امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20821
بروزرسانی: چهارشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ ۱۰:۴۱

خبر / گذر فرهنگی میدان انقلاب پربازدیدترین المان نوروزی شهرداری مبارکه

روزهای پایان سال با قدم گذاشتن در خیابان ها و گذرها ، بوی سال جدید را احساس می کنیم . این تغییر از چهره انسان هایی که در اطراف می گذرند تا گرمای هوا قابل لمس است . در مغازه ها شوری افتاده و خیابانها شلوغ شده اند . دست فروشها لوازم مربوط به سفره هفت سین را در گوشه و کنار می فروشند و فریادهاشان بیشتر مرا به یاد نوروز می اندازددر کنار شوری که در انسانها افتاده ، طبیعت هم خود را از این جریان عقب نگذاشته . درختهای داخل خیابان ها که در روزهایی که گذشت خشکیده و غمگین به نظر می رسیدند و گویی حوصله حرف زدن با هیچ کسی را نداشتند ، امروز کمی اخم هایشان را باز کرده بودند و نوک شاخه هایشان برگهای تازه و کم رنگی دیده می شد.

 مردانی که کارگران شریف شهرداری بودند ، در بلوار های خاکی کنار خیابان گلدان های کوچک گلهای ناز و بنفشه و شب بو می کاشتند . جداول را با رنگ نو می آراستند و معابر را رفت و روب می کردند . این ها اولین نورسیده های بهار امسال بودند که مهمان خیابان ما شده بودند . وقتی سرم را برگرداندم و مسیری را که طی کردم نگاه کردم ، متوجه شدم شهری که در آن می گذرم لباس خیس خودش را از تن کنده و به قولی لباس مهمانی تنش کرده است . یک جورایی می شود گفت که حسابی به خودش رسیده بود . دیدن فضای شهری که زیبا شده به راستی که می تواند به انسان انرژی دهد ، به همان مقدار که دیدن شهری آشفته و کثیف که هیچ کس به فکرش هم نیست روح آدم را می خورد و خلقش را تنگ می کند .

گویی در شب عید تنها ما آدمها نیستیم که جشن می گیریم و آغاز را با یک شروع دل انگیز به خاطر می سپاریم ، خیابان هم به استقبال بهار می رود . طبیعت هم میزبانی بهار را می کند .

خلاصه آنچه که مشهود است این است که همه چیز از سکون به جریان افتاده است . از آدمها و جانوران و طبیعت . پس نباید جا ماند.با فرارسیدن ایام بهار و تغییر فصل همانگونه که طبیعت چهره خود را تغییر می دهد لازم است چهره شهر هم برای استقبال از این فصل تغییر کند و مژده بهار را پیشاپیش به مردم دهد . هر ساله شهرداری مبارکه با نزدیک شدن به ایام بهار با برنامه ریزی و برگزاری جلسات هماهنگی نسبت به آماده سازی شهر برای استقبال از بهار اقدام می کند.

اجرای اقدامات کم هزینه و پربازده در طرح استقبال از بهار 98 مدیریت شهری مبارکه

مهندس هاشمی شهردار مبارکه گفت: هم‌زمان با آغاز فصل بهار، شهرداری علاوه بر ارائه خدمات عمومی در سطح شهر اقدامات و پیش‌بینی‌های ویژه‌ای را برای تسهیل امور شهروندان انجام  داد که این فعالیت‌ها در شهرداری در قالب ستاد استقبال از بهار از اواسط آذرماه سال گذشته آغازشد و در حوزه‌های مختلف عمرانی،خدمات شهری، فرهنگی ،حمل و نقل و ترافیک ، فضای سبز و ...  برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرارگرفت.

شهردار مبارکه از ساخت و نصب 13 المان در نوروز 98 خبر داد و عنوان کرد : طراحی بیشتر المان‌های نوروزی بر اساس فرهنگ بومی،تاریخ و میراث فرهنگی شهر بود. یکی از اقدامات و برنامه های شهرداری مبارکه همه ساله ، ساخت المان های نوروزی با تکیه بر توان و پتانسیل داخلی شهرداری و حداکثر صرفه جویی اقتصادی است . اینکار با مواد ضایعاتی و کمترین هزینه ممکن انجام شد .ستاد زیباسازی شهرداری مبارکه با بهره‌گیری از تجربه کاری مفید خود در سال‌های گذشته، عمده وقت خود را در ماه های پایانی سال به طراحی،ساخت و تکمیل المان‌هایی متفاوت جهت رونمایی در ایام نوروز اختصاص داد.یکی از المان های شاخص در نوروز 98 ، گذر فرهنگی بود که بنا بر اعلام اداره میراث فرهنگی شهرستان روزانه بیش از سه هزار نفر از این المان بازدید داشتند .

