امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20411
بروزرسانی: شنبه, ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ ۰۷:۵۳

گرامیداشت سالگرد اقامه اولین نماز جمعه کشور با حضور پرشور مردم و مسئولین در نماز جمعه شهر مبارکه

جمعه پنجم مرداد 1397 آئین عبادی سیاسی نماز جمعه مبارکه همزمان با "سالروز گرامیداشت برگزاری اولین نماز جمعه کشور در پنجم مرداد1358 " با حضور پرشور مردم و مسئولین شهرستان برگزار شد.

 

آنگاه که اذان گویِ روز جمعه، انسان ها را به میهمانی خدا فرامی خواند، نمازگزارانِ پاک طینت، با دلی آکنده از مهر الاهی و با کنار گذاشتن همه بازیچه ها، به رودخانه جمعه می پیوندند تا به دریای بی کران اتحاد و معنویت برسند. دین داران بااخلاص از رنگ ها، نژادها و زبان های گوناگون، در کنار هم می نشینند و به سخنان حکمت آمیز امام جمعه گوش جان می سپارند. امام جمعه نیز همانند دیده بان و جلوداری امین، با فراخواندن آنان به پاکی و پرهیزکاری، راه ها و بیراهه هایِ این دنیای پرآشوب را به آنان نشان می دهد. آن گاه همگی بدون کبر و نخوت به پا می خیزند و دو رکعت نماز عشق به جای می آورند. پس از این نماز، جان های مؤمنان پاکیزه می گردد و چون آینه ای خواهد شد که پرتو جمال یار را در آن به تماشا خواهند نشست.

اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی

 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فریضه الهی نماز جمعه، برای نخستین بار در اولین جمعه ماه مبارک رمضان سال 1399 ه . ق، برابر با 5 مردادماه 1358 با شرکت بیش از یک میلیون نفر از مردم مسلمان روزه دار تهران، در گرمای شدید تابستان به امامت مجاهد نستوه، مرحوم آیت اللّه طالقانی در دانشگاه تهران با شکوه و جلوه خاصی برگزار گردید. در تهران، از ابتدای انقلاب تا اوایل مردادماه 1380، تعداد 1142 نماز جمعه بدون وقفه برگزار شده است. هم اکنون نیز با لطف و عنایت خداوند متعال، در تمام شهرهای ایران اقامه نماز پرشکوه جمعه ادامه دارد .

نماز جمعه در کلام مقام معظم رهبری

 

حضرت آیت اللّه خامنه ای، رهبر معظم انقلاب در مورد نقش مهم نماز جمعه در ایجاد اتحاد و همدلی بین اقشار جامعه چنین می فرمایند: «نماز جمعه، همان طور که نامش هم نشان می دهد، نمازی است که ذکر خدا را با اجتماع مسلمانان توأم تأمین می کند. این نماز تفاوت می کند با آن ذکر و یادی که تنها و در خلوت انجام بگیرد. در این نماز تن های مردم و دل های مردم در کنار یکدیگر قرار می گیرد. لذا به این نماز می گویید نماز وحدت آفرین. حقیقت هم همین است».



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top