امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 21061
بروزرسانی: چهارشنبه, ۰۶ شهریور ۱۳۹۸ ۰۷:۳۳
در مراسم پایان دوره آموزش آتش‌نشانان داوطلب مطرح شد:

کمترین حوادث غرق‌شدگی در مبارکه با تلاش آتش‌نشانان

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز ،مراسم اختتامیه دوره آموزش آتش‌نشانان داوطلب با حضور شهردار مبارکه، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی، مدیران سازمان‌ها و واحدهای شهرداری، مدرسان و جمعی از آتش‌نشانان داوطلب در شهرستان مبارکه برگزار شد.

مهندس سید محسن هاشمی، شهردار مبارکه با تبریک هفته دولت و سالروز گرامی داشت شهادت شهید رجایی و باهنر، گفت: نخست باید از زحمات آتش‌نشانی برای رسیدگی به حوادث  چند ماه گذشته در رودخانه زاینده‌رود به شکل ویژه تشکر کنم، همان‌طور که می‌دانید آمار بسیار بدی از غرق‌شدگی هم‌وطنانمان در جای‌جای کشور داشتیم و شهر مبارکه نیز به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و قرار گرفتن در مسیر زاینده‌رود از آن بی‌نصیب نبوده است اما تلاش‌های بی‌وقفه آتش‌نشانان بخصوص در روزهای تعطیل که میزبان جمعیت زیادی از گردشگرانی داخل و خارج از استان بودیم، باعث شد که کمترین تلفات را داشته باشیم.

وی با تقدیر از بزرگواری و ایثار آتش‌نشانان، یادآور شد: در قانون بیش از صدها وظیفه و خدمت برای مدیریت شهری تعریف‌شده اما برای اجرای این وظایف، مشارکت مردم و واگذار کردن وظایف به آن‌ها ، به مسئولان این اطمینان را می‌دهد که کار به نحو احسن انجام می‌شود.

مهندس هاشمی با اشاره به این‌که آتش‌نشانی یک شغل نیست بلکه عشق است، گفت: حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند و یک آتش‌نشان از جان خود گذشته که این شغل را انتخاب کرده، در موقع لزوم با ایثار و فداکاری برای نجات هم نوع و هم شهری خود و فرد حادثه‌دیده ، به دل حادثه می‌زند گاهی ممکن است به نظر برسد که کار در سازمان آتش‌نشانی سبک‌تر از دیگر بخش‌های شهرداری است درحالی‌که این طرز فکر اشتباه است و لحظه به وجود آمدن و وقوع حادثه با ماه‌ها و سال‌ها کار و زحمتی که بقیه در سازمان‌ها و نهادهای دیگر انجام می‌دهند برابری می‌کند.

شهردار مبارکه با تأکید بر این‌که نیروهای سازمان آتش‌نشانی باید از بهترین ، زبده‌ترین و قوی‌ترین افراد انتخاب شوند و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی لازم آمادگی مقابله با حوادث را داشته باشند، افزود: متأسفانه بسیاری از شهروندان درزمانی که حادثه‌ای اتفاق می‌افتد، به‌جای کمک کردن به نیروهای امدادی، سرگرم گرفتن عکس با گوشی‌های تلفن همراه خود می‌شوند.

وی گفت : یکی از مباحث مهم آموزش در حوزه آتش‌نشانی ، پرورش و آموزش تخصصی نیروهای داوطلب است . چراکه این نیروها آموزش‌دیده در مواقع لازم می‌توانند به‌عنوان مکمل امدادرسانی و نجات‌دهنده جان و مال مردم در حوادث گوناگون و نیز دستیابی به سطح بالاتر ایمنی شهری ، نقش ویژه‌ای داشته باشند. نیروهای تربیت‌شده می‌توانند هنگام بروز حادثه همانند آتش‌نشانان حرفه‌ای وارد عمل شده و با ارائه خدمات، سازمان آتش‌نشانی و دیگر سازمان‌های امدادی را در مواقع بحران به‌طورجدی یاری کنند

شهردار مبارکه آموزش آتش‌نشانان داوطلب را حرکت بسیار خوبی دانست که در پیش‌گیری از حوادث ناگوار نقش مؤثری خواهد داشت و گفت:  امیدواریم این آموزش‌ها ادامه یابد تا همه شهروندان آموزش‌های ابتدایی را فراگرفته باشند و بتوانند در هنگام نیاز، اقدامات اولیه را به‌موقع انجام دهد، این کار از حوادث ناگواری که بعداً اتفاق می‌افتد پیش‌گیری خواهد کرد.

