امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20865
بروزرسانی: چهارشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۱۳

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه در دیدار نماز جمعه:نگاه ویژه شورای اسلامی به مسائل فرهنگی شهر مبارکه

شهردار ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه در نماز جمعه این هفته با شهروندان دیدار و دکتر خالوزاده رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه در خطبه های پیش از نماز جمعه به مناسبت روز شوراها به ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری دوره پنجم پرداخت.

 رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه ضمن تبریک روز شوراها و روز کارگر و هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم گفت : بیست ماه از شروع دوره پنجم شورای اسلامی می گذرد و با وجود تمام فراز و نشیب هایی که وجود داشت شورای اسلامی شهر مبارکه 168 جلسه تشکیل داد که ماحصل این جلسات 311 مصوبه مهم و تاثیرگذار بود.

دکتر خالوزاده هدف اصلی تشکیل شورا ها را تفویض امور به مردم برشمرد و تصریح کرد : شوراها نزدیک ترین نهاد به مردم هستند . مردم به معتمدین خود رای دادند و شوراها وظیفه دنبال کردن توسعه کارآمد شهری و رفع مشکلات مردم را  برعهده دارند .در این دوره تمام تلاش خود را برای حرکت متعادل و متوازن در تمام مسائل فرهنگی ، عمرانی ، آموزشی و... بکار بستیم و این موضوعات را در کمیسیون های تخصصی مربوطه بررسی و راهکارها را دنبال کردیم تا به نحو مطلوب مشکلات مردم را پاسخگو باشیم .

وی یکی از مهمترین دستورکارهای شورای اسلامی دوره پنجم را بومی گرایی عنوان کرد و گفت : نیروهای بومی با توان ، تخصص و پتانسیل بالایی در شهر مبارکه وجود دارد  و در گام نخست با انتخاب شهردار بومی به دنبال تحقق شعار بومی گرایی در این دوره شورا حرکت کردیم .بحمداله انتخاب مهندس هاشمی بعنوان شهرداری بومی باعث افتخار است و از تلاش های شبانه روزی شهردار مبارکه تقدیر و تشکر میکنم.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه عدالت محوری در تعریف پروژه ها و تخصیص اعتبارات را بسیار ضروری دانست و اظهار کرد : برای تمام محلات شهر بر حسب نیاز اهالی و اولویت سنجی پروژه های عمرانی تعریف شد و ان شااله با بهبود شرایط اقتصادی شاهد کلنگ زنی این پروژه ها خواهیم بود.

دکترخالوزاده در خصوص اقدامات و دستورکارهای مدیریت شهری در این دوره افزود : آزاد سازی پروژه های عمرانی در حال پیگیری است که یکی از مهمترین پروژه های در حال اجرا ، جاده دسترسی صادقیه به محمد آباد است که تا کنون شش ملک معارض آزاد سازی شده است.پروژه زیرگذر امیرکبیر که مورد نیاز محلات صادقه و نهچیر است با اتمام  مراحل مطالعاتی انشااله به زودی وارد فاز عملیات عمرانی خواهد شد .یکی از موضوعات مهم ، بحث مترو است که درحال پیگیری در سطوح بالا هستیم. طرح های مربوط به کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر تهیه و بررسی شد . موضوعات زیباسازی شهری را با سرعت زیاد دنبال میکنیم که نمونه بارز آن زیباسازی های سطح شهر و محلات برای استقبال از بهار 98 بود .همه المان های نوروزی امسال با توان و پتانسیل داخلی شهرداری و با رعایت حداکثر صرفه جویی و استفاده از مواد بازیافتی و ضایعاتی شهرداری بود که با کمترین هزینه مراحل ساخت و اجرا پایان یافت و مورد استقبال وسیع شهروندان قرار گرفت .

وی یکی از راه های خروج از مشکلات اقتصادی مدیریت شهری و حرکت به سمت توسعه شهر را جذب سرمایه گذار عنوان کرد و گفت : در کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر فرصت های سرمایه گذاری و راهکارهای جذب و مشارکت سرمایه گذاران با حضور کارشناسان بررسی و پروژه هایی از جمله احداث نیروگاه خورشیدی ، پمپ بنزین محله ای و طرح های توسعه صنعت گردشگری تعریف و معرفی شد. وجود ارگ تاریخی نهچیر فرصت بسیار خوبی برای جذب گردشگران خارجی و داخلی و رونق اقتصادی شهر است که با پیگیری های صورت گرفته تسهیلاتی برای مرمت این ارگ بصورت مرحله ای مورد موافقت قرار گرفت که خوشبختانه عملیات مرمت و تجهیز اقامتگاه این ارگ با اخذ مرحله اول این تسهیلات در حال انجام است .

رئیس شورای اسلامی نگاه شورای اسلامی دوره پنجم به مسائل فرهنگی را ویژه و خاص برشمرد و ادامه داد:در کمیسیون فرهنگی موضوعات فرهنگی به صورت ویژه و خاص بررسی و پیگیری شد و در این راستا آیین نامه داخلی تدوین شد.تجلیل از نخبگان ، ورزشکاران ، چهره های ماندگار ، تاسیس و راه اندازی مرکز مشاوره آوای زندگی در راستای برگزاری دوره های آموزشی خانواده بصورت تخصصی ، برگزاری همایش های فرهنگی و اجرای برنامه های نشاط اجتماعی بعنوان اولویت ها مشخص شد  و در این راستا برنامه های فرهنگی متعددی از جمله  جشنواره فرهنگی نوروزگاه ، جشنواره فرهنگی هنری نوبهار ، گذر فرهنگی ،همایش تجیل از آیت اله مبارکه ای ، دیدار با خانواده معظم شهدا ، جانبازان  و ایثارگران ، نصب تمثال مبارک شهدا در بلوارهای اصلی شهر و.... انجام و در حال انجام است .

دکتر خالوزاده صرفه جویی را بعنوان یکی دیگر از مسائل مهم مدیریت شهری مطرح نمود و گفت : با بررسی های صورت گرفته اجرای برخی از کارها که در سنوات قبل توسط پیمانکار انجام می شد توسط نیروهای متخصص شهرداری پایه گذاری شد .برخی از پروژه های عمرانی ، رنگ آمیزی جداول و حتی تامین جاروی مورد نیاز رفت و روب شهر ، ساخت المان های موقت شهری و... در حال حاضر بر تکیه بر توان و پتانسیل نیروهای شهرداری انجام می شود .

وی  ضمن تشکر از ستاد مدیریت بحران شهرداری افزود : ستاد مدیریت بحران مدیریت شهری در بارندگی های فروردین امسال با آمادگی کامل حاضر شد و با تلاش شبانه روزی این عزیزان از شرایط بحرانی سربلند بیرون آمدیم .

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه در پایان از مردم خواست تا با راهنمایی های خود و مشارکت در فعالیت ها، شورای شهر مبارکه را در پیشبرد اهداف و رساندن شهر مبارکه به جایگاه واقعی خود، یاری کنند.

 

 

 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top