مهندس هاشمی زیباسازی شهر را جزء اولویت‌های مدیریت شهری برای تحقق اعتلای سیما و منظر مطلوب شهری دانست و اظهار داشت: اجرای نورپردازی ویژه المان‌ها، نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی، رنگ‌آمیزی دیوارهای نازیبا ،پایه‌های روشنایی و برخی از نقاط سطح شهر،رنگ‌آمیزی جداول و خط‌کشی خیابان‌ها ،لکه‌گیری و آسفالت ترانشه ها ،عملیات بهسازی و اصلاح رفیوژ میانی تعدادی از بلوارهای شهر، پیاده‌روسازی ، نورپردازی و نصب ریسه‌های چراغانی و ... گوشه ای از مجموعه  اقدامات مدیریت شهری جهت استقبال از نوروز 1398  بوده است.

يكي از شهروندان با استقبال از اين اقدام شهرداري در زيباسازي و ايجاد نشاط در شهر گفت: المان های  اجرا شده در شهر نسبت به گذشته از طراوت و تنوع بيشتري برخوردار بوده است .

يكي از مسافران نوروزي اهل اهواز نيز گفت: بهترين عمل مسئولان با نشاط كردن مردم و ايجاد روحيه در ميان آنها است كه براي انجام اين مهم اقدامات بسیار خوبی  از سوي شهرداري دراین شهر صورت گرفته است.

وي اضافه كرد: برخي از المان های نصب شده در شهر مانند گذر فرهنگی توانسته است نظر بسياري از مردم را به خود جلب كند كه مي‌طلبد در اين زمينه در سال‌هاي آينده نيز برنامه‌هايي از مسئولان در دستور كار قرار گيرد.

شهروند مباركه اي نيز گفت: استفاده از رنگ‌هاي شاد و نيز تزئين نمادهاي شهري با گل سبب شده است كه مسافراني كه به صورت عبوري از شهر مي‌گذرند با توقفي هر چند كوتاه در كنار اين نمادها لحظاتي خوش را براي خويش در اين شهر به ثبت برسانند.

شهردار مبارکه بیان کرد : کار خوبی که در چند سال اخیر پیرامون ساخت المان‌های نوروزی صورت گرفته بود،انتظارات مردم در این بخش را بسیار افزایش داده بود که به همین دلیل با انجام ماه‌ها کار شبانه‌روزی کارکنان مدیریت شهری ،نوروز 98  نیز گوشه و کنار شهر با المان‌های خاص و متفاوت که بسیاری از آن‌ها بیان‌کننده تاریخ و پتانسیل‌های گردشگری مبارکه بودند، تزئین شد.

سید محسن هاشمی شهردار مباركه نيز در اين زمينه گفت: با افكارسنجي صورت گرفته از بازديدكنندگان مجموعه المان های شهري ،بوستان ها و آثار تاريخي شهر غالب بازديد كنندگان ابراز رضايت كرده اند.

استقبال از میهمانان نوروزی در مبادی ورودی شهر و کمپ های نوروزی

شهردار مبارکه خاطرنشان کرد: سه ایستگاه هدایت و اسکان مسافر در سه ورودی اصلی شهر به مسافرین خدمات ارائه می دادند تا مسافرین بدون دغدغه ذهنی اوقات فراغت خود را سپری نمایند.

وی افزود: خدمات دهى به میهمانان نوروزی از شرايط خوبی برخوردار بود و طبق نظرسنجی ها، تسهیلات و خدمات ارائه شده توسط شهرداری رضایت خاطر مسافران نوروزی را فراهم آورده بود. استقبال از میهمانان نوروزی در مبادی ورودی شهر و کمپ های نوروزی و نیز ارائه بروشور شامل نقشه ، راهنمای گردشگري و برگزاری برنامه های فرهنگی  با استقبال و رضایت میهمانان نوروزی همراه بود. تمام توان مجموعه شهرداري مباركه در ايام نوروزي به كار بسته شد تا در نقاط مختلف شهر، امكانات لازم براي رفاه حال هم‌وطنان و مسافرين گرامي فراهم گردد.

هاشمی با بیان اینکه شهر مبارکه به لحاظ موقعیت جغرافیایی و مکانی در سالهای گذشته پذیرایی میهمانان نوروزی چندانی نبود، گفت : این شهر از پتانسیل و ظرفیت های بالایی در زمینه فضای سبز، آثار تاریخی و موقعیت همجواری با زاینده رود برخوردار است ولی این ظرفیت ها باید بیشتر معرفی شود تا حضور گردشگران داخلی در شهر بیشتر شود.

شهردار مبارکه در پایان اقدامات همکاران خود در مدیریت شهری و حمایت های همیشگی شورای اسلامی شهر مبارکه تشکر کرد و تصریح کرد : در نوروز 98 چند وظیفه مهم برعهده مدیریت شهری بود ؛ اول، همدردی و همکاری  با منطق سیل زده کشور ؛ همچنین ، ایجاد و تقویت نشاط اجتماعی و شادمانی مردم عزیز در این ایام ؛ و برنامه های نوروزی در گذر فرهنگی و ارگ تاریخی نهچیر را اجرا کردیم . از طرف دیگر با خطر سیل و طوفان روبه‌ رو بودیم؛ تلاش می‌کردیم تا خدای ناکرده از باران این رحمت الهی گزندی به شهروندان عزیز نرسد و تمام این اقدامات با تلاش شبانه روزی همکاران عزیزم در مجموعه مدیریت شهری و حمایت های همیشگی شواری محترم اسلامی محقق شد .

 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top