امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20895
بروزرسانی: چهارشنبه, ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۴۱

نخستین ایستگاه های دوچرخه شهری شهرستان درشهر مبارکه راه اندازی شد

اين روزها دوچرخه‌سواري به عنوان يكي از شبكه‌هاي حمل و نقل پاك در اغلب كشورهاي پيشرفته دنيا شناخته مي‌شود و دولتها سعي مي‌كنند براي كاهش هزينه‌هايي از جمله سوخت، تاسيس زير ساخت‌هاي بزرگ راهي، كاهش هزينه‌هاي تصادفات، آلودگي‌هاي زيست محيطي، و ... از اين سيستم پاك كه فوايد بي‌شماري دارد بهره‌ بگيرند. دوچرخه سواری ، ورزشی هوازی است که به استقامت قلب و عروق کمک می کند. از مهمترین فواید دوچرخه سواری می توان به بالا بردن مصرف اکسیژن بدن، تقویت قدرت عضلانی پاها، تقویت توانایی بدن برای جلوگیری از ساخت اسید لاکتیک و کاهش درصد چربی بدن اشاره کرد.

نخستین ایستگاه های  دوچرخه در شهر مبارکه با حضور شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه و جمعی از مسئولان عصر سه شنبه همزمان با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) طی مراسمی راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری مبارکه نیوز این ایستگاه ها در میدان انقلاب و پارکینگ شهدای ایرانپور مستقر هستند.

سید محسن هاشمی شهردار مبارکه در این مراسم گفت: راه اندازی این ایستگاه با هزینه ای بالغ بر سیصد میلیون ریال و با هدف تقویت ورزش همگانی و استفاده همگان و تکیه بر توسعه و ترویج ورزش می باشد .

وی ، با بیان اینکه شهروندان می توانند فقط با ارائه کارت شناسایی دوچرخه تحویل بگیرند، یادآورشد: در صورت استقبال گسترده مردم، شهرداری تعداد ایستگاه های دوچرخه را افزایش می دهد. توسعه فضاهای ورزشی در پارک‌ها و محلات سطح شهر و برخی مجموعه‌های تفریحی بسیار ضروری است که شهروندان می‌توانند با مراجعه به این  مراکز از مزایای اجرای این طرح استفاده نمایند.

هاشمی با اشاره به اینکه اجرای این طرح گامی موثر در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ورزش و ارتقای سطح سلامت شهروندان می باشد گفت: کاهش آلودگی های زیست محیطی و کاهش ترافیک در نقاط پر تردد شهر از دیگر اهداف اجرای این طرح است.از شهروندان خواستاریم که ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی هنگام استفاده از دوچرخه، در حفظ و نگهداری این دوچرخه ها یاری رسان شهرداری باشند .

دکتر خالوزاده رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه نیز در این مراسم با اشاره به این نکته که ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه نیازمند برنامه‌ریزی مدون است، مطرح کرد: در مرحله نخست این طرح باید فرهنگ استفاده صحیح از دوچرخه نهادینه شود تا بتوان بدین واسطه گام بزرگ در استفاده شهروندان از وسایل نقیله پاک برداشت.باید با بسترسازی مناسب امکان استفاده شهروندان از دوچرخه را در سفرهای روزانه اشان فراهم ساخت و فرهنگ سازی لازم برای استفاده از این وسیله را انجام داد.

وی افزود : با استفاده از خودروهای تک سرنشین هزينه‌هايی از جمله مصرف سوخت ، آلودگي‌هاي زيست محيطي و ... به شهروندان تحميل مي‌شود كه با گسترش دوچرخه سواري تا حدود زيادي این هزینه ها كاهش می یابد که علاوه بر این کاهش ها، استفاده از دوچرخه موجب ايجاد تحرك و نشاط و در نتيجه سلامت براي شهروندان خواهد شد.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top