امروز: چهارشنبه, ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20387
بروزرسانی: چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۷ ۱۸:۱۷

پیام تبریک مدیریت شهری مبارکه به مناسبت روز قلم

 

همزمان با "روز قلم"  مدیریت شهری مبارکه  در پیامی این روز را به فعالان عرصه فرهنگی تبریک گفت .

به گزارش روابط عمومی شهرداری  مبارکه، متن این پیام بدین شرح است:

باسمه تعالی

" ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ ، سوگند به قلم و آنچه نویسند"

اهالی وادی قلم بی شک رسولان و پیغام آوران سعادت بشریت اند . فرهیختگانی که از رویش واژگان شان خواب جاودانگی یک ملت تعبیر می شود ؛ و از ترشحات قلمشان ؛ تقدیر بزرگی یک جامعه رقم می خورد .

روز قلم، بهانه‌ای است تا بار دیگر حرمت و مرحمت قلم را یادآوری کنیم و گام در پیش بگذاریم برای ادای احترام به نویسندگانی که در حوزه‌ها و موضوعات مختلف قلم در دست گرفته‌اند و عرصه فرهنگ را با اندیشه‌های الهی و انسانی تغذیه می‌کنند.

قلم زبان دوم انسان ها است .هویت، چیستی و گستره قلم بسیار فراتر از آن می باشد که در بیان بگنجد. پیشرفت، پیروزی، آرامش، معرفت و شناخت، ریشه در قلم انسان داشته است. تمدن های بزرگ، وقایع تاریخ، تجربه های تلخ و شیرین و علوم، همه با نوشتن جاودان و ماندگار می شوند.

هر کس می تواند قلمی را بین انگشتانش بفشرد و فرمانش دهد که بنگارد و هر آنچه را از مخیله صاحب انگشت تراوش می کند، بنویسد. واقعیت ها را آشکار می کند. آشکارها را نهان می کند و بی شک هر خدمتی که در جهت رفاه حال مردم عزیز صورت پذیرد موجب خشنودی خداوند متعال قرار می گیرد و قطعاً در اذهان ماندگار خواهد شد . سوگند خداوند در قرآن به نام قلم، گویاترین شاهد بر شرافت و قداست آن است « ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ؛ سوگند به قلم و آنچه نویسند. »

اینجانبان روز قلم را به تمامی نویسندگان و اهالی قلم تبریک گفته و آرزوی سلامتی و پویایی برای یکایک این عزیزان از درگاه خداوند متعال داریم. امید است با هم‌فکری و هم‌دلی بر مصائب و مشکلات فائق آییم تا فردای ایران را روشن و با‌شکوه سازیم.

سید محسن هاشمی-شهردار مبارکه

رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه

 



+ 1
مخالفم - 1
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top