امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 21254
بروزرسانی: چهارشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۸ ۰۸:۰۷
مدیر املاک شهرداری مبارکه خبر داد

تملک و آزادسازی بیش از 6200 متر عرصه و اعیان در 8 ماهه اول امسال سال جاری

بررسی توسعه سیستم حمل‌ونقل عمومی که یکی از اصول اولیه شهرسازی است نشان می‌دهد باوجود اجرای طرح‌های مختلف بازهم ضعف‌هایی وجود دارد اما در شرایط موجود و موقعیت کنونی برنامه‌ریزی در راستای تعریض برخی از خیابان‌های ارتباطی در شهر و محلات از نیازهای مهم فعلی است .

مدیر املاک شهرداری مبارکه از تملک و آزادسازی 2 باب ساختمان در طرح تعریض و توسعه خیابان 18 متری شهید اصغر ضیایی محله قهنویه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز، محمود صادقی با اشاره به اهمیت پروژه تعریض خیابان شهید اصغر ضیایی به دلیل درخواست‌های پیاپی اهالی این محله، گفت: تخریب این دو ساختمان با همکاری واحد نقلیه معاونت خدمات شهری شهرداری و بر اساس طرح تفصیلی شهر مبارکه و باهدف ارتباط محله‌های صادقیه، محمدآباد و قهنویه  صورت پذیرفت .

وی اجرای این طرح را مورد تأکید طرح تفصیلی شهر مبارکه دانست و افزود: نزدیک به 40 ساختمان در مسیر این پروژه وجود دارند که تاکنون 9 ساختمان با کمترین بار مالی برای شهرداری تملک شده است چراکه آزادسازی ساختمان‌های مسیر این پروژه با تهاتر پروانه‌های ساختمانی برای مالکان انجام‌شده است.

مدیر املاک شهرداری مبارکه آزادسازی این 9 ساختمان را باعث از بن‌بست خارج شدن خیابان شهید اصغر ضیایی همچنین خیابان‌های صادقیه، محمدآباد و قهنویه دانست و گفت: اجرای این طرح موجب تسهیل در تردد وسایل نقلیه، کاهش ترافیک خیابان‌های هم‌جوار، سهولت خدمات‌رسانی در حوزه حمل‌ونقل عمومی خواهد شد به همین دلیل، مدیریت شهری توان خود را به کار بسته تا با توافق، تملک و تخریب معارضین باقی‌مانده، اجرای پروژه را آغاز کند و این مهم مستلزم همکاری و تعامل اهالی و مالکین محترم است .

صادقی افزود :با توجه به فرسوده بودن بافت این محله مدیریت شهری یا به‌صورت تهاتری با صدور پروانه برای باقیمانده ملک و بر اساس تعیین محدوده ملک توسط کارشناسان شهرداری برای ساخت و نوسازی و یا به‌صورت معوض با زمین‌های متعلق به شهرداری اقدام می‌نماید .

 

مسئول املاک شهرداری مبارکه همچنین به تملک و آزادسازی 1300 متر  زمین توسط شهرداری مبارکه در محله قهنویه اشاره کرد و گفت : در راستای احداث زمین چمن مصنوعی در محله قهنویه ، 1300 متر زمین توسط شهرداری مبارکه در غالب  تهاتر هزینه پروانه‌ ساختمانی و تفکیک برای مالک ، تملک و آزاد سازی گردید.

وی همچنین با اشاره به توافقات و آزادسازی‌های صورت گرفته در 8 ماهه اول  امسال سال جاری، گفت: آزادسازی بیش از  6200   متر عرصه و اعیان در طرح‌های  محلات دهنو ، سرارود ،قهنویه و همچنین  بلوار65 متری آزادگان و خیابان اباذر غفاری از مهم‌ترین توافقات نیمه نخست امسال به شمار می‌آیند.

به نظر می‌رسد اگر توافقات لازم مابین شهرداری و مالکین صورت پذیرد طرح تعریض این خیابان آن‌قدر هم کار پیچیده‌ای نیست. نقش شهروندان را در این خصوص و مشارکت و توافق آن‌ها در این فرایند حیاتی و تعیین‌کننده است و انشا اله با مشارکت و همکاری مردم عزیز، این روند هرروز بیش‌ازپیش توسعه یابد.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top