امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20467
بروزرسانی: چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ ۰۷:۴۸

اولین شهردار بومی بر مسند مدیریت شهری مبارکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی

شهریورماه سال 96 بود که یکی از متخصصین مدیریت شهری که در کارنامه مدیریتی خود توفیق خدمت به مردم شهر مبارکه در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مبارکه به ثبت رسانده بود ،به صندلی خدمت در کسوت شهردار مبارکه نشست.وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، اولین شهردار مبارکه است که بومی می‌باشد  .

در طی چندماهی که از حکم  قطعی شهردار شدن سید محسن هاشمی از سوی استانداری اصفهان گذشت، به‌عنوان اولین شهردار بومی ، با شناخت دقیقی که از مردم شهرش و همچنین پرسنل مدیریت شهری داشت برنامه های مدون زیادی طراحی نمود و در دستور کار مدیریتی خود به‌عنوان اولویت‌ها به منصه ظهور قرار داد

وی مهم‌ترین هدف خود را خدمت‌رسانی به شهروندان با ضرباهنگی تندتر از قبل قرار داد و در راستای رسیدن به این هدف و تکریم ارباب‌رجوع نسبت به تغییرات ساختاری سیستم اقدام نمود.

او از هدف عملی کردن اقتصاد مقاومتی در سیستم مدیریت شهری با قالب مدیریت جهادی می‌گوید: کاهش درآمد و افزایش هزینه‌ها دو چالش مهم شهرداری‌هاست و اگر برنامه‌ریزی مناسبی صورت نگیرد خیلی زود دیر خواهد شد. نگاهی نو بر منابع مالی و درآمد شهرداری‌ها برای رفع مشکلات لازم است . درآمدهای شهرداری‌ها به‌تنهایی برای مدیریت شهری کافی نبوده و باید برای تأمین بودجه به دنبال جذب سرمایه‌های ملی و دولتی و همچنین مشارکت‌های مردمی باشیم.

هاشمی خدمت شایسته و بی‌منت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از بارزترین نمونه‌های خدمت به مردم دانست و گفت: مسئولان باید در رفع مشکلات مردم  تلاش خود را به کار گرفته و بدانند که مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی،انتظار بیشتری از مسئولان خود دارند. بهبود خدمات رسانی به شهروندان درگرو رعایت اصول کیفی و استانداردهای لازم و حداقل زمان بهره برداری می باشد و این امر تنها با تلاش مضاعف و اقدام جهادی کارکنان شهرداری و همراهی پیمانکاران و همدلی شهروندان میسر می گردد.

شهردار مبارکه اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار مدیریت شهری برشمرد و تصریح کرد: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی با رویکردی جهادی و با هدف تأمین رشد و بهبود شاخص های اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم انداز بیست ساله توسط رهبر معظم انقلاب ارائه شده است. آنچه ضرورت دارد این است که مسئولین و سیاست‌گذاران باید در قالب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی برنامه‌های عملیاتی خود را پیاده‌سازی نمایندکه مدیریت شهری از این امر مستثنی نبوده و باید متناسب باسیاست‌های اقتصادی مقاومتی برنامه‌ریزی های لازم را انجام دهد. با مدیریت مالی مناسب و تلاش در سایه روحیه جهادی می‌توان به الگوی مدیریتی مناسب در حوزه شهری دست‌یافت.

وی اجرای امانی پروژه‏های پرهیز از محول کردن آن‌ها به پیمانکاران بخش خصوصی را شروع حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اجرای امانی پروژه‏ها در شهرداری علاوه بر به‌کارگیری بهینه و حداکثری از ظرفیت نیروها ،کاهش هزینهها ، افزایش درآمد و به دنبال آن بهبود شرایط مالی را برای شهرداری رقم میزند. در حوزه عمران طراحی و نظارت‌ها ،احداث پارک محله‌ای دهنو و پارک بین محله های هفت و هشت صفاییه،پارک سوار ، در حوزه سیما و منظر و فضای سبز شهری نیز طراحی المان های نوروزی ، تولید گل و گیاه و اشجار مورد نیاز جهت کشت در سطح شهر ، در حوزه خدمات شهری، بهسازی، تعمیر و تجهیز کشتارگاه دام مبارکه، احداث سایت مشاغل مزاحم شهری نمونه هایی از حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی بود .

