امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20490
بروزرسانی: شنبه, ۰۷ مهر ۱۳۹۷ ۰۸:۱۲
در راستای حفظ ارزش های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شد :

افتتاح طرح ساماندهی و نکوسازی گلزار شهدای محله دهنو

به مناسبت هفته دفاع مقدس آيين غبارروبي از گلزار شهداي محله دهنو همزمان با مراسم بهره‌برداری از طرح ساماندهي  و نکوسازی گلزار شهداي اين محله برگزار شد .

در اين مراسم كه با حضور مهندس عصار زادگان فرماندار شهرستان مباركه ،مهندس زهرا سعيدي نماينده مردم شريف شهرستان در مجلس شوراي اسلامي ،حجت‌الاسلام موسوي امام‌جمعه ،مهندس هاشمي شهردار مباركه ،دكتر سجاد خالوزاده رئیس شوراي اسلامي  و همچنین اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه، سرهنگ نصر اصفهاني فرمانده سپاه مباركه ، سرهنگ نيكبخت فرمانده انتظامي ، سيد رضا اميري سرپرست بنياد شهيد و امور ایثارگران شهرستان و جمع كثيري از مردم ولايي و شهیدپرور محله دهنو به همراه خانواده معظم شهدا برگزار شد.

 حاضرين با سلام و زيارت شهدا به قرائت فاتحه و نثار صلوات و شاخه‌های گل بر قبور مطهر شهدا پرداختند . مهندس سيد محسن هاشمی شهردار مباركه ضمن خيرمقدم به مسئولان و مدعوين و خانواده‌های شهدا گفت: اينجانب و مجموعه همكارانم در شهرداري همواره خود را مديون شهدا  و جانبازی‌ها و فداکاری‌های آنان می‌دانیم و در مقابل عظمت و بزرگي اين رادمردان و اهداف والاي آن‌ها سرتعظيم فرود می‌آوریم و اگر شب و روز هم براي آباداني و خدمت‌رسانی به مردم كه مدنظر مطلوب شهدا بوده است تلاش كنيم ذره‌ای از خدمات و جان‌فشانی‌های  آن‌ها را جبران نکرده‌ایم  .هاشمي گفت اگر امروز امكان خدمتگزاري براي ما به وجود است درواقع ماحصل فرصتي است که اين شهدا براي ما فراهم آورده‌اند و اگر خدمت ماندگاري هم انجام می‌شود به بركت اين خون‌های پاك شهدا می‌شود .شهردار مباركه گفت بنده امروز در پشت اين تريبون براي ارائه هيچ عملكردي حضور نیافته‌ام  و قصد بيان آن را هم ندارم و هر آنچه انجام‌شده است نتيجه فعالیت‌های شهرداران و شوراهای اسلامی دوران قبل  و كاركنان خدوم مجموعه شهرداري بوده كه ما ادامه‌دهنده آن بوديم . مهندس زهرا سعيدي نماينده مباركه نيز با اعلام و اداي احترام به ساحت پاك قبور شهدا و سلام و تحيت به حضور خانواده‌های شهدا خود را مديون شهدا و متعهد به ادامه راه آنان و تحقق اهداف والايشان دانست.

در حاشیه این مراسم نیز رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه  گفت: همه ما وامدار شهدا هستیم و یاد و خاطره شهدای معزز و حضور بر مزار این عزیزان و ادای احترام به مقام والای آن‌ها از وظایف ما محسوب می‌شود. امروز آسایش و امنیت کشور را مرهون خون پاک شهیدان هستیم . هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و یادآوری جان‌فشانی مردانی که دل درگرو انقلاب اسلامی و امام راحل داشتند. در پیروی راه شهدا، باید تلاشمان را بر این استوار کنیم که هدفمان خدمت خالصانه و بی‌منت به مردم عزیز باشد.

دکتر خالوزاده تصریح کرد: دشمن برای تضعیف فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش می کندو ما وظیفه‌داریم که مفاهیم و اهداف شهدا و ایثارگران به نسل جوان جامعه منتقل کنیم .

