امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20443
بروزرسانی: سه شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ۰۶:۴۹
با مشارکت شهرداری ، شورای اسلامی شهر مبارکه و شرکت فولاد مبارکه انجام شد :

خبر تکمیلی/کلنگ زنی احداث پروژه تقاطع غیر همسطح امیرکبیر در راستای حل معظل تردد کامیون ها

چهارشنبه24 مرداد 97 شهرستان مبارکه میزبان معاون وزیر راه و شهرسازی ، استاندار اصفهان و معاونت عمرانی استانداری، مدیر کل راه وشهرسازی استان اصفهان بود و سه طرح عمرانی باند دوم محور مبارکه - بروجن به طول ۲۶کیلومتر ، تقاطع‌ غیرهمسطح بلوار امیرکبیر ، تقاطع‌ غیرهمسطح لاو - مجلسی کلنگ زنی شد .

معاون وزیر راه و شهرسازی در این آیین ، توسعه راه ها بصورت کمی و کیفی را از اولویت های وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: در کشور ما بیش از 90 درصد از حمل نقل کالا و مسافر از طریق 220 هزار کیلومتر جاده ای  صورت می پذیرد و این موضوع ضرورت توسعه راه ها را بصورت کمی و کیفی بعنوان دستور کار اصلی این وزارت قرار می دهد.

مهندس حسن نیا با  اشاره به هشت میلیون تردد در راه های کشور اظهار کرد: حدود 8هزار میلیارد هم برای بهبود کیفی راه های کشور شامل نگهداری و ایمن سازی، توسعه شبکه بزرگراهی ،روکش و.. لازم است که سالانه تنها حدود 3هزار تا 3500میلیارد آن تامین می شود. استان اصفهان نیز با توجه به قرار گرفتن در کریدور حمل و نقل شمال-جنوب و شرق-غرب  از قطب های حمل و نقل کشور است از سوی دیگر اصفهان، یکی از استان های حساس در کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب کشور محسوب می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای در بازدید از شهرستان مبارکه پروژه تقاطع غیرهمسطح بلوار امیرکبیر را کلنگ زنی کرد این پروژه با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه وشرکت فولاد مبارکه اجرا خواهد شد

دکتر مهرعلیزاده در این آیین اظهار کرد: با توجه به پرخطر بودن این مسیر و تلفات بالای جاده‌ای در این محور، اقدام امروز در راستای آغاز عملیات اجرایی تقاطع‌ غیر همسطح بلوار امیرکبیر ان‌شاءالله موجب کاهش تلفات ، آسیب‌ها و آرامش بیشتر مردم و مسافرین خواهد شد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ، خدمت در دوران التهاب اقتصادی را توفیق دانست و گفت: خدمت کردن در این التهاب اقتصادی، توفیق بوده که خدا نصیب هرکسی نمی کند و باید قدردان آن باشیم و باید تا آنجایی که بتوانیم سنگ صبور مردم باشیم و در حد توان خدمت شایسته کنیم.  .

وی با اشاره به حادثه خیز بودن محور مبارکه – بروجن گفت: در 2سال گذشته، 57نفر در این محور جان باختند. زیرگذر بلوار امیرکبیر و تقاطع غیر هم سطح جاده لاو و مجلسی، دو پروژه ای مهم در شهرستان است که مردم عزیز سال ها درآرزوی آن بودند.

مهندس زهرا سعیدی با بیان اینکه امسال این موضوع در ردیف اعتبارات ملی 97قرار گرفت و 40میلیارد تومان بودجه به آن تعلق گرفت افزود: جاده لاو-مجلسی و جاده قهنویه نیز به علت تردد بالای کامیون ها تلفات زیادی داشت که با مشارکت شهرداری و  شرکت فولاد مبارکه مقرر شد در این 2جاده تقاطع های غیر همسطح احداث شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز  گفت: پروژه های نیمه تمام زیادی در کشور و استان داریم و زمان زیادی از آغاز عملیات آنها گذشته و هر چه این زمان طولانی شود هزینه های آن هم زیادتر خواهد شد.