تردد کامیون ها در شهر،معضل ترافیکی شهر

هاشمی با تاکید بر حل مشکل تردد خودروهای سنگین داخل شهر به صورت زیربنایی گفت : طی سال‌های گذشته شاهد مصدوم یا متأسفانه کشته شدن تعدادی از همشهریان به خاطر تردد کامیون‌ها در شهر بودیم . یکی از مهم‌ترین محور تردد محلات قهنویه و نهچیر است. موضوع توسط کارشناس ترافیک و معاونت عمران بررسی و نهایتاً طرحی تهیه و به تصویب شورای ترافیک استان رسید و با رایزنی‌های صورت پذیرفته قرار بر اجرای این پروژه مهم با مشارکت شرکت فولاد مبارکه شد که بحمداله با حضور نماینده مردم شریف شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی ،معاون وزیر راه وشهرسازی و استاندار اصفهان اخیراً شاهد کلنگ زنی این پروژه بودیم .

شهردارمبارکه بر لزوم استمرار برنامه‌های متنوع فرهنگی، علمی و آموزشی در فرهنگسرا و خانه‌های فرهنگ تاکید کرد و گفت: به‌منظور استمرار فعالیت‌های فرهنگی و علمی و آموزشی و همچنین ساماندهی فعالیت این مراکز ، برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار حوزه  فرهنگی اجتماعی شهرداری قرار دارد.

وی در ادامه گفت: تلاش ما این است علاوه بر اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی برای شهروندان ، زمینه‌ساز اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی برای شهروندان باشیم تا از آن رهگذر فضایی بانشاط به لحاظ معنوی برای همشهریان به وجود بیاید.

تعامل با هنرمندان زمینه‌ساز خدمت‌رسانی مطلوب به مردم

سکان‌دار مدیریت شهری مبارکه تعامل با هنرمندان را زمینه‌ساز خدمت‌رسانی مطلوب به مردم دانست و گفت : توجه جدی به زیرساخت‌های فرهنگی و امکانات هنری به‌عنوان ابزارهای تعالی فرهنگی شهرستان ضروری است و کم‌توجهی به آن باعث دلسردی هنرمندان و عقب‌ماندگی فرهنگی شهر می‌شود.

آنچه به‌عنوان معضلی بزرگ و بدیهی هنرمندان مبارکه را رنج می‌دهد نبود خانه هنرمندان است این مسئله سال‌هاست تبدیل به دغدغه‌ای تکراری برای اهالی فرهنگ و هنر شده و گاه‌وبیگاه در هر فرصتی که توان بازگو کردن آن به دست می‌آمد درد دل‌های خود را چه برای یکدیگر و چه برای مسئولان بازگو کردند و بر آن شدیم که انشااله با تغییر کاربری مکانی مناسب این دغدغه هنرمندان عزیز شهرمان را با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان حل کنیم .

شرایط فعلی اقتصاد، بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در توسعه شهری

هاشمی بابیان اینکه روند موجود در شهرها و مدیریت شهری نشان‌دهنده نیاز برای سرمایه‌گذاری است ، اظهار کرد: تأمین مالی بخش جدایی‌ناپذیر پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی در دنیای امروز است. با توجه به نقش گسترده شهرداری‌ها در اقتصاد کشورها همچنین تمرکز فعالیت‌ها در بخش شهری، لزوم تأمین مالی برای پروژه‌های شهری بیش‌ازپیش احساس می‌شود. از سوی دیگر شهر و شهرداری‌ها با حجم قابل‌توجه پروژه‌های نیمه‌تمام در کنار فرصت‌های سرمایه‌گذاری متعدد روبرو هستند. ما وارث وضعیتی هستیم که ساختار مدیریت شهری دارد، اما نیازمند تغییراتی است. در این راستا دستورالعمل‌هایی آماده‌شده تا از تمامی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بررسی و استفاده شود.

شهردار مبارکه از افتتاح یکی از پروژه‌های مشارکتی خبر داد و گفت : پروژه مشارکتی استخر و مجموعه تجاری بلوار فتح المبین به مساحت 2700 مترمربع  به‌عنوان اولین استخر مسافت کوتاه استاندارد کشور با مشارکت بخش خصوصی در سال 95 شروع و در سال گذشته فاز اول این مجموعه (مجموعه تجاری )افتتاح و انشااله شاهد تکمیل فاز دوم و افتتاح استخر مسافت کوتاه این مجموعه در آینده نزدیک خواهیم بود .

