امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 21013
بروزرسانی: دوشنبه, ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۴۹
در نشست کارگروه پیشگیری و کنترل کم آبی شهرداری مبارکه مطرح شد

اجرای بیش از 3500 متر شبکه آبیاری تحت فشار در مبارکه

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری مبارکه با تاکید بر اهمیت صرفه جویی مصرف آب در بخش اداری، فضای سبز،  شرب و ... گفت: درحال حاضر هیچ گونه آب شربی درحوزه فضای سبز شهرداری مبارکه استفاده نمی شود .

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز ، سعید باقری که در جلسه کمیته کارگروه پیشگیری و کنترل کم آبی شهرداری مبارکه سخن می گفت، افزود: با توجه به اینکه امروز بحران آب بسیار جدی است، باید با تشکیل کارگروه تخصصی بحران آب در شهرداری و اولویت بندی محلات و نقاط مختلف شهر جهت حفظ فضای سبز حرکت کرد.

وی کاشت گونه های مقاوم به کم آبی در عرصه های مختلف از جمله زیتون تلخ، ارغوان و ...، کاشت درختان مثمر و کم آب بجای درختان زینتی، تغییر ساعات آبیاری و انجام آبیاری در شب به منظور کاهش تبخیر و تعرق و اجرای شبکه های آبیاری تحت فشار (بارانی و قطره ای)،اصلاح و بهینه سازی شبکه آبیاری موجود را بعضی از مهم ترین اقدامات انجام شده در حوزه سازمان پارک ها جهت پیشگیری و کنترل مصرف آب بیان کرد و گفت: درحال حاضر هیچ گونه آب شربی درحوزه فضای سبز شهرداری مبارکه استفاده نمی شود و همچنین در دو سال گذشته بیش از 3500 متر  شبکه سیستم آبیاری تحت فشار در شهر اجرا شده است .

معاون توسعه و منابع شهرداری مبارکه یکی از مصوبات جلسه کمیته کارگروه پیشگیری و کنترل کم آبی را فرهنگ سازی درحوزه اطلاع رسانی در خصوص صرفه جویی درمصرف آب در بخش اداری، فضای سبز، شرب و... دانست و تاکید کرد:  بهینه سازی سیستم های سرمایشی اداری، استفاده از شیرهای کاهنده مصرف آب،  جلوگیری از شست و شوی وسایط نقلیه، محوطه های اداری با آب شرب، برگزاری کارگاههای آموزشی ویژه پرسنل با همکاری اداره آب، پیش بینی تانکرهای آبرسانی درمواقع لزوم درحوزه فضای سبز نیز از دیگر مواردی بود که در این جلسه تصویب شد.

 باقری انجام  بازدیدهای مستمر از تاسیسات آبی و سرمایشی در سطح شهر و اداره را یکی دیگر از مصوبات جلسه کمیته کارگروه پیشگیری و کنترل کم آبی شهرداری مبارکه اعلام کرد و ادامه داد: همچنین قرار شد سازمان فضای سبز نسبت به مطالعه، فازبندی و توسعه آبیاری قطره ای و تحت فشار در نقاط دیگر شهر نیز اقدام نماید.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top