امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 21062
بروزرسانی: چهارشنبه, ۰۶ شهریور ۱۳۹۸ ۰۷:۳۵
در نشست صمیمی مدیریت شهری مبارکه با آزادگان سر افزار مطرح شد:

حل مشکلات اقتصادی در گرو به‌کارگیری الگوهای طلایی دفاع مقدس

نشست صمیمانه مدیریت شهری مبارکه با آزادگان سرافراز با حضور جمعی از آزادگان این شهر امام‌جمعه شهرستان مبارکه ، فرمانده سپاه شهرستان ، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرداری مبارکه، برگزار شد.

در شرایط کنونی، شهروندان نمونه ایثار و مقاومت هستند

شهردار مبارکه در نشست صمیمانه مدیریت شهری مبارکه با آزادگان، با تقدیر از زحمات غرورآفرین آزادگان و ایثارگران، گفت: در ادبیات، صفت واژه‌ای است که برای تعریف از موصوف به کار گرفته می‌شود اما برای توصیف بعضی از موصوف‌ها مانند زحمت‌ها و سختی‌هایی که آزادگان در دوران اسارت کشیدند، هیچ صفتی را نمی‌توان به کاربست.

سید محسن هاشمی با اشاره به‌سختی های حصر و زندان  آن‌هم در غربت دشمنانی که جنگ ناجوانمردانه هشت‌ساله را به کشورمان تحمیل کردند، افزود: امنيت و آسايش امروز مردم ايران كه دریکی از  امن‌ترین كشورهاي جهان زندگي می‌کنند، مديون ایثارگری‌های ايثارگران به‌ویژه صبر و استقامت شما آزادگان عزيز می‌باشد.

وی با درود به روح شهدایی که در دوران اسارت دعوت حق را لبیک گفتند، گفت: لحظه‌به‌لحظه این نشست برای ما جای افتخار دارد چراکه از حضور ایثارگران در جمع خودمان، قوت قلب می‌گیریم و به خود می‌بالیم که در جمع الگوهای صبر و استقامت جامعه خود قرارگرفته‌ایم.

بهترین الگوی اقتدار و ایثار

شهردار مبارکه با اشاره با اين فرمايش مقام معظم رهبري كه فرمودند "صبر همراه با بصيرت مردم ايران در طول دوران پس از انقلاب عامل پيشرفت و حركت روبه‌جلو ملت ايران می‌باشد"  اظهار داشت : شما در اوج اقتدار و ایثار، همه سختی‌ها را تحمل کردید اکنون هرچقدر هم که شرایط سخت شود، اما سرسوزنی در برابر ایثار شما به چشم نمی‌آید؛ خواست ما از شما آزادگان گرامی این است که ما را راهنمایی کنید تا بتوانیم هر چه بیشتر از تجربیات و فرمایشات و پیشنهادات شما در مدیریت شهری استفاده بهینه کنیم.

وی با اشاره به احترام و اهمیت ویژه‌ای که افراد جامعه برای آزادگان و ایثارگران قائل‌اند، ادامه داد: مردم برای شما احترام و اهمیت ویژه‌ای قائل‌اند به همین دلیل درد و دل آن‌ها را می‌دانید و می‌توانید به ما کمک کنید تا وظیفه اصلی خودمان که خدمت به مردم است را بهتر از گذشته انجام دهیم

حل مشکلات اقتصادی با بکار گیری الگوهای طلایی دفاع مقدس

سرهنگ عطایی، فرمانده سپاه ناحیه مبارکه که در نشست صمیمی مدیریت شهری مبارکه با آزادگان سخن می‌گفت، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، از زحمات شهردار و شورای اسلامی شهر مبارکه برای برگزاری چنین نشستی تشکر و قدردانی نمود و گفت: همان‌گونه که می‌دانید 26 مرداد سال 1369 یک روز تاریخی در انقلاب اسلامی و روزی بود که دل ملت ایران اسلامی با حضور عزیزان خود و جانبازان و آزادگانی که بعد از سال‌ها سختی و شکنجه در زندان‌های مخوف رژیم بعث به میهن اسلامی بازگشتند، شاد شد و این روز شگفتی‌آور برای همیشه در تاریخ کشورمان ثبت شد.

وی صبر، ایستادگی و ازخودگذشتگی آزادگان و ایثارگران را سرمشقی برای ملت دانست و افزود: نظام جمهوری اسلامی پس از درس گرفتن از صبوری و استقامتی که ایثارگران در زندان‌های رژیم بعث داشتند و از دهه 70 به بعد، موفقیت‌های بسیاری به دست آورد

سرهنگ عطایی با اشاره به تلاش‌های ملت در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و پیروزی در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس، ادامه داد: هرکجا که ملت پای سختی‌ها و مشکلات ایستادند، پیروز شدند و امروز حرفی برای گفتن دارند و هر جا ایستادگی و مقاومت وجود نداشت ما در آن عرصه عقب افتادیم.

