امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 21676
بروزرسانی: پنج شنبه, ۰۶ شهریور ۱۳۹۹ ۱۲:۳۳

تداوم جلوه نمادهای دلدادگی حسینی در مبارکه

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز ؛سید محسن هاشمی شهردار مبارکه ، با اشاره به شرایط خاص موجود و محدودیت‌های در نظر گرفته‌شده نظیر ممنوعیت حرکت دسته‌های عزاداری در سطح شهر بیان کرد: بر این اساس، مدیریت شهری در محرم امسال با رویکردی ویژه‌تر به دنبال تزریق حال و هوای عاشورایی  در شهر و محلات بوده است.

وی، نصب المان‌ها محرمی در نقاط مختلف شهر را یادآور شد و گفت: بیش از 11 المان مناسبتی محرم  به همت سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری در شهر نصب و اجراشده است.

شهردار مبارکه گفت : اجرای بیش از 10  بیلبورد با موضوعات متنوع عاشورایی، بهره‌گیری از گرافیک شهری و استفاده از الگوهای ملی و مکتبی نظیر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به همراه آذین‌بندی گسترده و تبلیغات محیطی شهری نیز برای تزریق بیشتر حال و هوای حسینی به شهر  و محلات صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به تأثیر المان‌ها و فضای شهری در اذهان عمومی، عنوان کرد: تعویض پرچم‌های الوان  و میادین اصلی شهر با پرچم‌های سیاه، تبلیغات محیطی متناسب با ایام محرم و نصب پرچم‌های عزاداری، سیاه‌پوش کردن میادین، بلوارهای شهر،تبلیغات فرهنگ شهروندی ،تبلیغات گذر فرهنگی میدان انقلاب، چاپ و نصب پرچم‌ها و بنرهای مناسبتی باهدف انتقال مفاهیم ناب قیام حسینی از اقدامات انجام‌شده در شهر مبارکه است.

مهندس هاشمی در ادامه گفت؛ با توجه به اینکه منظر شهری پدیده‌ای است که همواره در حال تغییرات و تحت تأثیر شرایط مختلف اجتماعی و فرهنگی شکل می‌گیرد و نیز با توجه به تأثیر محیط در ایجاد با تقویت باورهای مذهبی شهروندان توجه به استفاده از المان مناسبتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی در پایان افزود؛ تبلیغات عاشورایی و مذهبی می‌تواند تأثیرات قابل‌توجهی را در اذهان شهروندان ایجاد کند و همچنین همراهی چهره شهر با باورهای مذهبی شهروندان به ایجاد حس تعلیق بیشتر نیز کمک می‌کند.











 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top