امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20718
بروزرسانی: سه شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ۱۷:۱۶

نشست صمیمی شهردار مبارکه و معاونت مدیریت توسعه و منابع با کارکنان حوزه شهرسازی

شهردار مبارکه  در نشست صمیمانه با کارکنان معاونت شهرسازی در خصوص عملکرد کارکنان، مسائل و مشکلات مربوط به این حوزه مدیریت شهری گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری  و شورای اسلامی شهر مبارکه  مهندس سید محسن هاشمی در این نشست ضمن عرض خسته نباشید و خدا قوت به کارکنان زحمتکش حوزه شهرسازی گفت: با توجه به اینکه دو حوزه شهرسازی و مالی بیشترین مراجعه‌کننده را به خود اختصاص داده‌اند، آرامش و صبوری در حین پاسخگویی و احساس مسئولیت و اعتماد اجتماعی، می‌تواند موجب افزایش رضایت‌مندی شهروندان شود.

وی به برخورد قانونی، صریح، سریع و تحصیل گرانه در حوزه شهرسازی اشاره کرد و گفت: مسائلی چون بافت‌های فرسوده، رفع مشکلات مربوط به معابری که در طرح تفصیلی قرار دارند، تعریض محورهای مهم و ...  ازجمله موضوعاتی است که در حوزه شهرسازی حائز اهمیت بوده که بایستی پیگیری آن به‌طور مداوم انجام شود.

شهردار مبارکه در خاتمه این نشست صمیمانه بیان داشت: عملکرد مجموعه کارکنان در حوزه شهرسازی گویای فعالیت‌های همدلانه در مجموعه شهرسازی هست و امید است این فضای همدلانه همچنان در حوزه شهرسازی در جهت خدمت بیشتر به شهروندان و افزایش رضایتمندی آن‌ها  انجام شود.

 

 

اقدامات انجام‌شده در راستای تحقق شهرسازی الکترونیک در شهرداری مبارکه

شهرداری مبارکه همواره به‌عنوان الگویی موفق و پیشرو در استان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است. ازاین‌رو با در نظر گرفتن روند رسیدن به بلوغ سازمانی و ایجاد شهر الکترونیکی ،جهت مدیریت و توسعه شهری سند چشم‌انداز شهرداری الکترونیکی با ویژگی‌های سازمانی دانش‌بنیان ( خودکار سازی اطلاعات)،  سازمانی مهارت بنیان (ارتقاء تخصص کارکنان و کاهش تصدی‌گری)،  سازمانی چابک (ارائه خدماتی سریع‌تر ،دقیق و شفاف) ،  سازمانی خادم (رضایتمندی از دریافت خدمات در هرزمان و مکان) ،  سازمانی هوشمند (مدیریت استراتژیک و هدفمند) به‌صورت فازبندی شده و عملیاتی تهیه و تدوین گردید.

در گام اول شهرسازي الكترونيك و هوشمند به‌منظور حذف مراجعات ارباب‌رجوع ،پاسخگويي دقيق، سريع ، شفاف و انجام كار در کوتاه‌ترین زمان ممكن از طريق توليد، استقرار و پیاده‌سازی سيستم  مكانيزه ،كارآمد، جامع و قانون محور با توجه به اصلاح و بهبود روال انجام كار و ارتقاي ارائه خدمات شهرسازي به شهروندان با استفاده از فناوری‌های نوين در شهرداری مبارکه محقق شد.  

در گام نخست‌ نرم‌افزارهای درآمد ، شهرسازی ، املاک و بایگانی موردبررسی قرار گرفت و این نرم‌افزارها  به‌روز و امکانات زیادی اضافه گردید که می‌توان به‌صورت دسته‌بندی زیر به آن اشاره کرد:

سیستم شهرسازی :

کروکی نگار جدید با امکانات اتوکد ، تشکیل پرونده شهرسازی صرفاً با کد ملی و کد پستی متقاضی ، تکمیل اطلاعات تعیین کمیسیون و تعیین خلاف، امکان ثبت قیمت پایه برای هر رأی در قسمت ثبت رأی(مبلغ عوارض یا جریمه به‌صورت خودکار محاسبه می‌گردد) ، امکان ثبت توضیحات برای هر رأی- امکان فعال کردن ثبت درخواست اینترنتی و مشاهده در ثبت درخواست (سیستم به‌طور خودکار اطلاع‌رسانی در جهت آگاهی درخواست دهنده را انجام خواهد داد.)، امکان ورود طول و عرض جغرافیایی در تشکیل پرونده (امکان حضور در محل دقیق ملک به‌وسیله GPS) ،امکان اتصال به سیستم کمسیون ماده صد(به‌وسیله این امکان پس از ثبت خلاف و تعیین کمسیون مربوطه،به‌طور خودکار در سیستم جامع شهرسازی فعال می‌شود)، امکان اطلاع‌رسانی پیامکی آمار روزانه به مدیران.

سیستم درآمد:

امکان محاسبه عوارض شهرسازی در اعلام عوارض متفرقه، عدم نیاز به محاسبه مجدد پارامترهای عوارض در حالت اصلاح در تخفیف مناسبتی ، صدور فیش اقساط در قسمت تقسیط  ، ثبت و عدم تائید پرداخت فیش تقسیط در قسمت تقسیط ، ابطال فیش تقسیط در قسمت تقسیط ، امکان کنترل تاریخ ثبت پرداخت تا تاریخ صدور فیش- امکان اطلاع‌رسانی پیامکی به مالکین در مراحل اعلام عوارض شهرسازی ، هشدار فرارسیدن وصول چک سه روز قبل از تاریخ سررسید، اعلام برگشت چک، امکان اطلاع‌رسانی پیامکی آمار روزانه به مدیران.

سیستم املاک:

از اقدامات دیگر می‌توان به سیستم املاک اشاره کرد. با توجه به یکپارچگی دستگاه‌های جامع شهرسازی امکان فراخوانی اطلاعات از پرونده شهرسازی فراهم گردید .همچنین امکان تعریف املاک قابل معوض(در سیستم املاک امکان معوض قرار دادن ملک بجای عوارض و یا ملک دیگر وجود دارد.به همین منظور می‌توان ملکی را معوض تعریف کرد).

سیستم آرشیو الکترونیکی:

با راه‌اندازی سیستم آرشیو الکترونیکی در فاز اول و استفاده از  قابلیت‌های جدید آخرین نسخه این نرم‌افزار نسبت به اسکن پرونده‌ها اقدام خواهد شد .الکترونیکی کردن پرونده‌ها کاری زمان‌بر و طولانی و پیوسته محسوب می‌شود که باید نظارتی دقیق روی آن انجام شود. هدف این کار جلوگیری از گردش پرونده به‌طور فیزیکی و حفظ تمامی اسناد پرونده در همه‌سال‌ها می‌باشد.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top