته مجتمع فولاد مبارکه متعهد به پرداخت 40 میلیارد ریال جهت اجرای پروژه گردید .انتخاب مشاور توسط شرکت فولاد جهت تهیه نقشه‌های اجرایی و برآورد پروژه صورت پذیرفت و در حال حاضر به توجه به افزایش قیمت‌ها برگزاری مجدد مناقصه جهت فاز اول شامل اجرای پل‌ها و احداث جاده دسترسی در دستور کار قرار دارد.

شهرک مشاغل کارگاهی خیام

ازجمله مشکلاتی که شهر مبارکه از سالیان گذشته درگیر آن بوده، شهرک مشاغل کارگاهی بود. با توجه به اینکه سال جدید سال جهش تولید نام‌گذاری شده، شهرداری در برنامه‌ریزی امسال خود اجرای زیرسازی و تحویل زمین‌های شهرک را جهت احداث کارگاه‌ها پیش‌بینی کرده است.



 

از ابتدای سال جاری با انتخاب پیمانکار زیرسازی صنف درودگران ،مصالح‌فروشان و جوشکاران آغاز گردیده  و تحویل پلاک صنف درود گران در حال انجام است .تحویل پلاک سایر اصناف نیز در صورت عدم وجود بدهی در دستور کار قرار دارد برای فاز اول پروژه که شامل اجرای معابر شهرک و هدایت دفع آب‌های سطحی است بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی‌شده است. شهرداری قصد دارد برای تأمین اعتبار پروژه نسبت به فروش زمین‌های شهرک از طریق مزایده اقدام نماید تا بتواند نسبت به اجرای معابر و تحویل زمین به متقاضیان اقدام و اصناف نیز نسبت به احداث کارگاه در این شهرک و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از حضور مشاغل شهری ترغیب شوند.

لکه‌گیری و آسفالت معابر

با توجه به درخواست‌های مکرر برای لکه‌گیری محلات سطح شهر  به‌ویژه به خاطر انشعابات تأسیسات، امسال مبلغ دو میلیارد تومان برای لکه‌گیری معابر پیش‌بینی و با توجه به انتخاب پیمانکار ، عملیات لکه‌گیری معابر سطح شهر در حال انجام می‌باشد . در این راستا از ابتدای سال لکه‌گیری معابر اصلی ازجمله  بلوار سردار شهید ربیعی،محلات درچه، اسماعیل ترخان و قلعه و بخشی از محلات سرارود و دهنو  به اتمام رسیده و سایر محلات در دستور کار قرار دارد .





 

سالن چندمنظوره مجتمع فرهنگی غدیر

 یکی دیگر از پروژه‌های پیش‌بینی‌شده برای امسال تکمیل بازسازی سالن آمفی‌تئاتر مجموعه فرهنگی غدیر است. با توجه به نیاز شهر به سالن چندمنظوره شهرداری در سالیان گذشته برنامه‌ریزی کرد تا مجموعه از حالت تک منظوره به چندمنظوره تبدیل شود. در این راستا تغییر نقشه‌ها و بهبود وضعیت فعلی مجموعه اعم از سن و قرارگیری تجهیزات در دستور کار قرار گرفت و اقدامات مثبتی در طول سال گذشته برای این مجموعه انجام شد و با اجرای تأسیسات آن و تکمیل اقدامات مربوط به ابنیه که در سال جاری مدنظر قرارگرفته، این سالن چندمنظوره به بهره‌برداری می‌رسد.



 

پیاده‌روسازی و زیباسازی معابر 

پیاده‌روسازی و زیباسازی معابر سطح شهر هم در سال جاری در دستور کار قرار دارد. در این راستا 6 میلیارد ریال اعتبار در بودجه پیش‌بینی‌شده است .خیابان امام خمینی (ره) در حال حاضر توسط واحد امانی شهرداری در حال اجرا بوده و بلوار آزادگان که نیاز  به تسهیل تردد عابر پیاده و زیباسازی دارد در دستور کار قرارگرفته است . همچنین در صورت تأمین اعتبار عملیات پیاده‌روسازی خیابان شهدای جعفر زاده نیز اجرایی خواهد شد.





 

احداث زمین‌های ورزشی و چمن مصنوعی

امسال احداث زمین‌های ورزشی و چمن مصنوعی در چندین محله پیش‌بینی‌شده است که در صورت تأمین اعتبار اجرا می‌شود. ازجمله در  محله سرارود که زیرسازی و جدول‌گذاری  آن انجام‌شده و اقدامات لازم برای خرید چمن و نصب لوله و فنس در حال انجام  است. محلات محمدیه،‌اسماعیل ترخان و دهنو نیز درخواست‌هایی برای احداث زمین چمن مصنوعی داشته‌اند. بااین‌حال در محله محمدیه زمین آزادسازی شده وجود نداشت. در محله دهنو هم زمین مناسب نبود اما با توجه  به نظر مجموعه قسمتی از پارکینگ پارک هشت‌بهشت برای این منظور در نظر گرفته‌شده است. برای محله اسماعیل ترخان نیز مکانی بعد از آرامستان پیش‌بینی‌شده است. لازم به ذکر است هزینه اجرای یک زمین چمن مصنوعی در حال حاضر حدود 5 میلیارد ریال برآورد می‌گردد.



 

حسینیه مرکزی مبارکه

شهرداری مبارکه در سالیان گذشته نسبت به آزادسازی بخشی از فاز یک میدان پیامبر اعظم  جهت احداث مرکز فرهنگی مذهبی شهر اقدام نموده که در این راستا بخشی از اسکلت بتنی حسینیه مرکزی اجرایی شده است .در حال حاضر جهت بهره‌برداری از مجموعه مذکور نیاز به ایجاد راه دسترسی و احداث اسکلت ضلع شمالی حسینیه می‌باشد  که با پیگیری مسئولین شهرستان و هیئت‌امنای حسینیه در صورت تأمین اعتبار توسط شرکت فولاد مبارکه ادامه این پروژه مهم فرهنگی عملیاتی خواهد شد .



 

تکمیل رینگ ترافیکی شرق

یکی از مهم‌ترین پروژه‌های پیش‌بینی‌شده برای امسال اجرای ادامه بلوار سردار شهید بابایی حدفاصل میدان حافظ تا کوچه شهید ایران پور به‌طور حدود ۴۰۰ متر است که اگر اجرا شود تسهیل تردد در این نقطه و کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر را در پی خواهد داشت. بخش عمده‌ای از رینگ شرق از میدان مادر تا نیکبخت تا نصیرآباد اجراشده است. مصوبات این پروژه اخذ و آزادسازی آن در دستور کار قرارگرفته است. در صورت تکمیل آزادسازی، زیرسازی و آسفالت این پروژه عملیاتی می‌شود.


 

سایر برنامه‌هایی که برای سال 1399 پیش‌بینی‌شده،‌ شامل برنامه‌هایی ترافیکی است که متناسب با نظر شورای ترافیک نسبت به احداث سرعت کاه، تابلوهای راهنمایی در سطح شهر، اصلاح هندسی معابر اقدام می‌شود. برای این مهم بالغ‌بر ده میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی‌شده است. احداث پارک محله‌ای و ساماندهی رودخانه فصلی شور نیز در برنامه‌های امسال پیش‌بینی‌شده است که در صورت تأمین اعتبار عملیاتی خواهد شد.

 



+ 0
مخالفم - 1
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top