مهندس هاشمی با تقدیر از حضور آتش‌نشانان داوطلب در دوره‌های آموزشی، ادامه داد: از مسئولان سازمان آتش‌نشانی می‌خواهم کسانی که در آزمون‌های عملی و کتبی این دوره، نمره‌های بالاتری به دست آورده‌اند را شناسایی و در دوره‌های تکمیلی ثبت‌نام کند تا بتوانیم از وجودشان استفاده کنیم.

سید رسول موسوی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مبارکه نیز در این مراسم با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد یافت ، افزود: آتش‌نشان داوطلب در سازمان‌های آتش‌نشانی فردی است که برای رضای خداوند و با میل باطنی خود برای حفاظت از مال و جان مردم و نجات آن‌ها از خطرات احتمالی، به‌صورت افتخاری و داوطلب در خدمت سازمان‌های آتش‌نشانی قرار می‌گیرد.

وی آتش‌نشانان داوطلب را کامل‌کننده امدادرسانی این سازمان دانست و گفت: در کنار خدماتی که دستگاه‌های خدمت گذار و امدادرسان به‌خصوص سازمان‌های آتش‌نشانی در شهرهای بزرگ، واحدهای آتش‌نشانی در شهرهای کوچک‌تر همچنین جمعیت‌های هلال‌احمر انجام می‌دهند، چند سالی است که در کشور ما موضوع استفاده از آتش‌نشان داوطلب مطرح است و بر اساس آماری که در اختیارداریم، هرکجا که این دوره‌ها برگزار می‌شود، حضور بانوان پررنگ‌تر و بیشتر از آقایان بوده است.

آموزش و سرزندگی نیروها، اولویت آتش‌نشانی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مبارکه آموزش و سرزنده بودن نیروهای آتش‌نشانی در هر ساعت از شبانه‌روز را اولویت نخست همه مدیران آتش‌نشانی بیان کرد و ادامه داد: و به همین دلیل، آموزش‌های گوناگونی در زمینه‌های فنی، تخصصی، تفریحی، رفاهی، و قسمت‌های مختلف و معاونت‌های مختلف تعریف‌شده تا نیروهای آتش‌نشانی به‌روز باشند.

موسوی با اشاره به‌پیش بینی کلاس‌های آموزشی برای همه اقشار ازجمله خانم‌ها، آقایان، معلمان، محصلان، پزشکان، اصناف و ....، توضیح داد: بلافاصله بعد از دوره کنونی، دوره آموزش دهیاران شهرستان را شروع خواهیم کرد و سپس با تعامل آموزش‌وپرورش و اصناف به ترتیب دوره آموزش معلمان و مستخدمان آموزش‌وپرورش و اصناف در دستور کار بعدی ما قرار دارد.

وی با اشاره به آغاز دوره آموزش آتش‌نشانان داوطلب از 26 مرداد، ادامه داد: آموزش‌ها در دو نوبت صبح و بعدازظهر و با برگزاری کلاس‌های تئوری و عملی دنبال شد 50 نفر از آقایان و 20 نفر از خانم‌ها در این دوره شرکت کردند و از ویژگی‌های این دوره آن بود که برای نخستین بار توانستیم که آموزش‌ها را از بحث اختصاصی آتش‌نشانی بیرون بیاوریم و تمام آموزش‌های ویژه مانند جهت‌یابی، حوادث و امداد جاده‌ای، روان‌شناسی، مدیریت بحران، آسانسور، انفجار و .. را به دوره‌ها اضافه کردیم.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top