امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20471
بروزرسانی: دوشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ ۰۹:۰۸

آغاز اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا


اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا با هدف مدیریت بهینه پسماند با همکاری بخش خصوصی در شهر مبارکه  بعد از اتمام مرحله آموزش شهروندی از امروز وارد فاز اجرایی شد.

طرح تفکیک زباله از مبدا با بهره گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی از خرداد ماه امسال درمبارکه شروع شد. در فاز اول اجرای این طرح، آموزش چهره به چهره از درب منازل شهروندان توسط کارشناسان ، توزیع بروشور و نصب بنر آغاز شد و پس از پایان یافتن دوره آموزش ، این طرح از امروز اجرایی شد.

تاکی معاون خدمات شهری گفت: عواملی با لباس مشخص و کارت شناسایی  با مراجعه به درب منازل شهروندان آموزش های چهره به چهره، نحوه تفکیک ضایعات قابل بازیافت ، کاهش تولید زباله را ارائه نمودند. با پایان یافتن دوره اول این آموزش ها طرح تفکیک از مبدا اجرایی و عوامل و ماشین های جمع آوری پسماند در روزهای چهار شنبه و پنج شنبه هر هفته با مراجعه به محلات مختلف شهر، پسماندخشک را از شهروندان دریافت می کنند.

وی افزود : برای رفاه حال شهروندان دو غرفه در پارک سوار شهروند و پارک نقاشباشی در نظر گرفته شده که در تمام ایام هفته بجز روزهای تعطیل شهروندان عزیز می توانند پسماند خشک  را به این ایستگاه ها تحویل نمایند .

معاون خدمات شهری شهرداری مبارکه در پایان گفت: پسماندهای شهری پس از بازیافت بخشی از سرمایه های یک شهر است که در صورت مدیریت منسجم و تفکیک اصولی زباله ، می توان بخشی عمده ای از ثروت ملی را به چرخه مصرف بازگرداند و انتظار می‌رود شهروندان گرامی در راستای حفظ محیط‌ زیست، تفکیک زباله از مبدأ را جدی گرفته و با متصدیان این امر همکاری لازم را انجام دهند که موفقیت این طرح در گروی همکاری شهروندان گرامی با این مامورین خواهد بود.


 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top