امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20988
بروزرسانی: چهارشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۸ ۰۷:۳۰
به مناسبت 14 تیرماه روز شهرداریها انجام شد :

گزارش خبری / دیدار رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت و هیئت رئیسه اتاق اصناف شهرستان با شهردار مبارکه

به مناسبت گرامیداشت روز شهرداریها و دهیاریها ، رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت به همراه هیئت رئیسه اتاق اصناف شهرستان ، با حضور در شهرداری مبارکه  این روز را به شهردار و همکاران مجموعه مدیریت شهری تبریک و تهنیت گفتند .

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نیوز ، در این دیدار حقیقی رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت شهرستان ضمن تبریک این روز ، شهرداران را از خادمان واقعی مردم معرفی نمود و آسایش و آرامش شهروندان را نتیجه زحمات و خدمات مجموعه خدوم شهرداری دانست .

حقیقی نامگذاری ۱۴ تیر ماه را به عنوان روز شهرداریها و دهیاریها، فرصتی مغتنم برای پاسداشت خدمات کسانی دانست که بدون منت و با تمام توان و تلاش به فکر مرتفع نمودن کمبودها و ارتقاء سطح رفاه و آسایش مردم هستند ، و اذعان داشت که اجر و پاداش واقعی این خدمتگزاری را فقط از خداوند منان و نتیجه رضایت مردم می توان انتظار داشت .

رئیس اتاق اصناف شهرستان مبارکه نیز با تبریک این روز بر لزوم تشکیل کارگروه مشترک میان شهرداری و اتاق اصناف اشاره کرد و گفت : با تشکیل این کارگروه ،تعاملات بیشتری فی‌مابین مدیریت شهری و اصناف شکل خواهد گرفت و  مسائل و ایده‌های مختلف موردبررسی و نتیجه‌گیری قرار می‌گیرد.

مختاری تشکیل جلسات اصناف با مدیریت شهری را بسیار سازنده دانست و افزود : با تشکیل این جلسات و نشست‌ها و پیگیری بحث منطقه کارگاهی و ساماندهی مشاغل ، ارتباط اصناف و سیستم مدیرت شهری مستحکم‌تر شد .

رئیس اتاق اصناف شهرستان از آمادگي كامل اصناف ، بازاريان و روساي اتحاديه هاي صنفي مباركه براي همكاري و مشاركت در تسريع روند عمران و آباداني شهر و همچنین سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مشارکتی شهرداری خبر داد.

سید محسن هاشمی نیز در ديدار ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه اتاق اصناف شهرستان گفت : اصناف و کسبه همانند مجاهدان راه خدا هستند ، در بسیاری از روایات اسلامی برای کسب روزی حلال تأکید شده و تلاش برای معیشت خانواده مانند مجاهدت در راه خداست .

شهردار مبارکه با اشاره به‌ضرورت مشارکت مردم در بحث مدیریت شهری اظهار کرد : بحث مدیریت شهری از مباحثی است که نمی‌تواند خود را از اقشار مردم جدا بداند ، مشارکت مردم در بحث مدیریت شهری یکی از واجباتی است که باید در نظر مدیران شهری قرار بگیرد .

وی با تأکید بر ارتباط مستقیم و مؤثر اصناف با مردم، تصریح کرد: اصناف همواره در ارتباط مستقیم با مردم هستند و این ارتباط عامل مؤثری برای اطلاع از نظرات و خواسته‌های مردم است ازاین ‌رو مشورت با اصناف قبل از اجرای برخی از پروژه‌ها در خصوص زمان اجرا ، جانمایی ، نحوه واگذاری و... در راستای رسیدن به هدف قطعاً بسیار مؤثر خواهد بود.

سعی ما در این دوره بر این است که جامعه‌های هدف مشخص و تعیین شوند که اگر به‌عنوان‌مثال قرار است برای ورزش یا هنر یا رونق اقتصادی در شهر کاری شود ، خود ورزشکاران ، هنرمندان ، اصناف و بازاریان جمع شوند ، فکر و ایده مطرح کنند و نظر بدهند تا قبل از اجرای پروژه به جمع‌بندی مناسبی دست‌یابیم که بعد از اجرا، پروژه مثمر ثمر و مفید واقع شود .

هاشمی یکی از اهداف مهم شهرداری مبارکه را رونق هر چه بیشتر اقتصادی شهر عنوان کرد و گفت :یک سری گره‌های کور و موانعی در برابر رونق بیشتر اقتصادی شهر وجود دارد ازجمله گره‌های ترافیکی ، ایجاد مبلمان های مناسب شهری ، نورپردازی‌ها و ایجاد جاذبه‌های جذب سرمایه که حل این مشکلات از وظایف مدیریت شهری است .

شهردار مبارکه در ادامه اظهار کرد : یکی دیگر از موضوعات مهم برای رونق هرچه بیشتر اقتصادی و رضایت‌مندی مردمی ، تجمیع و ساماندهی مشاغل شهری بود که خوشبختانه با همکاری اتاق اصناف و صنوف مختلف این موضوع در حال انجام است .

شهردار مباركه با بيان اينكه شهرداري و شوراي اسلامي شهر در راستاي ايجاد مركز خريد بزرگ آماده همكاري با اصناف است، عنوان كرد: ايجاد مركز خريد بزرگ و ايجاد پاركينگ‌هاي مناسب در محدوده‌هاي مراكز خريد، از جمله عواملي است كه آسايش و ايمني و امنيت رواني مردم و كسبه را به‌دنبال دارد. البته حل این مسائل همکاری عزیزان بازاری و صنوف مختلف که در این شریانات حضور دارند را می‌طلبد .

هاشمی اضافه کرد :بازاريان و اصناف مباركه در حوزه هايي همچون سرمايه گذاري، زيباسازي، احياي هويت تاريخي و فرهنگي شهر ، توسعه زيرساخت هاي خدمات عمومي و... مي توانند نقش آفريني موثري داشته باشند.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top