امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20422
بروزرسانی: دوشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۵۷

شهردار مبارکه : حضور و مشارکت‌های مردمی عامل موفقیت طرح‌های بازآفرینی

شهردار مبارکه نیز در  بازدید میدانی و بررسی مشکلات در محل توسط مدیران استانی را بسیار راه گشا عنوان کرد و گفت : یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در این دوره برای مدیریت شهر به‌عنوان یکی از اولویت‌ها مطرح بوده، تعیین تکلیف بیش از 60 نفر از اهالی محترم محله اسماعیل ترخان است که مالک اراضی واقع در طرح ویژه اسماعیل ترخان هستند. البته این مالکین به اذعان خودشان بیش از ده سال درگیر این موضوع هستند که انشا اله امیدواریم طی این بازدید بتوانیم به جمع‌بندی مناسبی برای حل مشکل برسیم .

هاشمی در خصوص طرح ویژه اسماعیل ترخان عنوان کرد : اراضی واقع در این طرح 11 اثر باارزش تاریخی می باشدکه سه اثر آن ثبتی است . هدف ما بازآفرینی این بافت و ایجاد درآمد پایدار گردشگری برای شهر است . در این راستا طرحی توسط شهرداری تهیه گردید که پهنه طرح حدود 10 هکتار است و در سه‌بدنه ، شامل بدنه اول بافت تاریخی ، بنده دوم طرح‌های اقامتی و توریستی و بدنه سوم ،بافت مسکونی احداث‌شده می‌باشد .هدف ما حفظ و مرمت بدنه تاریخی است که با تغییر کاربری بدنه دوم و تحویل آن به مالکین ، بدنه اول به شهرداری برای مرمت و بهسازی تحویل خواهد شد . این طرح در کمیته کار مطرح و مصوب شده و قرار بر اعلام نظر اداره میراث شده است .

وی با تأکید بر ضرورت تسریع حل مشکل این اهالی افزود: مدیریت شهری آماده هرگونه همکاری با اداره میراث فرهنگی است و انتظار می‌رود کارشناسان محترم آن اداره نیز طرح را بازنگری و اعلام نظر نهایی نمایند.

شهردار مبارکه حضور و مشارکت مردم را عامل موفقیت این طرح دانست و عنوان کرد: تجربه نشان داده که در هر طرحی مشارکت مردم باشد طرح علاوه بر موفقیت خیلی سریع‌تر از برنامه زمانی اجرا می‌شود .در این طرح نیز هدف مدیریت شهری مشارکت مالکین است.شهرداری بازآفرینی با موضوع مرمت و بهسازی را در دستور کار دارد تا بتوان پتانسیل‌های گردشگری شهر را تقویت نمود.

هاشمی یکی از مطالبات مردم در طرح‌های بازآفرینی را روشن شدن میزان و نرخ سود تسهیلات عنوان کرد و گفت : در طرح‌های بازآفرینی توسط دولت تسهیلات بانکی تعریف‌شده است ولی با توجه به تنوع طرح‌ها نوع و نرخ سود این تسهیلات متغییر است که باعث نوعی سرگردانی در شهروندان شده است که لازم است در این خصوص اطلاع‌رسانی مناسبت‌تری صورت پذیرد.

لزوم جذب اعتبارات ملی برای تسریع در مرمت و بهره‌برداری ارگ تاریخی نهچیر

بعد از بازدید میدانی محله اسماعیل ترخان ، مدیرکل میراث فرهنگی و هیات همراه از ارگ تاریخی نهچیر بازدید کردند .

در این بازدید شهردار مبارکه حضور سرمایه‌گذار برای تکمیل فاز اول ارگ تاریخی نهچیر را بسیار ضروری دانست و اظهار کرد:فاز اول با محوریت ایجاد مکان اقامتی در حیاط محمدخان پایان‌یافته و نیاز به تجهیز می‌باشد .16 واحد اقامتی در این حیاط  به لحاظ ابنیه آماده‌شده است و جهت تجهیز و بهره‌برداری نیاز به حضور سرمایه‌گذار است . حیاط دوم نیز آماده‌سازی شده و برای شروع عملیات مرمت همت مسئولین برای جذب اعتبارات ملی در این خصوص را می‌طلبد . مرمت ، بهسازی و بازسازی این ارگ زمانی میسر می‌شود که این پروژه در رده پروژه‌های ملی قرارگیرد و هرچه زمان را از دست بدهیم با توجه به فرسایش بیشتر هزینه‌های بیشتر را در بر خواهد داشت .

هاشمی در پایان ضمن قدردانی از تعامل و همکاری مسئولین استانی خواهان معرفی هر چه بیشتر اماکن تاریخی و مذهبی شهر مبارکه جهت تورهای گردشگری توسط معاونت گردشگری اداره کل میراث استان شد .

 



+ 1
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top