مهندس علی مقدس زاده گفت: باید روند نظارت و کنترل پروژه ها بطور دقیق انجام شود و منابع مالی براساس برنامه ریزی برای آن اختصاص یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: کار مهم و موردنیاز، نظارت دقیق در اجرای پروژه های عمرانی است که منابع به صورت برنامه تأمین شود که در زمان مشخص شده به اتمام برسد و هم با هزینه های منطقی به بهره برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: بطورکلی راه یکی از شاخصه های توسعه در دنیا محسوب می شود و این پروژه که عملیات احداث آن آغاز می شود در حوزه راه تعریف شده وضروریات مورد نیاز منطقه است.

مقدس زاده با تاکید به ضرورت اتمام پروژه های عمرانی استان در موعد مقرر تصریح کرد: در استانداری برنامه ما این است که تمام ظرفیت های استان را بسیج کنیم و بروکراسی اداری را کم کنیم و در زمینه های مختلف، پروژه های عمرانی را به اتمام برسانیم واین تعهد برای ما است که حمایت های لازم را برای این پروژه و بقیه پروژه های استان انجام دهیم .

فرماندار شهرستان مبارکه هم در این آیین گفت: پروژه های که امروز شاهد کلنگ زنی آنها هستیم حاصل تلاش های نماینده و مسئولان شهرستان و استان است.

مهندس حمیدرضا عصارزادگان افزود: شهرستان مبارکه ، یکی از شهرستان های مهم صنعتی کشور است و از اینرو دارای جایگاه و اهمیت ویژه ای در حوزه حمل و نقل کشور می باشد .

وی ادامه داد: پروژه هایی که امروز کلنگ زنی می شود تا حدود زیادی از حوادث جاده ای جلوگیری خواهد کرد و تلاش ها و همراهی شهرداری مبارکه ،شرکت فولاد مبارکه قابل تقدیر است.

مهندس هاشمی شهردار مبارکه نیز در حاشیه کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح امیر کبیر گفت: حل معظل ترافیک یکی از مهمترین مطالبات شهروندان است .این بلوار یکی از مسیر های پرتردد و حادثه خیز است و با توجه به تردد بالای کامیون ها در این مسیر علاوه بر مشکلات ترافیکی شاهد تصادفات بالای جاده ای نیز بودیم که متاسفانه 9 مورد از این حوادث منجرب به فوت شد . این موضوع بعنوان یکی از دغدغه های مهم شهروندان عزیز و مدیریت شهری، در چندین جلسه شورای اسلامی شهر مبارکه  مطرح و پس ازبازدیدها  و پیگیری های متعدد و همچنین بررسی های کارشناسی ، احداث تقاطع غیر همسطح بعنوان راه حل این معظل ترافیکی ، در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت. طرحی اولیه توسط شهرداری مبارکه تهیه و پس از بررسی به تصویب شورای ترافیک شهرستان و استان رسید . کاهش بار ترافیکی در مبادی ورودی شهر، توزیع ترافیک در ورودی شهر قبل از رسیدن به هسته شهر، سهولت عبور از مبارکه، کاهش اثرات منفی ترافیک نظیر آلودگی هوا، کاهش اتلاف وقت و تصادفات، کاهش بار ترافیکی و.. از اهداف اصلی این طرح بود.

شهردار مبارکه با تشکر از تعامل شرکت فولاد مبارکه برای شروع این پروژه گفت: احداث این تقاطع با توجه به بحران مالی کنونی شهرداری های دشوار و زمانبر بود. تلاش برای احداث یک تقاطع غیر همسطح  با فرآیندهای پیچیده ای همچون تملک و آزادسازی املاک، جا به جایی تاسیسات شهری، نظارت، هماهنگی ارگانهای مربوطه که در مسیر اجرای پروژه ها قرار دارند، رو به رو است که این موارد در اجرای پروژه مذکور توسط شهرداری مبارکه انجام خواهد گرفت . در بعضی موارد هزینه تملک معارضات ملکی یک پروژه حتی بیشتر از هزینه هایی است که صرف اجرای آن می شود و این یکی از عوامل مهم در تاخیر اجرای پروژه هاست و انشا اله با مشارکت و تعامل شرکت فولاد مبارکه امیدواریم در موعد مقرر شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم .

