امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20477
بروزرسانی: شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ ۰۸:۳۹
شهردار مبارکه خبرداد:

بکارگیری تمام توان مدیریت شهری برای برگزاری بهتر مراسم‌ها و آیین‌های مذهبی ماه محرم

به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع) ، فعالیت‌های گسترده شهرداری مبارکه در حوزه‌های مختلف عمرانی ، خدماتی و فرهنگی ویژه ایام محرم در حال انجام است .

شهردار مبارکه خدمتگزاری به عزاداران حسینی را افتخاری بزرگ دانست و گفت : طی جلسات متعددی با معاونین ،مدیران عامل سازمان‌های وابسته و مدیران قسمت‌های شهرداری برنامه‌ریزی‌های لازم برای فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای برگزاری هرچه بهتر مراسم و آیین‌های مذهبی ماه محرم انجام و این برنامه‌ها در زمان‌بندی‌های خاص اجرایی و عملیاتی شد .همچنین جلساتی با هیئت‌های مذهبی و مساجد مختلف داشتیم و برای همکاری مؤثر با این عزیزان تمام تلاش خود را بکار بستیم.

مهندس هاشمی با اشاره به اقدامات صورت پذیرفته عنوان کرد: فضاسازی محیطی سطح شهر و همچنین تمهیدات لازم برای تنظیف و شستشو مسیرهای عزاداری در ایام محرم صورت گرفته است. برای تقویت فضای معنوی شهر به رایحه محرم، حوزه فرهنگی شهرداری پوشش مناسبی را در سطح شهر و معابر ایجاد کرده و تلاش کرده‌ایم با برافراشته کردن پرچم‌های مشکی در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر بخصوص میدان‌ها، اهتزاز پرچم بزرگ مشکی در ورودی شهر ،طراحی و نصب بنرهای مناسبتی ، فضاسازی خوبی در این زمینه ایجاد شود. در حوزه‌های عمرانی ، خدمات شهری و فضای سبز نیز ، آسفالت مسير عبور هیئت‌های عزاداران حسيني جهت سهولت در عبور و مرور عزاداران و مناسب‌سازی این مسیرها ، شستشو و پاک‌سازی مسيرها ، هرس درختان، جمع‌آوری نخاله‌های مازاد از معابر، لايروبي جوی‌ها و... در حال انجام است.

وی رهاسازی حجم عظیمی از ظروف یک‌بارمصرف و زباله‌های تولیدشده از پذیرایی عزاداران را به‌عنوان یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: در کنار همه آداب‌ورسوم، آئین‌ها و برنامه‌های خاص این ماه برای عزاداری و سوگواری؛ شاهد رخداد مسائلی هستیم که به خلق صحنه‌های نامطلوبی منجر می‌شود. در این ایام، رهاسازی زباله در معابر و خیابان‌ها به اوج می‌رسد؛ اتفاقی که توزیع حجم فراوان غذاها و نوشیدنی‌های نذری در این دهه بر شدتش می‌افزاید. صحنه‌هایی که معنای دیگر آن افزودن زحمت رفتگران و مأموران جمع‌آوری و دفع زباله است و گاه زدودن آن از چهره شهر از اواخر شب تا اوایل صبح قصه پر غصه مأموران و رفتگران شهرداری می‌شود این در حالی است که با اعمال مدیریت درست و برنامه‌ریزی هدفمند می‌توان جلوی این اتفاق را گرفت. شهرداري مبارکه به‌صورت ويژه نسبت به جمع‌آوري زباله‌ها و پسمانده‌ها اقدام مي‌كند. پاکیزه نگه‌داشتن شهر بدون همراهی و همکاری مردم امکان‌پذیر نیست. شهروندان گران‌قدر مانند سنوات قبل در حفظ نظافت و پاکی شهر بخصوص در روزهای تاسوعا و عاشورا همکاری لازم را با نیروهای خدماتی شهرداری داشته باشند  .هرساله تعدادی از شهروندان عزیز نیز به‌صورت داوطلبانه نسبت به نظافت معابر و جمع‌آوری پسماندهای پذیرایی اقدام می‌کنند که در اینجا از همه این عزیزان از طرف مدیریت شهری قدردانی و تشکر می‌نمایم.

شهردار مبارکه با اشاره به اینکه ذبح دام در معابر عمومی پیامدهای جبران‌ناپذیری به دنبال دارد افزود: ذبح دام در معابر عمومی و منازل، مشکلات و پیامدهای جبران‌ناپذیری به دنبال دارد و شهروندان مراقبت شیوع بیماری‌های واگیردار باشند. در برخی موارد ضایعات کشتاری به زباله‌دان‌های عمومی ریخته شده و موجب تجمع حیوانات ولگرد و به‌تبع آن تکثیر آلودگی می‌شود و کارگرانی که اقدام به جمع‌آوری این پسماندها می‌کنند، ناخواسته در معرض بسیاری از بیماری‌ها ازجمله تب کریمه کنگو و دیگر بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان قرار می‌گیرند . با برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته و همکاری اداره محترم دامپزشکی شهرستان ،کشتارگاه صنعتی مبارکه جهت ارائه خدمات به شهروندانی که قصد ذبح دارند ، به‌ویژه در روزهای عاشورا و تاسوعا فعال خواهد بود. 

هاشمی از آمادگی کامل سازمان خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری در این ایام خبر داد و تصریح کرد : به‌منظور ارتقاء سطح ایمنی، نیروهای آتش‌نشانی به حالت آماده‌باش خواهند بود و از هیئت‌امنای مساجد و حسینیه‌ها نیز می‌خواهیم تا با رعایت موارد ایمنی از بروز حوادث جلوگیری کنند. چندین اکیپ از نیروها و ناوگان خودروی آتش‌نشانی در مسیره‌ای‌های عزاداری مستقر خواهند شد.

شهردار مبارکه با اشاره به‌ضرورت سرویس‌دهی هرچه بیشتر سازمان اتوبوس‌رانی به شهروندان در ایام محرم گفت: جلساتی  برای سرویس‌دهی مطلوب و خدمت‌رسانی به هیئت مذهبی و کاروان‌های عزاداری تشکیل شد و بحمدالله سازمان اتوبوس‌رانی برای جابه‌جایی عزاداران حسینی و هیئت‌های مذهبی آمادگی کامل دارد .در این راستا 6 دستگاه اتوبوس در دهه اول و دوم محرم برای انتقال رایگان شهروندان از ساعت 20 تا ساعت 24 شب ،از سطح شهر و محلات به مجتمع فرهنگی مذهبی الزهرا(س) آماده خدمات رسانی هستند .

  در دهه اول محرم که بیشترین حجم تردد هیئت مذهبی در شهر است، هیئت مذهبی می‌توانند درخواست خود را برای سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی ارائه کنند و این سازمان آماده ارائه خدمات از ساعت6 صبح تا 12 شب خواهد بود.

وی در پایان اضافه کرد : تمام توان خود را برای برگزاری بهتر مراسم‌ها و آیین‌های مذهبی ماه محرم در شهر مبارکه بکار گرفته‌ایم تا انشا اله با همکاری مردم این مراسمات پرشور تر از گذشته برگزار گردد.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top