وی گلزار شهدا را بخشی از موزه و تاریخ بزرگ دوران دفاع مقدس دانست و افزود : گلزارهای شهدا نماد شکل‌گیری ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند . حفظ آرمان‌های امام و شهدا وزنده نگه‌داشتن یاد و نام آنان یکی از مهم‌ترین مسائل فرهنگی کشور است.شهدا حق بزرگی به گردن ما دارند و انجام این طرح کوچک‌ترین کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم و تلاش کنیم که هرچه سریع‌تر گلزارهای شهدای والامقام ساماندهی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه بابیان اینکه ساماندهی گلزار شهدا، یکی از مطالبات مهم خانواده‌های معظم شهدا است اضافه کرد: امروز شاهد افتتاح طرح ساماندهی و نکوسازی گلستان شهدای دهنو بودیم . این طرح برای گلستان شهدای محله محمدیه نیز به اتمام رسیده و در حال برنامه‌ریزی و نهایی کردن طرح برای گلستان شهدای مبارکه هستیم که انشااله به زودی وارد فاز اجرایی خواهیم شد .

خالوزاده با تأکید بر اهمیت و جایگاه اجرای طرح ساماندهی و نکوسازی گلزار شهدا ادامه داد: هر چیزی باگذشت زمان کمرنگ ، بی‌اثر و از خاطر حذف می‌شود، اما یاد و نام شهیدان، روزبه‌روز و لحظه‌به‌لحظه در چشم اهل‌دل و در متن تاریخ ما، برجسته‌تر و درخشان‌تر می‌شود. شهدا مظهر عزت و افتخار جامعه اسلامی ما هستند و همه ما باید ادامه‌دهنده راه این عزیزان برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی باشیم.

سيد رضا اميري سرپرست بنياد شهيد و امور جانبازان شهرستان مباركه نيز در سخناني اظهار داشت توفيقي حاصل‌شده است تا به بركت وجود اين شهداي عزيز چهارمين طرح ساماندهي شده گلزار شهداي شهرستان را رونمايي نمائيم و اميدواريم بتوانيم تمامي قبور شهدايي كه تاکنون ساماندهي و بازسازی نشده است را هرچه زودتر به بهره‌برداری برسانيم .

محله دهنو مباركه در جريان رويدادهاي انقلاب اسلامي يكي از محلات پيشرو بود كه به مدد جوانان و دانشجويان بصير و متفكر نقش بسزايي در تشكيل کانون‌های مبارزه با ر‍ژيم گذشته داشتند و همواره راهپیمایی‌های باشکوهی را از محله دهنو ترتيب می‌دادند و با پيوستن به تظاهرات و راهپیمایی‌های شهر مباركه تأثیر حضور خود را دوچندان می‌نمودند و در طي دوران دفاع مقدس با تقديم بیست‌وپنج شهيد از ساكنين خود محل و تعداد پنج شهيد از دهنوي هاي ساكن اصفهان كه در گلستان شهداي اصفهان تدفين گرديده اند سهم بزرگي از دين خود به انقلاب را ادا كرده اند. شهداي گرانقدري همچون سردار شهيد حاج رضا نصوحي سنگر ساز بي سنگر و فرمانده باز سازي مناطق جنگي جنوب كشور واز موسسين جهاد سازندگي استان اصفهان ، شهيد ذبيح اله مداحي فرمانده ورزيده گردان هاي رزمي و طراحی سپاه مباركه از اين جمله اند .

پروژه گلزار شهداي محله دهنو در گذشته بدليل قرار گرفتن در سراشيبي دامنه كوه دهنو همواره تردد و فاتحه‌خوانی اهالي و خانواده‌های معظم شهدا را با مشكلاتي مواجه می‌نمود كه لازم بود با احداث فونداسيون حجيم نسبت به تسطيح و همسان‌سازی با رمپ حاشیه‌ای آن اقدام گردد. اين مسئله در سال 92 در شهرداري مباركه مطرح و در سال 94 به تصويب و براي اجرا ابلاغ گرديد كه شهرداري مباركه عليرغم تنگناهاي مالي كه گریبان گیر همه شهرداری‌های استان است نسبت به تكميل و بهره‌برداری آن اقدام نمود . لازم به ذكر است كليه مسئولان قبل از حضور در اين مكان در مراسم جداگانه و هم‌زمان با سراسر كشور در آيين غبارروبی و عطر افشاني قبور مطهر شهداي شهر مباركه شركت نمودن و در آنجا نيز با قرائت فاتحه و نثار شاخه هاي گل بر سر قبور شهدا به آنان اداي احترام و تجديد ميثاق نمودند .

متعاقب اين مراسم و در ادامه بزرگداشت هفته دفاع مقدس يادواره شهداي محله دهنو نيز در شامگاه شنبه ششم مهرماه در سالن گلستان شهداي محله دهنو با حضور خانواده هاي شهدا رزمندگان دوران 8ساله دفاع قدس و بسيجيان هميشه در صحنه برگزار گرديد .



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top