امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20450
بروزرسانی: سه شنبه, ۰۶ شهریور ۱۳۹۷ ۰۴:۲۵
نماینده شهرستان مبارکه در بازید از نمایشگاه بین المللی شهر گردشگر :

بخش گردشگری بزرگ‌ترین ظرفیت جذب سرمایه‌گذار در شهر مبارکه

غرفه شهر مبارکه در دومین روز حضور شهرداری مبارکه در نمایشگاه بین المللی "شهر گردشگر" میزبان حجت الاسلام و المسلمین مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و سرکار خانم سعیدی نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی بود .

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دراین بازدید از اهتمام جدی نمایندگان مجلس و کمیسیون فرهنگی برای توجه بیشتر به توسعه صنعت گردشگری گفت و پتانسیل طبیعی و تاریخی شهر مبارکه را فرصتی بسیار عالی برای شهرداری مبارکه در جذب سرمایه گذار و توسعه گردشگری این شهر عنوان کرد .

نماینده مردم شهرستان مبارکه نیز ضمن حضور غرفه شهر مبارکه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار مبارکه نیوز گفت:بحمداله شهرستان مبارکه رشد مطلوبی در سطح شهرهای استان اصفهان داشته است ولی در حوزه گردشگری قطعا نیاز بیشتری به معرفی دارد.

مهندس سعیدی با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری و جذب توریست های داخلی و خارجی باید با برنامه ریزی کارشناسی به انجام برسد ، گفت : برای توسعه صنعت پردرآمد گردشگری باید توجه به جذب توریست های خارجی بیشتر شود، چون بهره مندی از عواید اقتصادی این صنعت تنها از این طریق حاصل می شود. وجود ده ها اثر تاریخی ثبت شده ملی در فهرست آثار ملی از بسترهای مطلوب سرمایه گذاری در بخش گردشگری است و باید از چنین فرصت هایی برای هدایت سرمایه گذاری ها استفاده کنیم که متاسفانه تاکنون بهره های لازم در این عرصه نشده است.

نماینده شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی یکی از رسالت های مدیریت شهری را برند سازی جاذبه هایگردشگری شهر دانست و افزود: قلعه تاریخی نهچیر یکی از مهمترین پتانسیل های گردشگری شهر مبارکه است .شهرداری مبارکه اقدامات خوبی برای مرمت آن انجام داده و در این مرحله معرفی ملی و بین المللی این اثر تاریخی ضروری است . تدوین برنامه های کوتاه ، میان و بلند مدت برای جلب سرمایه گذار برای مدیریت شهری بسیار راه گشا است و باید با این برنامه ریزی ها به سمتی حرکت شود که برای جذب اعتبارات نگاهمان به صنایع نباشد و با توسعه صنعت گردشگری  الگو شویم .

وی تامین زیر ساخت ها را بعنوان عامل اصلی جذب سرمایه گذار عنوان و تصریح کرد: جذب سرمایه گذار تنها با تامین زیر ساخت ها و ارائه مشوق ها امکان پذیر است و با فراهم شدن آن رغبت سرمایه گذار برای حضور در منطقه بیشتر و در نتیجه این موضوع موجب ایجاد اشتغال  وکاهش نرخ بیکاری می شود  .

مهندس سعیدی جذب سرمایه گذار خارجی درگردشگری بسیار مهم دانست و گفت : بخش گردشگری بزرگ‌ترین ظرفیت جذب سرمایه‌گذار در شهر مبارکه محسوب می‌شود هر چند بخشی از بسترهای جذب سرمایه‌گذار باید از طریق تسهیل ورود سرمایه‌های داخلی صورت گیرد، اما درکنار این مسئله نباید از جذب سرمایه‌گذار خارجی در شهرمبارکه غافل شویم و حضور در این نمایشگاه ها در جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی بسیار موثر است.فضای مجازی و گسترش این فضا نیز فرصت مناسبی برای معرفی شهر و فرصت های سرمایه گذاری آن در عرصه های بین المللی است.

 نماینده شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود :صنعت گردشگری کشور، در کنار ظرفیت‌های بسیار، با ضعف‌های جدی‌ نیز مواجه است و موفقیت این صنعت به حل مشکلات بستگی دارد.در برنامه پیشنهادی دولت نگاه خاصی به برنامه های گردشگری نشده بود . الحاقیه ای مجلس ارائه داد که حضور بخش خصوصی را برای توسعه و معرفی صنعت گردشگری ، ضروری عنوان کرده بود . یک سری برنامه ریزی ها در برنامه ششم برای ساماندهی و شفاف سازی درآمد های ناشی از گردشگری  ،از جمله درآمدهای موزه ها در نظر گرفته شد که بتوان از این درآمدها درتوسعه گردشگری استفاده کرد .یکی از حوزه های اقتصاد مقاومتی همین توسعه و توجه به گردشگری است که متاسفانه با نگاه به درآمدهای نفتی این مهم مورد بی مهری واقع شده که با تصویب این الحاقیه در برنامه ششم الزاماتی برای دولت در این خصوص تعیین و تصویب شد.

وی در پایان از حضور شهرداری مبارکه در نمایشگاه شهر گردشگر وهمچنین فعالیت های شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری شهر به سرمایه گذاران تشکر و قدردانی کرد






 





 

 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top