امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20372
بروزرسانی: پنج شنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ۱۳:۴۶
هم‌زمان با فرارسیدن روز اصناف به همت شهرداری و شورای اسلامی شهرمبارکه و با همکاری اتاق اصناف و حوزه بسیج اصناف انجام شد:

کاسب حبیب ا... ؛ تجلیل از کسبه پیشکسوت شهر مبارکه

يكم تیرماه هرسال يادآور توجه و اهتمام نسبت به يكى از بزرگ‌ترین، كارآمدترين، نجیب‌ترین، شریف‌ترین، فعال‌ترین و وفادارترين گروه‌های اجتماعى اين مرز و بوم، يعنى فعالان صنفى است. هم‌زمان با فرارسیدن این روزبه همت شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه و با همکاری اتاق اصناف و بسیج اصناف طی مراسمی با عنوان" کاسب حبیب ا... " از پانزده نفر از کسبه پیشکسوت شهر و محلات مبارکه تجلیل و قدردانی شد .

هاشمی شهردار مبارکه :

اصناف و کسبه همانند مجاهدان راه خدا هستند

شهردار مبارکه در این مراسم ضمن تبریک روز اصناف به بازاریان و متولیان کسب‌وکار گفت:  اصناف و کسبه همانند مجاهدان راه خدا هستند ، در بسیاری از روایات اسلامی برای کسب روزی حلال تأکید شده و تلاش برای معیشت خانواده مانند مجاهدت در راه خداست .

وی تجلیل و تقدیر از کسبه را وظیفه عنوان کرد و گفت :همه روزها ، روز اصناف است چون این قشر همه‌روزه برای تأمین نیازمندی‌های مردم تلاش‌های ارزنده‌ای رادارند و این تلاش قابل‌تقدیر است.

شهردار مبارکه با اشاره به‌ضرورت مشارکت مردم در بحث مدیریت شهری اظهار کرد : بحث مدیریت شهری از مباحثی است که نمی‌تواند خود را از اقشار مردم جدا بداند ، مشارکت مردم در بحث مدیریت شهری یکی از واجباتی است که باید در نظر مدیران شهری قرار بگیرد .

مهندس هاشمی بابیان اینکه عوارض کسب و پیشه بخشی از درآمد پایدار شهرداری است و مبالغ آن صرف هزینه‌های پایدار شهری می‌شود، افزود: برای ایجاد منابع درآمدی پایدار شهری تنها راه، استفاده از نظرات فعالان اقتصادی و اساتید و کارشناسان دانشگاه است.عدم وصول به‌موقع عوارض باعث کندی خدمت‌رسانی شایسته به شهروندان می‌شود. در سال گذشته بحث عوارض کسب و پیشه یکسری نگرانی برای کسبه محترم همراه داشت .طی جلساتی با اتاق اصناف این موضوع بررسی و با تعاملی که انجام شد این نرخ  عوارض تغییر کرد و بحمداله این نگرانی‌ها برطرف شد و رضایتی دوسویه حاصل شد و انتظار می‌رود انشااله کسبه با به‌موقع پرداخت عوارض کسب و پیشه، شهرداری مبارکه را در جهت انجام وظایف خودیاری کنند.

وی با تأکید بر ارتباط مستقیم و مؤثر اصناف با مردم، تصریح کرد: اصناف همواره در ارتباط مستقیم با مردم هستند و این ارتباط عامل مؤثری برای اطلاع از نظرات و خواسته‌های مردم است ازاین‌رو مشورت با اصناف قبل از اجرای برخی از پروژه‌ها در خصوص زمان اجرا ، جانمایی ، نحوه واگذاری و... در راستای رسیدن به هدف قطعاً بسیار مؤثر خواهد بود.سعی ما در این دوره بر این است که جامعه‌های هدف مشخص و تعیین شوند که اگر به‌عنوان‌مثال قرار است برای ورزش یا هنر یا رونق اقتصادی در شهر کاری شود ، خود ورزشکاران ، هنرمندان ، اصناف و بازاریان جمع شوند ، فکر و ایده مطرح کنند و نظر بدهند تا قبل از اجرای پروژه به جمع‌بندی مناسبی دست‌یابیم که بعد از اجرا، پروژه مثمر ثمر و مفید واقع شود .

هاشمی از اصناف به‌عنوان جامعه هدف بزرگ نام برد و ادامه داد: این جمعیت بزرگ در مباحث مدیریت شهری بسیار می‌تواند کمک‌رسان باشد و همچنین می‌تواند در راستای حداکثر بهره‌وری از صرف خیلی هزینه‌های اضافی جلوگیری کند.

