امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20541
بروزرسانی: چهارشنبه, ۰۷ آذر ۱۳۹۷ ۰۸:۲۴

دو معارض در طرح تعریض خیابان شهید اصغر ضیایی محله قهنویه رفع شد

بررسی توسعه سیستم حمل‌ونقل عمومی که یکی از اصول اولیه شهرسازی است نشان می‌دهد باوجود اجرای طرح‌های مختلف بازهم ضعف‌هایی وجود دارد اما در شرایط موجود و موقعیت فعلی برنامه‌ریزی در راستای تعریض برخی از خیابان‌های ارتباطی در شهر و محلات شهر از نیازهای مهم فعلی است.

یکی از طرح‌های در دستور کار مدیریت شهری مبارکه ، طرح تعریض خیابان شهید اصغر ضیایی به‌عنوان جاده ارتباطی بین محلات صادقیه ، محمدآباد و قهنویه است .

مدیر واحد املاک شهرداری مبارکه از پیشرفت در تملک املاک معارض واقع در طرح تعریض خیابان شهید اصغر ضیایی و توافق با 5 مالک از املاک واقع در این طرح خبر داد.

محمود صادقی ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به بافت فرسوده محله قهنویه و لزوم توسعه معابر ، تملک املاک معارض برای اجرای طرح تعریض خیابان 18 متری شهید اصغر ضیایی ، به‌عنوان جاده ارتباطی محله‌های قهنویه ، محمدآباد و صادقیه برای سهولت ارائه خدمات در حوزه حمل‌ونقل عمومی مسافر یکی از اولویت‌های مهم مدیریت شهری می‌باشد که با جدیت در دستور کار قرارگرفته است.

وی افزود: با تلاش‌های مستمر واحد املاک و ارائه طرح‌های ویژه به صاحبان املاک معارض در سال جاری 5 توافق صورت پذیرفت که دو ملک معارض در این طرح تخریب شد . با توجه به فرسوده بودن بافت این محله مدیریت شهری یا به‌صورت تهاتری با صدور پروانه برای باقیمانده ملک و بر اساس تعیین محدوده ملک توسط کارشناسان شهرداری برای ساخت و نوسازی و یا به‌صورت معوض با زمین‌های متعلق به شهرداری اقدام می‌نماید . یکی از مشوق‌های ویژه برای مالکین جهت تسریع در اجرای این پروژه و حل مشکل بافت فرسوده از سوی شهرداری بخشودگی مبلغ ارزش‌افزوده در صدور پروانه ساختمان است که این موضوع مطابق مصوبه شورای محترم اسلامی صرفاً ویژه مالکین املاک معارض این طرح است که تا پایان خرداد سال 98 با شهرداری توافق نمایند.

مدیر واحد املاک شهرداری مبارکه بابیان اینکه اجرای این طرح درگرو توافق با مالکان است خاطرنشان کرد:حدود 40 ملک معارض در این طرح تعریض وجود دارد و اجرای این طرح موجب تسهیل در تردد وسایل نقلیه، کاهش ترافیک خیابان‌های هم‌جوار، سهولت خدمات‌رسانی سازمان اتوبوس‌رانی خواهد شد به همین دلیل، مدیریت شهری توان خود را به کار بسته تا با توافق، تملک و تخریب معارضین باقی‌مانده، اجرایی پروژه را آغازکند و این مهم مستلزم همکاری و تعامل اهالی و مالکین محترم است . به نظر می‌رسد اگر توافقات لازم مابین شهرداری و مالکین صورت پذیرد طرح تعریض این خیابان آنقدرها هم کار پیچیده‌ای نیست. در یک‌سوی این معادله طرح‌های تشویقی شهرداری قرار دارد و در سوی دیگر رضایت مالک ، نقش شهروندان را در این خصوص و مشارکت و توافق آن‌ها را در این فرایند حیاتی و تعیین‌کننده است و انشا اله با مشارکت و همکاری مردم عزیز، این روند هرروز بیش‌ازپیش توسعه یابد.



+ 1
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top