امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 21526
بروزرسانی: یکشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۳:۳۹

فعالیت شبانه‌روزی در راستای ساماندهی سگ‌های ولگرد

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مبارکه از زنده گیری سگ‌های ولگرد و ارسال به مرکز نگهداری به‌صورت روزانه خبر داد و گفت: طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، با استفاده از چند اكيپ برای شناسايي سگ‌های ولگرد در مناطق  سه‌گانه، رسيدگي به تماس‌های مردمي 137 و همچنین بحث آمارگيري در مناطق و با استفاده از يك اكيپ سيار زنده گيري انجام می‌شود.

ایران پور گفت: شهرداری مبارکه بر اساس مجوز صادره از اداره محیط‌زیست و مصوبه فرمانداری محترم نسبت به ساخت و راه‌اندازی کمپ مخصوص جهت نگهداري سگ‌های ولگرد اقدام نموده است و درنتیجه از ابتدای سال 98 تاکنون ،  بیش از  400  قلاده سگ زنده گیری و به مرکز نگهداری فرستاده شدند.

وی بابیان اینکه بر اساس مفاد بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری، پیشگیری از شیوع امراض واگیردار مشترک بین انسان و حیوان و مشکلات احتمالی دیگر، جمع‌آوری حیوانات بدون صاحب و دفع حیوانات مریض، مزاحم و ولگرد از وظایف شهرداری‌ است، ادامه داد: شهرداری مبارکه در اجرای مواد قانونی و به‌عنوان دبیر طرح زنده گیری سگ‌های ولگرد شهرستان با برنامه‌ریزی و تشکیل جلسات به‌صورت همیشگی، تدابیر و تصمیمات لازم برای اجرای برنامه جامع و چگونگی زنده گیری و نگهداری  سگ‌های ولگرد را در دستور کار قرار داده است.

ایران پور گفت: در دفعات مختلف، اکیپ جمع‌آوری با توجه به تماس شهروندان با سامانه ۱۳۷ به محل موردنظر مراجعه کرده و نسبت به بررسی و پایش منطقه نیز اقدام نموده اما با توجه به جابجایی و حرکت مداوم حیوان، فعالیت موفقیت‌آمیز نبوده است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مبارکه افزود:شهرداری با توجه به هزینه‌های سنگینی که اجرای این طرح در برداشته است تلاش می‌کند رعایت مسائل بهداشتی ازجمله آهک زنی کمپ، شستشوی مداوم ماشین مخصوص زنده گیری، واکسیناسیون دوره‌ای همچنین تأمین تجهیزات بهداشتی فردی را رعایت کند .

ایران پور  با توجه به  خرید تفنگ بیهوشی در راستای تقویت اکیپ‌های زنده گیری سگ‌های ولگرد در سطح شهر اظهار داشت : در طرح زنده گیری روش كار از طریق بی‌هوش کردن حيوان و جمع‌آوری آنان و عقیم‌سازی واكسيناسيون هاري حيوانات می‌باشد.

وی افزود: سامانه ۱۳۷ پل ارتباطی شهرداری با شهروندان بوده و معاونت خدمات شهری تمام تلاش و بضاعت خود را برای آسایش شهروندان عزیز به کار بسته است.

 











 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top