ازهرفرصتی برای توسعه گردشگری استفاده خواهیم کرد

نخستین نمایشگاه بین‌المللی اقتصاد و سرمایه‌گذاری گردشگری از چهارم تا هفتم شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بازار بزرگ ایران "ایران مال" باهدف معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌ها و امکانات موجود در صنعت جهانگردی، هتلداری و صنایع وابسته و آشنایی بیشتر گردشگران و مسافران داخلی و خارجی با جاذبه‌های گردشگری بالاخص در شهر ها برگزار شد و شهرداری مبارکه نیز در این نمایشگاه حضور فعال داشت.

شهردار مبارکه هدف اصلی شرکت در نمایشگاه را معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر عنوان کرد و گفت : شهر مبارکه از مواهب طبیعی و تاریخی بسیاری خوبی برخوردار است و حضور در نمایشگاه‌های گردشگری با معرفی جاذبه گردشگری عامل فراهم شدن ورود گردشگر به شهرستان است و همچنین عامل ایجاد ارتباطی گسترده بین فعالین و سرمایه‌گذاران عرصه گردشگری و مدیریت شهری است و هدف اصلی ما برای حضور در این نمایشگاه معرفی شهر مبارکه به‌عنوان یک شهرگردشگر است . با توجه به اوضاع خاص اقتصادی شهرداری ها ، بهترین عامل توسعه شهری ، نگاه ویژه به صنعت گردشگری است . ازهر فرصتی برای توسعه گردشگری استفاده خواهیم کرد تا شهر را در مسیر توسعه سریع‌تر به جلو ببریم .

تراژدی بحران آب، نفس درختان شهر را به شماره انداخت

مهندس هاشمی که خود سال‌ها سکان‌دار سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری  مبارکه بود نگاهی ویژه به سازمان سیما ، منظر و فضای سبز برای حفظ فضای سبز موجود در شرایط بحران آب دارد و در جلسات متعدد شخصاً پیگیر بسیاری از مسائل و مشکلات در این خصوص بود .وی از خزانی زود رس در تابستان سخن می گوید و خزان درختان را بعنوان یک تراژدی تلخ عنوان و خروج از بحران کنونی را  اول به لطف خدا و بعد به همت شهروندان برای صرفه جویی مصرف و خادمان آنها در سیستم مدیریت شهری برای مدیریت منابع آب و جلوگیری از هدر رفت آب برای آبیاری عرصه های فضای سبز شهر و محلات می داند. این روزها کاهش منابع آبی باعث شده فضای سبز شهر در تب کم آبی بسوزد و چاه‌های آب به عنوان تنها منبع در اختیار فضای شهری، دچار افت شدید شود.

شهردار مبارکه از حفظ و نگهداری فضای سبز بعنوان دغدغه بزرگ مدیریت شهری یاد کرد و گفت: با توجه به اینکه تهدید کم‌آبی و حفظ فضای سبز شهری یکی از دغدغه‌های جدی و مطالبات بحق مردم است طی جلسات متعدد موضوع بررسی شد و راهکاری های مختلفی از جمله مدیریت و تامین منابع آبی مورد نیاز برای فضای سبز، استفاده از درختان و ارقام گیاهی مقاوم به کم آبی و همچنین تولید درخت و درختچه زینتی مقاوم به کم آبی ،کاهش سطوح چمن‌کاری،  استفاده از طرح‌های باغچه‌ای و گیاهان با نیاز آبیاری کم ، توسعه شبکه آبیاری تحت‌فشار و تغییر ساعات آبیاری به ساعات خنک شبانه‌روز ، تعیین و در دستور کار سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری قرار گرفت و دستورالعمل چگونگی آبیاری تمام گونه‌های گیاهی توسط این سازمان به پیمانکاران ابلاغ شد.

تعامل شهروندان راهگشای اجرای پروژه‌ها

مهم‌ترین عامل در تسریع و تسهیل اجرای طرح‌های عمرانی  ، تعامل و همکاری هرچه بیشتر مردم و صاحبان املاک واقع در طرح، با شهرداری است. ازآنجایی‌که بیشتر طرح‌های در حال اجرا، مربوط به آزادسازی هاست، عمده اختلاف نظر بین شهروندان و شهرداری هم در همین حوزه است. اما در هر شرایطی، ما بنا را بر توافق و مصالحه با مالک می گذاریم. گاهی حتی پیش آمده که مبلغ پرداختی شهرداری به مالک، بیشتر از ارزش واقعی ملک است و دلیل هم این است که آسایش و رفاه شهروندان هدف اصلی در اجرای هر پروژه ای است. از طرفی اگر دقت کنیم، همین طرح های مسیر گشایی منشأ خیر و برکت برای اهالی آن محل و همچنین تسهیل کننده زمینه های مدیریت شهری هستند .

