امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 21223
بروزرسانی: شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ۰۸:۴۱

گزارش تصویری / کنگره بزرگداشت شهید آیت الله سید محمد علی مبارکه ای (ره) برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز ؛کنگره بزرگداشت آیت الله سید محمد علی مبارکه ای با عنوان "خورشید دیار من"  در روز پنجشنبه 23 آبان در مجتمع الزهرا(س) مبارکه برگزار شد.

این کنگره با قرائت پیام حضرت «آیت‌‎الله العظمی مکارم شیرازی» آغاز به کار کرد.

در متن این پیام آمده است:

تشکیل این اجلاس که برای بزرگداشت عالم فرزانه «مرحوم آیت‌الله سید محمدعلی مبارکه‌ای» در هفتاد و سومین سال رحلت ایشان برگزار شده را به همه شما عزیزان و دست اندرکاران تبریک می‌گویم.

 حقیقت این است که در هر عصر و زمانی علمای نخبه‌ای پیدا می‌شوند که هم در جامعه زمان خود تاثیرگذارند و هم آثارشان برای زمان‌های بعد باقی می‌ماند و مرحوم آیت الله مبارکه‌ای یکی از آنها بود.

او در علوم مختلف اطلاعات ارزشمندی داشت و از شرایط زمان آگاه بود و برای احیای مذهب اهل بیت (علیهم السلام) تا آنجا که می‌توانست زحمت کشید.

مردم مبارکه باید به وجود چنین عالم فرزانه افتخار کنند و راه او را ادامه دهند و زندگی او را سرلوحه زندگی خود قرار دهند. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

 

در ادامه «حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری» مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان گفت: تلاش‌هایی که برای بزرگداشت چنین عالمانی می‌شود، نوعی غربت را از چهره این علما و بلکه مقام علم می‌زداید و ، جهاد فی سبیل الله است. علمای بزرگواری همچون مرحوم سید جمال‌الدین اسدآبادی و علامه مبارکه واقعاً نقش بی‌بدیل در کشور داشته‌اند و فضای تقریبی میان شیعه و سنی که این علما به آن می‌اندیشیدند، بسیار مهم است،‌ مخصوصا در کشورها یا استان‌هایی که شیعه و سنی  در کنار هم زندگی می‌کنند و هرکسی که در نزدیک کردن شیعه و سنی گام بردارد اجر و پاداش بسیار دارد. آیت‌الله مبارکه‌ای نیز میان شیعه و سنی مقرب بود و در اتحاد آنان کوشید.

وی افزود: آیت‌الله سید محمدعلی مبارکه‌ای در دوران خود با فرقه بهایت به مجاهدات و مبارزات زیادی پرداخت و عالمی جلوتر از زمان خود به شمار می‌رفت، این عالم جلیل القدر از جمله علمای بنامی بود که محور اتحاد و همدلی جامعه در زمان غیبت امام زمان (عج) محسوب می‌شد و از آن دسته کسانی است که در زمان ظهور امام زمان در لشکر امام مبارزه خواهد کرد.

حیدری اظهار  داشت: امروز که جامعه ما تحت تاثیر جو فرهنگی ایجاد شده توسط دشمن است،‌ برگزاری این کنگره زنده نگه داشتن یاد و نام این شهید عالی قدر است تا با  معرفی آثار به جا مانده از آنان در آگاهی بخشی به جوانان موثرتر عمل کنیم. جوانان باید با الگو‌هایی این چنینی، بیشتر آشنا شده و در مسیر آنها گام بردارند.

وی گفت: دانش و زهد از جمله صفاتی است که برای ممتاز برشمردن شخصیت آیت‌الله مبارکه‌ای به کار می‌رود. بنابراین تأسی به چنین الگویی می‌تواند ما را در دنیا و آخرت یاری کند.

در اولین کنگره بزرگداشت آیت الله محمدعلی مبارکه ای، فرزندان ایشان مورد تکریم قرار گرفتند و  از 6  عنوان کتاب در زمینه معرفی شخصیت این عالم و دانشمند برجسته رونمایی شد.





















 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top