امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 21569
بروزرسانی: سه شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ۱۶:۰۰

افتتاح بخش نخست ارگ تاریخی نهچیر تا نیمه اول سال

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز ؛ معاون عمرانی استاندار اصفهان در بازدید از ارگ تاریخی نهچیر گفت: برای بازسازی و مرمت ارگ تاریخی نهچیرتاکنون علاوه بر تخصیص بخشی از اعتبارات شهرداری مبارکه، حدود ۳ میلیارد تومان نیز از محل وام‌ها و تسهیلات ویژه سازمان شهرداری تامین شده است.
حبیب الله غلامی افزود: در تلاش هستیم تا ۳ میلیارد تومان اعتبار دیگر، برای این بنا تامین کنیم و بخش نخست آن، تا نیمه اول سال جاری به بهره برداری برسد.
وی گفت: یکی از طرح‌های بسیار خوب گردشگری استان، ارگ تاریخی نهچیر است ، که قابلیت تبدیل به یک مجموعه‌ی بزرگ گردشگری و تاثیر در اقتصاد شهر و شهرستان را داراست و امیدواریم مجموعه اقدامات انجام شده برای تکمیل بخش نخست آن، مقدمه‌ای برای حضور سرمایه گذاران ، برای سایر بخش‌های ان باشد .
معاون عمرانی استاندار افزود : با توجه به کاهش درامد شهرداری‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا و افزایش هزینه‌های جاری، باید به سمتی برویم که بودجه سالیانه شهرداری‌ها تا پایان سال فراتر از پیش بینی‌ها محقق شود .
ارگ تاریخی نهچیر در مبارکه، به عنوان یکی از بزرگترین بنا‌های خشتی ایران، متعلق به اواخر دوران صفویه و در سال در سال ۱۳۷۶ به شماره ۱۸۹۵ به ثبت آثار ملی رسیده است.

 

 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top