امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 21578
بروزرسانی: سه شنبه, ۰۳ تیر ۱۳۹۹ ۰۸:۳۲

معاون عمرانی استاندار اصفهان:عملكرد مطلوب شهرداری مبارکه در اجرای پروژه های عمرانی و گردشگری قابل تقدیر است


 

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز، روز سه‌شنبه 27 خردادماه شهرداری مبارکه میزبان معاونت عمرانی استاندار و مدیر کل دفترامور شهری و شوراها استانداری اصفهان بود و نشستی با موضوع رفع موانع و مشکلات شهرداری‌ها و همچنین تلاش برای افزایش سطح‌ درآمدها برگزار شد. علاوه بر تبادل‌نظر درباره موضوعات مختلف در حوزه شهرداری‌ها، معاون عمرانی استانداری و مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری اصفهان بازدیدی از پروژه عمرانی شهرداری مبارکه و پروژه بازسازی ارگ تاریخی نهچیر مبارکه داشتند.

مهندس حبیب‌الله غلامی معاون عمرانی استاندار اصفهان در حاشیه این بازدید درباره جزئیات نشست با شهرداران شهرستان مبارکه گفت: در دوران کرونا شهرداری‌ها وظایف سنگینی به عهده داشتند و برای مقابله با شیوع این ویروس تلاش‌های زیادی را انجام دادند و شهرداری‌های شهرستان مبارکه نیز ازجمله شهرداری‌هایی بودند که در این مدت خدمات شایانی را به شهروندان ارائه کرد لذا لازم بود ما در جمع شهرداران حاضر شویم و از آن‌ها تشکر کنیم.

او  ادامه داد: موضوع دیگری که در این نشست مطرح شد بحث پروژه‌های عمرانی شهرداری‌ها بود که بخشی از آن‌ها مربوط به بررسی مشکلات موجود بر سر راه  این پروژه‌ها بود و بخش دیگر به اولویت‌بندی پروژه‌های نیمه‌تمام، یا پروژه‌هایی که بیش از 60 یا 70 درصد آن انجام‌شده است مربوط می‌شد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان عملکرد شهرداری مبارکه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه پروژه‌های خیلی خوبی را شهرداری مبارکه فعال کرده است و با برنامه‌ریزی که صورت گرفته است امیدواریم در نیمه اول امسال تعدادی از این پروژه‌ها ازجمله فاز اول بازسازی ارگ نهچیر  مورد بهره‌برداری قرار گیرد .

او با اشاره به موضوع صنعت گردشگری به‌عنوان آخرین بحث این نشست گفت: آخرین بحثی که در این نشست مطرح شد موضوع گردشگری و صنعت سبز بود که در کل استان مطرح است و قطعاً شهرستان مبارکه به دلیل جاذبه‌های توریستی که در نقاط مختلف دارد از اهمیت بسزایی برخوردار است.

غلامی  بابیان اینکه یکی  از مباحثی که امروز در جمع شهرداران داشتیم این بود که هر شهر را به‌صورت پکیجی از طرح‌ها و پروژه‌های گردشگری ببینیم گفت: موضوع تورهای گردشگری یکی از مباحث مهم در صنعت گردشگری است و ما باید به سمتی پیش برویم که وقتی تورهای گردشگری به شهرستان وارد می‌شوند حداقل سه روز تا 5 روز در این شهرها اتراق کنند تا بتوانیم از کنار آن‌ها درآمدزایی داشته باشیم.

امیدواریم با این تصمیماتی که گرفته شد و همچنین با توجه به توانمندی‌های مدیرکل و شهردار مبارکه بتوانیم این شهرستان را به یکی از قطب‌های گردشگری استان اصفهان تبدیل کنم.

معاون عمرانی استانداری اصفهان در پاسخ به سؤالی درباره بازسازی ارگ نهچیر و نقش‌ آن‌ در جذب گردشگر گفت: قطعاً یکی از مهم‌ترین  پروژه‌ها برای جذب گردشگر در شهرستان مبارکه همین پروژه ارگ تاریخی است که می‌تواند یک مجموعه بزرگ را شامل شود و در اقتصاد شهر و شهرستان مؤثر باشد.

او ادامه داد:  شهردار محترم با تلاشی که انجام داده است بخشی از اعتبارات شهرداری را به این بازسازی‌ها تخصیص داده است و در کنار آن 3 میلیارد وام و تسهیلات سازمان شهرداری‌ها به این پروژه اختصاص‌یافته است که درصدد هستیم 3 میلیارد دوم را هم برای این پروژه‌ها تهیه کنیم که قطعاً مقدمه‌ای برای جذب سرمایه‌گذار برای تکمیل این پروژه‌ها خواهد بود.

غلامی بابیان اینکه  شهرداری‌ها و دستگاه‌های دولتی به‌عنوان عوامل محرک توسعه گردشگری وارد پروژه‌های گردشگری می‌شوند اما همین‌که این پروژه‌ها خودشان را معرفی کردند دیگر نوبت به سرمایه‌گذاران می‌رسد که در این عرصه وارد شوند گفت: این مکان‌های تاریخی هم همین‌طور است و ما تلاش می‌کنیم نیمه اول امسال  فاز اول آن را به بهره‌برداری برسانیم تا مقدمات حضور سرمایه‌گذاران فراهم شود و این پروژه‌ها را تکمیل کنند.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top