با همراهی و همکاری مردم می‌توان در بدترین شرایط هم بهترین خدمات را ارائه کرد

هاشمی با تأکید بر آمادگی مجموعه مدیریت شهری برای دریافت ایده‌ها و پیشنهاد‌ها شهروندان تصریح کرد:با تمام مشکلات مالی که با آن روبرو هستیم بازهم با همکاری و تعامل مردم عزیز در بدترین شرایط هم می‌توان بهترین بود و خدمات ارزنده‌ای به همشهریان عزیز ارائه داد .بنده و تمام همکاران در سیستم مدیریت شهری و شورای محترم اسلامی شهر آمادگی کامل برای دریافت انتقادات و پیشنهاد‌ها مردم عزیزم  راداریم . همان‌گونه که تاکنون بسیاری از پیشنهاد‌ها مردم عزیز و راهکارهایی که ارائه نمودند عملیاتی گردیده است . یکی از پیشنهاد‌هایی که عملی شد توسط مردم گران‌قدر محله محمدیه بود . مردم و اعضای محترم هیات امنای آستان مقدس امامزاده عزالدین محمد (ع)  برای بازسازی و تعمیرات قبور شهدای والامقام ،پیشنهاد دادند و پی‌جویی نمودند که بحمدا... این کار با رعایت حداکثر صرفه‌جویی و خیلی سریع‌تر از کارهایی که زودتر شروع‌شده بود به اتمام رسید و این نشان از زحمت ، تعامل و پیگیری مردم این محله دارد .

وی با اشاره به عملکرد یکساله مدیریت شهری گفت : اگر در جای‌جای شهر و محلات شهر مشارکت ، همراهی و همدلی مردم باشد در شرایط سخت هم می‌توان دلگرم به کار بود و خدمات خوبی ارائه نمود . این اعتقاد بنده و مجموعه مدیریت شهری است . طی این دوره یکساله با دست‌خالی و اوضاع‌واحوال نامناسب مالی با تکیه‌بر مهارت نیروها، پتانسیل‌ها و امکانات شهرداری و همدلی و همراهی مردم ، کارهای خوبی انجام‌شده است .

حذف بروکراسی اداری برای تسریع در صدور پروانه و پایان کار ساختمانی

شهردار مبارکه : یکی از گلایه‌مندی‌های همیشگی مردم از شهرداری در سنوات گذشته ریشه در بروکراسی های معیوب اداری و مدت زمانی است که بدون هیچ دلیلی بواسطه گردش کارهای نادرست موجب نارضایتی مردم می‌شود. راه اندازی سیستم شهرسازی الکترونیک، کمک بزرگی به شهروندان و شهرداری می‌کند زیرا با استفاده از این سیستم اطلاعات شهرسازی به صورت شفاف و روشن در اختیار مردم قرار می‌گیرد. در بخش شهرسازی الکترونیک برنامه ریزی های صورت پذیرفته است که انشا ا...  با اجرایی شدن آنها شهروندان  از ثمرات آن برخوردار خواهند شد. با اجرایی شدن این سیستم ترددهای بی مورد شهری نیز کاهش می‌یابد و شهروندان می‌توانند به راحتی از طریق اینترنت اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند از سویی شهرداری نیز میتواند از طریق این سیستم فعالیت ماموران بازدید و حوزه شهرسازی را ارزیابی و رصد کند که هر روزه چه تعداد پرونده  بررسی شده  و چقدر زمان می برد  و امیدواریم با اجرایی شدن این نرم افزار شاهد ارائه خدمات غیر حضوری بیشتری به شهروندان گرامی باشیم.

شهردار مبارکه در پایان خاطرنشان کرد : درخواست ها و مطالبات بحق شهروندان از طریق سامانه 137 شهرداری و همچنین مراجعات حضوری به واحد شکایات این شهرداری مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا بر اساس نیاز درخواست های مردم را عملیاتی نماییم .



+ 0
مخالفم - 1
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top