هاشمی یکی از اهداف مهم شهرداری مبارکه را رونق هر چه بیشتر اقتصادی شهر عنوان کرد و گفت :یک سری گره‌های کور و موانعی در برابر رونق بیشتر اقتصادی شهر وجود دارد ازجمله گره‌های ترافیکی ، ایجاد مبلمان های مناسب شهری ، نورپردازی‌ها و ایجاد جاذبه‌های جذب سرمایه که حل این مشکلات از وظایف مدیریت شهری است .

البته حل این مسائل همکاری عزیزان بازاری و صنوف مختلف که در این شریانات حضور دارند  را می‌طلبد .خیابان امام خمینی (ره) یکی از موارد در دست اقدام است که طرح‌هایی در این زمینه آماده‌شده است که در آینده نزدیک با دعوت از اصناف این طرح‌ها بررسی ، بازنگری و نهایی خواهد شد . یکی از مواردی که مورد گلایه هم مردم و هم صنوف بوده تعطیلی زودهنگام بازار  با تاریکی هوا است . ایجاد جذابیت‌هایی ازجمله روشنایی برای خیابان‌های اصلی شهر ازجمله خیابان امام خمینی (ره) و همچنین مبلمان مناسب شهری  جهت ایجاد امکان تردد بیشتر مردم به هنگام شب ازجمله ضرورت‌های ایجاد بسترهای مناسب برای بازار در راستای حل این مشکل و ایجاد رونق هرچه بیشتر اقتصادی بود که طی بررسی‌های صورت پذیرفته در دستور کار مدیریت شهری قرارگرفته است .

شهردار مبارکه در ادامه اظهار کرد : یکی دیگر از موضوعات مهم برای رونق هرچه بیشتر اقتصادی و رضایت‌مندی مردمی ، تجمیع و ساماندهی مشاغل شهری بود که خوشبختانه با همکاری اتاق اصناف و صنوف مختلف این موضوع در حال انجام است . مجتمع کارگاهی را با همکاری صنف مکانیسین های سنگین شروع کردیم و طی جلسه‌ای اخیراً برای صنف مصالح‌فروشان به جمع‌بندی لازم رسیدم و زمین‌های این صنف نیز طی هفته آینده تحویل خواهد شد . پرونده‌های صنف درودگران نیز در حال بررسی و رسیدگی است که انشااله  با همکاری دوستان در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از این مجتمع کارگاهی خواهیم بود و این قدمی بزرگ برای رونق اقتصادی شهر است . در جلساتی که با شرکت فولاد مبارکه داشتیم مکرراً موضوع انجام کارهای فنی این شرکت در شهر مبارکه را مطرح کردیم ولی هر بار نبود زیرساخت‌ها به‌عنوان مانع اصلی معرفی شد که با این اتفاق قطعاً زیرساخت‌های لازم تأمین و تقویت خواهد شد.

دکتر خالوزاده رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه :

بررسی و حل مشکلات اصناف و رونق اقتصادی اولویت کاری مدیریت شهری

دکتر خالوزاده در این مراسم بابیان اینکه اصناف در نظام جمهوری اسلامی و انقلاب پا به پای مردم انقلابی تلاش کرده‌اند گفت : اصناف و کسبه در تمامی صحنه‌های دینی اجتماعی سیاسی مذهبی همیشه همراه مردم و مسئولان بوده و باقدرت درصحنه بوده‌اند . اصناف از آغاز پيروزي انقلاب اسلامي تا به امروز همواره به‌عنوان پرچم‌داران و بازوان توانمند انقلاب  به شمار می‌روند و همراهی‌شان در مراسم ملی و مذهبی و با آرمان‌های انقلاب جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه ضمن گرامیداشت این روز و تبریک به کسبه شهرستان مبارکه ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری در این دوره در ابتدای کار، بحث اصناف را در اولویت و دستور کار جدی خود قرارداد.طی جلسات متعدد با اصناف مسائلی ازجمله عوارض کسب و پیشه ، زمین‌های کارگاهی ، رونق کسب کار و بازار بررسی  شد که نتایج مثبت و خوبی به همراه داشت .

دکتر خالوزاده با اشاره به‌ضرورت بررسی برخی از مشکلات در جلسات و کارگروه‌های تخصصی گفت :یکی از مهم‌ترین موضوعات برای رونق اقتصادی بازار شهرستان ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای عدم مراجعه شهروندان به مرکز استان جهت خرید است .این مراجعه مردم به مرکز استان علت‌های مختلفی ازجمله  رقابت قیمت ، تنوع اجناس ، سهولت‌های دسترسی و... است که قطعاً باریشه یابی و برنامه‌ریزی در این خصوص می‌توانیم حداقل شاهد رونق اقتصادی شهرمان باشیم .

