امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20640
بروزرسانی: چهارشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ۰۸:۱۷

اولین خانه هنرمندان در بین شهرستان‌های استان اصفهان در مبارکه راه‌اندازی می‌شود

تفاهم‌نامه حوزه هنری استان اصفهان و شهرداری مبارکه امضا شد:

اولین خانه هنرمندان در بین شهرستان‌های استان اصفهان در مبارکه راه‌اندازی می‌شود

شهرداری مبارکه با حوزه هنری استان تفاهم‌نامه همکاری‌های فرهنگی و هنری، امضا کردند.

 طی بازدیدی از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری شهر مبارکه با حضور دکتر احمدی فر رئیس حوزه هنری استان اصفهان ، کارشناسان این حوزه ، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه در جلسه‌ای بعد از تبادل‌نظر و باهدف توسعه و ارتقا موضوعات فرهنگی و هنری شهرستان ، تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین شهرداری مبارکه و حوزه هنری استان اصفهان منعقد گردید .

مهندس هاشمی شهردار مبارکه ضمن تشکر از حضور رئیس و کارشناسان حوزه هنری استان اصفهان در شهر مبارکه گفت : یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری مبارکه موضوعات فرهنگی و هنری است و رسیدگی به این موضوعات را به‌عنوان وظیفه می‌دانیم .حمایت از هنرمندان حرکت خیلی خوبی است که باید حتماً با سرعت عملیاتی و اجرایی شود .

شهردار مبارکه ایجاد عدالت فرهنگی را یکی از ضروریات عنوان و تصریح کرد : اگر عدالت فرهنگی در تمام شهرها رعایت شود دیگر شاهد مهاجرت هنرمندان به مراکز استان‌ها و تهران و درنتیجه کمرنگ شدن فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها نخواهیم بود .هدف و موضوع این تفاهم‌نامه در مرحله اول برگزاری کارگاه و فراخوان‌های مشترک فرهنگی هنری و آموزشی به‌تناسب استفاده از پتانسیل‌هایی است که در حوزه هنری و سیستم مدیریت شهری دارای اهمیت است و در مراحل و گام‌های بعدی پرورش و هنرمندان و فعالان فرهنگی خلاق در زمینه های گوناگون هنر است .

وی تأسیس خانه هنرمندان در شهرستان‌ها را موجب پیگیری راحت‌تر و فعالانه‌تر مسائل صنفی هنرمندان شهرستان دانست و افزود : قبلاً دیدگاه شهرداری‌ها بیشتر عمرانی بود تا فرهنگی ولی در این دوره معتقدیم که مسائل فرهنگی بسیار مؤثر و دارای نقش کلیدی است. ایجاد همبستگی بین هنرمندان یکی از راه‌های حل مشکلات هنرمندان و فعالان فرهنگی است . اولین گام برای ایجاد این همبستگی احداث خانه هنرمندان است .گردهمایی هنرمندان در این مرکز و تمرکز و شکل‌گیری هرچه بیشتر این فعالیت‌ها، سطح فرهنگ عمومی شهرستان را ارتقا می‌بخشد .در این خصوص با دیدگاه مثبت شورای اسلامی شهر مبارکه و با انجام کار کارشناسی شهرداری بر این شدیم که خانه هنرمندان را در شهر مبارکه تأسیس کنیم . ساختمان مناسبی برای این کار در نظر گرفته‌شده است و انشا اله با همکاری ، نظرات کارشناسی و تجربیات سازنده حوزه محترم هنری استان شاهد بهره‌برداری خانه هنرمندان شهرستان در شهر مبارکه باشیم .

دکتر خالوزاده رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه نیز ضمن خیرمقدم به رئیس و کارشناسان حوزه هنری استان گفت: اولین موضوع طرح‌شده در جلسات فرهنگی شورای اسلامی شهر مبارکه ساماندهی وضعیت هنرمندان و فعالان فرهنگی شهرستان بود . طی جلسات متعدد و با همفکری هنرمندان شهرستان مشکلات بررسی شد . هنرمندان عزیز توقعات به حقی دارند و باید حداقل‌ها را فراهم کرد .به این مردم و هنرمندان شهرستان می‌بالیم و فعالیت‌های فرهنگی نیز باید با سرعت بیشتری در شهر انجام شود.