هاشمی افزود: تقاطع غیر همسطح بلوار امیر کبیر از چهاردهانه پل به عرض 14 متر و طول هر پل 12 متر و جاده های دسترسی به طول 1000 متر تشکیل شده است .

شهردار مبارکه در پایان از زحمات و پیگیری های مسئولین شهرستان و استان برای شروع عملیات احداث این پروژه تقدیر و تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد مدیریت شهری با ادامه این همکاری ها و همچنین با استفاده از الگوهای صحیح و اصولی در ایجاد شهری پاکیزه و به دور از ترافیک و شلوغی در آینده نیز گام های بلندتری بردارد. همکاری و همدلی در حل این مشکلات از ضروریات است و یقیناً عواید اقتصادی حاصل از یک مدیریت درست، یکپارچه و اصولی بر مبنای مباحث علمی در حل این معضلات می تواند از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه ها باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه نیز در این آیین اذعان داشت: امروزه ترافیک یک دغدغه همگانی است و مطالبات مردم باعث شده توجه به این موضوع در اولویت طرح های شورا و شهرداری قرار گیرد و حل آن یک کار زیربنایی، فنی و کارشناسی است.

دکترخالوزاده با اشاره به نقش مهم مدیریت شهری در کنترل ترافیک افزود : مدیریت شهری می تواند با جذب سرمایه بخش خصوصی و قراردادن ترافیک در اولویت برنامه های در دست اقدام، در جهت رفع اصولی مشکل ترافیک گام هایی اساسی بردارد

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه مدیریت صحیح برای رفع گره های ترافیکی را ضروری دانست و گفت: با گسترش شهر و افزایش بی رویه شهرسازی باید شرایطی برای ایجاد توسعه همگام با خدمات فراهم شود. درحال حاضر توسعه شهری از گسترش خدمات پیشی گرفته ، این مسئله علاوه بر ایجاد مشکلات در ارائه خدمات به شهروندان، مشکلات ترافیکی زیادی در  شهر ایجاد کرده است و حل این مشکلات همکاری همه دستگاه های متولی  را می طلبد.

دکتر خالوزاده ورود کامیون ها به شهر را بعنوان یکی دلایل مشکلات ترافیکی دانست و گفت : با توجه به عدم وجود زیرساخت های لازم برای عبور کامیون ها از مسیرهای تردد استاندارد و مشخص ، با ورود آنها به شهر علاوه بر ایجاد گره های ترافیکی همیشه شاهد حوادث تلخ رانندگی هستیم.محلات نهچیر و قهنویه ، دو محله در مسیر عبور کامیون ها هستند که طی بازدید ها ، جلسات و بررسی ها کارشناسی به این نتیجه رسیدیم که یکی از راه های حل مشکل ترافیکی این محلات احداث تقاطع غیر همسطح در بلوار امیرکبیر است .این موضوع پس از جلسات مختلف با کارشناسان مربوطه نتیجه گیری و مصوب شد که بحمد اله امروز شاهد کلنگ زنی این پروژه مهم با مشارکت شرکت فولاد مبارکه هستیم .

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه ضمن تقدیر از همکاری شرکت فولاد مبارکه در این پروژه گفت:ان شااله مشارکت شرکت فولاد مبارکه در این پروژه فتح الباب مشارکت هرچه بیشتر این شرکت در پروژه های توسعه شهری و نگاه ویژه مدیران این شرکت به شهرستان مبارکه باشد .



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top