قدر سرمایه معنوی آزادگان را بدانیم

امام‌جمعه شهرستان مبارکه نیز حضور در جمع ایثارگران و آزادگان و شنیدن خاطرات آن‌ها را توفیقی بزرگ دانست و گفت: لازم است خاطراتتان که درس‌های آموزنده‌ای از اتفاقات و جریان‌هایی که بر شما گذشته را در بر دارد، ثبت شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌آقا موسوی با اشاره به این‌که ایثارگران و آزادگان اجر مجاهد و زندانی و حبس و شکنجه را باهم برده‌اند، ادامه داد: به اعتقاد من اجر این قشر بسیار بالا است چون شما پس از پیمانی که باخدا بستید، در جبهه فداکاری کردید و در دوران اسارت، صبر و مقاومت حیرت‌انگیزی به نمایش گذاشتید که برای بسیاری از ما قابل‌تصور نیست.

وی تصور صحنه‌هایی که ایثارگران از سر گذرانده‌اند را برای بسیاری افسانه‌های غیرقابل‌باور دانست و گفت: این صبر و تحمل شما بود که دشمن را به‌زانو درآورد به‌جای این‌که شما اسیر آن‌ها باشید، بعثی‌ها اسیر  و دربند شما بودند، این هم یکی دیگر از معجزات اسلام و قدرت تربیت و نفوذ اهل‌بیت و ولایت در دل‌های مؤمنان است که چنین صحنه‌های عجیب‌وغریبی را رقم می‌زند.

امام‌جمعه شهرستان مبارکه برگزاری هرساله محفل‌های گفتگو با ایثارگران را برای گرامی داشت مقام این قشر کافی ندانست و تأکید کرد: ضمن تشکر از شهردار و شورای اسلامی شهر  مبارکه که چنین برنامه‌ای را ترتیب داده‌اند اما حقیقت این است که اکتفا کردن به یک گردهمایی در سال، نشانه کوتاهی دستگاه‌های ذی‌ربط است که نتوانسته‌اند حق این مسائل را ادا کنند و نسل جدید ما با این مسائل کاملاً بیگانه است و نمی‌دانند که گذشتگان پدران و برادران آن‌ها در جبهه چه کردند و چگونه مقاومت کردند.

او خاطرات اسرا و آزادگان را بهترین محتوا برای ساخت سریال‌های تلویزیونی آموزنده و تأثیرگذار معرفی کرد و افزود: پیشنهاد من این است که جای رفتن دنبال سوژه‌های بسیار بی‌ارزش که جوانان ما را از ارزش‌ها و بسیاری از داشته‌ها و سرمایه‌هایمان دور می‌کند، باید سراغ این خاطرات برویم تا در سینه آزادگان و ایثارگران حبس نمانند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی همچنین خواستار ثبت خاطرات آزادگان و ایثارگران در مجموعه‌ای مکتوب شد و گفت: خواهش من این است که نگذارید این خاطرات در سینه‌های شما بماند و نسل آینده ما نداند که چه بر سر پدرانشان در زندان‌های بغداد آمده است خواهش من این است که محدوده زمانی مثل یک ماه در نظر بگیرید در محرم هم‌دل‌ها و افکار آماده است بیشتر وقت بگذارید و در مدت یک ماه این خاطراتی که داشتید از نحوه اسارت و آن دوران را روی کاغذ بیاورید و بعد از میان آن‌ها تعدادی گزینش و چاپ شود.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه آزادگان و ایثارگران در جامعه، یادآور شد: نمی‌خواهیم جنگ دیگری به ما تحمیل شود اما حرکتی که منجر به نابودی اسراییل و آمریکا شود آرزوی ماست اگر چنین اتفاقی رخ دهد، اولین کسانی که در آن حرکت حاضر می‌شود شما هستید پس سرمایه‌های ما موشک‌های دوربرد و تجهیزات نظامی نیست و باید بیش‌ازپیش قدردان ایثارگران باشیم.

شهردار مبارکه نیز در تکمیل این پیشنهاد از آمادگی مجموعه شهرداری  برای چاپ خاطرات گردآوری‌شده توسط آزادگان سرافراز مبارکه خبر داد.

در خاتمه این نشست امیری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان مبارکه نیز ضمن خیرمقدم به آزادگان ،مسئولین شهرستان و حیدری معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان یادآور شد: آزادگان در دوران اسارت سختی‌های زیادی متحمل شدند و صبر و استقامت زیادی به یادگار گذاشتند .

وی اظهار داشت: امنيت و آسايش امروز مردم ايران كه دریکی از  امن‌ترین كشورهاي جهان زندگي می‌کنند، مديون ایثارگری‌های ايثارگران به‌ویژه صبر و استقامت شما آزادگان عزيز می‌باشد.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top