امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20510
بروزرسانی: شنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ۰۸:۰۵

تلاش مدیریت شهری مبارکه برای تحقق شهر الکترونیک


 

تمام همت شهرداری تسهیل درروند ارائه خدمات به شهروندان است و حرکت به‌سوی شهرداری الکترونیک از عمده‌ترین اهداف
شهرداری مبارکه است. با تحقق این امر شرایطی فراهم خواهد شد که شهروندان تابه طور دقیق مقابل اطمینان، اکثر نیازهای خود را در تمام اوقات شبانه‌روز مرتفع نمایند. خدمات معاونت عمران و همچنین واحد املاک شهرداری دو حوزه مهم خدمت‌رسانی در مدیریت شهری است که ضرورت الکترونیکی شدن خدمات آن‌ها بیشتر احساس می‌شود .

در آينده‌اي نه‌چندان دور بايد طيف گسترده‌اي از خدمات شهرداري از طريق شبکه اينترنت و درگاه الکترونيکي اين نهاد ارائه شود تا بسياري از معضلات شهري ازجمله ترافيک، آلودگي‌هاي زیست‌محیطی و هزينه‌هاي سنگين ناشي از ترددهاي غیرضروری شهروندان کاهش يابد و خدمت‌رسانی با سرعت بیشتری انجام شود.

رشد فرآيند جمعيت كشور به‌ویژه مناطق شهري ،استفاده بهينه از فضاي شهري اجتناب‌ناپذیر می‌سازد ، طرح‌های جامع و تفصيلي شهرها به‌منظور ایجاد زمينه براي بهره‌وری مناسب از ظرفیت‌های شهري متناسب با نياز ساكنين آن برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی می‌شوند .

معاون شهرسازی شهرداری مبارکه از نقش مهم و اساسی این معاونت در سیستم مدیریت شهری می‌گوید : واحد شهرسازی به‌عنوان يكي از مهم‌ترین معاونت‌های شهرداري در حريم و محدوده شهـر در حوزه فعاليت می‌کند. معاونت شهرسازی ناظر بر كليه ساخت‌وسازها با رعايت قوانين و مقررات شهرسازی می‌باشد. بديهي است واحد مذكور بايد داراي سطح دانش وسيع، تجربه، مديريت قوي، پشتكار، دلسوزي و مهارت در بكار گيري هارمونيك و مؤثر كليـه اعضا و عناصر ذی‌ربط به نحو صحيح و مؤثر باشدشهرسازی به جهت ارتباط با ارباب‌رجوع و مدیریت طرح‌های تفصیلی یکی از حساس‌ترین معاونت‌های شهرداری محسوب می‌شود و درنهایت بخش مهمی از رضایت‌مندی مردم از شهرداری، به این معاونت بازمی‌گردد چراکه خدمات گسترده‌ای به شهروندان ارائه می‌کند.

صدور پروانه ساختمانی مطابق با طرح تفصیلی

معاون شهرسازی شهرداری با تأکید بر ضرورت رعایت ضوابط طرح تفصیلی گفت: این ضوابط شامل رعایت 40 درصد طول پلاک شمالی، کد مجاز ارتفاع، ضوابط مربوط به سایه‌اندازی و اشرافیت است و صدور پروانه ساختمان قطعاً باید منطبق بر این اصول و ضوابط باشد. شاکری افزود : مالک هر پلاک در حد ضوابط طرح تفصیلی می‌تواند پروانه ساخت اخذ نماید و درصورتی‌که فراتر از حد پیش‌بینی‌شده در ضوابط ارتفاع یا سطح اشغال اقدام نماید ،مغایر با طرح تفصیلی است و رسیدگی به این‌گونه تخلفات در کمیسیون ماده صد است .

کاهش ساخت‌وسازهای خلاف در شهر

شاکری در ادامه عنوان کرد: شهر مبارکه به نسبت سایر شهرهای شهرستان ازنظر رعایت اصول شهرسازی ، اجرای طرح‌های جامع و تفصیلی ، تراکم‌ها و ارتفاعات موفق‌تر عمل نموده است.

وی راه‌اندازی سیستم الکترونیک شهرسازی را به‌عنوان یکی از اولویت کاری آینده دانست و گفت: راه‌اندازی سیستم شهرسازی الکترونیک، کمک بزرگی به شهروندان و شهرداری می‌کند زیرا با استفاده از این سیستم اطلاعات شهرسازی به‌صورت شفاف و روشن در اختیار مردم قرار می‌گیرد. با اجرای این سیستم ترددهای بی‌مورد شهری نیز کاهش می‌یابد و شهروندان می‌توانند به‌راحتی از طریق اینترنت اطلاعات موردنیاز خود را دریافت کنند از سویی شهرداری نیز می‌تواند از طریق این سیستم فعالیت مأموران بازدید و مسئول شهرسازی و معاونت شهرسازی را ارزیابی و رصد کند که آن‌ها چه تعداد پرونده را بررسی می‌کنند و هر پرونده چقدر زمان می‌برد  و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان باشیم و این موضوع به‌عنوان یکی از اولویت‌های کاری این معاونت در آینده قرار دارد.

معاون  شهرسازی گفت: از شهریور سال گذشته تا شهریور امسال 259 فقره پروانه ساختمانی صادرشده است که 52 مورد تمدید مهلت ، 189 صدور جدید و 18 مورد اصلاحی پروانه بوده است .طی این مدت 2045 مورد نیز گواهی صادر گردید و امیدواریم صدور پروانه ساختمانی در نیمه دوم سال رونق یابد.در خصوص پرونده‌های کمیسیون ماده 100 نیز 341 پرونده مطرح و بررسی گردید.

وی با تأکید بر تلاش مدیریت شهری برای ارتقای کیفیت زندگی مردم اظهار کرد: کیفیت زندگی ممکن است به موضوعاتی همچون هوا، درخت، ساختمان، راه و... مربوط باشد یعنی کالبد شهر در جهت ارتقای کیفیت زندگی شهروندان باید تغییر کند. البته تصمیماتی در مورد برخی مسائل کالبدی شهر مثل نمای ساختمان‌ها، تأمین پارکینگ و... هم می‌تواند بر آرامش و کیفیت زندگی شهروندان تأثیرگذار باشد. هنرمعماری نیز بخش مغفول واقع‌شده در شهر ماست که کمتر به آن می‌پردازیم. در شهر باید فضایی ایجاد شود که مردم از دیدن آن لذت ببرند و آستانه زیبایی‌شناسی مردم بالا رود و این موضوعی است که برای شهر تولید ثروت می‌کند.

شاکری با اشاره به‌کندی روند خدمت‌رسانی در بعضی از پرونده‌ها گفت :از اهداف اولیه مدیریت شهرسازی ، ارائه پاسخ لازم در حداقل زمان ممکن و همچنین کاهش رفت‌وآمد مردم به شهرداری هست ولی در بعضی از موارد نیاز به اخذ مجوز از استان است که این امر زمان‌بر و باعث تأخیر درروند خدمت‌رسانی به شهروندان می‌گردد . این موضوع از حوزه اختیار مدیریت شهری خارج بوده و حصول نتیجه مستلزم پاسخگویی استان است . درنهایت از مردم شریف شهر مبارکه قدردانی نموده و به خاطر هرگونه کم و کاستی عذرخواهی می‌نمایم .



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top