وی به موضوعات ترافیکی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات پیش روی رونق بازار اشاره و تصریح کرد :مشکلات و گره‌های ترافیکی باید در دستور کار مشترک مدیریت شهری و اصناف قرارگیرد تا بتوانیم با رفع این مانع شاهد توسعه بازار در شهر و محلات باشیم .بسیاری از مردم محلات شهر از نبود برخی صنوف برای تأمین حداقل‌های نیازهای روزمره در این محلات گلایه‌مند هستند و این موضوع را عامل سفرهای روزانه به شهرهای هم‌جوار یا حتی مرکز استان عنوان می‌کنند . انشااله با تعامل اتاق اصناف و بازاریان با توسعه بازار در محله‌های مختلف شهر شاهد رفاه هر چه بیشتر مردم عزیز باشیم .

خالوزاده ایجاد مجتمع کارگاهی را یکی از پتانسیل‌های اشتغال‌زایی برشمرد و اظهار کرد:  با فراهم کردن شرایط مناسب کار و فعالیت برای صنعتگران می‌توان زمینه‌ساز اشتغال جوانان و همچنین توسعه و رونق مشاغل صنعتگران شهر شد که تاکنون قدم‌های بزرگی در این خصوص برداشته‌شده و به یاری خداوند و تعامل اصناف و مسئولین این موضوع تداوم داشته باشد.

وی بابیان اینکه اصناف می‌توانند در پروژه‌های شهرداری سرمایه‌گذاری مطمئنی انجام دهند گفت : با توجه به اجرای بعضی از پروژه‌های شهرداری با مشارکت بخش خصوصی ،اتاق اصناف نیز با جذب سرمایه‌های کسبه و اصناف می‌تواند در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری مطمئن و سودآوری انجام دهد و همچنین باعث رشد و تعالی شهر و درنتیجه ایجاد رونق اقتصادی بیشتر برای خود کسبه و بازاریان گردد.

مختاری رئیس اتاق اصناف شهرستان مبارکه :

تجلیل از کسبه پیشکسوت توسط مدیریت شهری مبارکه اقدامی قابل‌تقدیر

 در این مراسم مختاری رئیس اتاق اصناف شهرستان مبارکه نیز برگزاری این مراسم تجلیل را طی سالیان گذشته در شهر مبارکه بی‌سابقه دانست و گفت : از شهردار و شورای اسلامی شهر مبارکه برای گرامیداشت این روز و تجلیل از کسبه پیشکسوت شهر مبارکه به‌نوبه خود تشکر می‌کنم و این حضور در بین اصناف و بازاریان و برگزاری چنین مراسم توسط مدیریت شهری اولین باری بود که اتفاق افتاد و خود مایه دلگرمی و قوت قلب کسبه عزیز شهرمان شد و قابل‌تقدیر است .

وی ازجمله مزایای انتخاب شهردار بومی را آشنایی با محیط، دلسوزی برای پیشرفت شهر خود، نفوذ کلام، و درنهایت کار آیی و اثربخشی بیشتر در حوزه اجرا و عملکرد دانست تصریح کرد :مردم شهر مبارکه ، شهردار را از خودشان می‌دانند و تأمین اقلام موردنیاز شهرداری از بازار مبارکه نیز قوت قلبی برای کسبه است و امیدواریم که این همکاری هر چه بیشتر تداوم یابد تا هم شهرداری و هم اصناف از این موضوع منتفع شوند .

رئیس اتاق اصناف شهرستان مبارکه لزوم تشکیل کارگروه مشترک میان شهرداری و اتاق اصناف را یادآور شد و گفت : با تشکیل این کارگروه ،تعاملات بیشتری فی‌مابین مدیریت شهری و اصناف شکل خواهد گرفت و  مسائل و ایده‌های مختلف موردبررسی و نتیجه‌گیری قرار می‌گیرد.

مختاری تشکیل جلسات اصناف با مدیریت شهری را بسیار سازنده دانست و افزود : با تشکیل این جلسات و نشست‌های و پیگیری بحث منطقه کارگاهی و ساماندهی مشاغل ارتباط اصناف و سیستم مدیرت شهری مستحکم‌تر شد .

مختاری ضمن تشکر از پیگیری‌های صورت پذیرفته توسط شهرداری برای ارائه خدمات صنوف به صنایع گفت : بررسی مسائل رونق‌بخش اقتصادی توسط مدریت شهری بسیار قابل‌تقدیر است .صنایع مستقر در شهرستان صنعتی مبارکه نقش مهمی در رونق اقتصادی شهردارند که با اجرای یکسری برنامه‌های خیلی ساده و بدون هزینه می‌توانند علاوه بر صرفه‌جویی رونق بازارهای شهرستان مبارکه را نیز در برنامه کاری خود داشته باشند .  وی در پایان از آمادگی اصناف برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مشارکتی شهرداری خبر داد .

 



+ 1
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top