وی هدف از این تفاهم‌نامه ارتقای حقوق شهروندی دانست و افزود : امیدواریم با عقد این تفاهم‌نامه و همکاری دوجانبه، گامی محکم در راستای ارتقای حقوق شهروندی، ایجاد نشاط و شادابی در شهر و مباحث دیگر هنری چون اجرای نمایش  و... برداشته شود قطعاً با همکاری بین دستگاهی می‌تواند زمینه‌ساز فعالیت‌های بسیار سازنده فرهنگی هنری در شهر و شاهد تولیدات فاخر هنری در زمینه‌های مختلف شد.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه از آمادگی مدیریت شهری برای همکاری با سرمایه‌گذاران در بخش فرهنگی خبر داد و بیان کرد :ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های فرهنگی شهر برای حضور سرمایه‌گذاران وجود دارد . عدم وجود سالن همایش ظرفیت بالا در شهر یکی از مشکلات است که با حضور سرمایه‌گذاران می‌توان سالنی درخور شهر احداث نمود . در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های ارگ تاریخی نهچیر برای برنامه‌های فرهنگی و هنری هستیم .

دکتر خالوزاده اضافه کرد : ساماندهی و استفاده از تمام ظرفیت‌های فرهنگسرا و خانه‌های فرهنگ نیز یکی از برنامه‌های مدیریت شهری بود. کار از مجتمع فرهنگی غدیر آغاز شد و فضاهایی که در این مجتمع قبلاً استفاده زیادی نداشت تبدیل به فضاهای کاربردی شد .

دکتر احمدی رئیس حوزه هنری استان اصفهان ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیریت شهری مبارکه در راستای ارتقای موضوعات فرهنگی و هنری گفت: این بازدید در راستای همکاری هرچه بیشتر و با توجه به نیازسنجی‌ها صورت پذیرفت .شناخت کافی نسبت به موضوعات فرهنگی و هنری شهر مبارکه داریم و پتانسیل‌ها را شناسایی کردیم .بازدید امروز عامل ترغیب هر چه بیشتر برای همکاری شد .در هر شهری که همت و همکاری در این زمینه‌ها احساس شود ، حوزه هنری وظیفه خود می‌داند برای همکاری و کمک ورود کند .

رئیس حوزه هنری استان اصفهان توسعه و تقویت مراکز فرهنگي را ارتقاي سرمايه فرهنگي مرتبط دانست و اظهار کرد : سرمایه‌های فرهنگي هر جامعه به‌نوعی ظرفیت‌های توسعه فرهنگي و به‌تبع آن توسعه اجتماعي و اقتصادي آن جامعه را پيش رو دارد به هر ميزان که رشد و توسعه و ارتقاي سرمایه‌های فرهنگي داشته باشيم به همان ميزان جامعه‌ای به سامان پويا را خواهيم داشت و باید از این سرمایه‌ها برای آموزش و انتقال هنر و فرهنگ اصیل ایرانی به نسل‌های بعد اقدام کرد.

دکتر احمدی راه‌اندازی خانه هنرمندان شهرستان مبارکه را به همت شهرداری مبارکه و همکاری حوزه هنری استان ، حرکتی ارزشمند عنوان کرد و افزود : شهرستان مبارکه با توجه به پتانسیل‌های فرهنگی و هنری موجود ، در کل استان زبانزد است و توانمندی‌های بالقوه در بخش‌های مختلف هنری وجود دارد ، درواقع ایجاد خانه هنرمندان در شهرستان مبارکه به‌عنوان اولین شهرستان در استان اصفهان است و با این کار حق هنرمندان شهرستان به‌خوبی ادا خواهد شد.

 

 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top