امروز: چهارشنبه, ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20367
بروزرسانی: چهارشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ۰۸:۵۷
در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه با مردم محله محمدیه مطرح شد :

با همراهی و همکاری مردم می‌توان در بدترین شرایط هم بهترین خدمات را ارائه کرد

این دیدار با حضور شهردار ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه در آستان مقدس امامزاده عزالدین محمد (ع) محله محمدیه همراه با اقامه نماز مغرب و عشا انجام شد .

در این دیدار صمیمی شهردار مبارکه ضمن تبریک به مناسبت عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات مردم عزیز در ماه مبارک رمضان گفت : امام جماعت و اعضای هیات امنای امامزاده و همچنین مردم عزیز این محله در برگزاری ایام لیالی قدر سنگ تمام گذاشتند و امیدواریم که برگزاری با شکوه چنین مراسماتی مستمر باشد و  با این استمرار زمینه ساز معرفی هر چه بیشتر این امامزاده بزرگوار در سطح کشور و برای همه اقشار مردم باشیم .

مهندس هاشمی با اشاره به تحولات نظام مالی شهرداری‌ها در سال‌های اخیر گفت : مباحث مالی شهرداری‌ها طی سالیان اخیر دستخوش تغییرات زیادی گردیده است و جذب بودجه و اعتبارات مشابه سال‌های گذشته نیست و این تغییرات و جذب بودجه مربوط به شخص و اشخاص نیست . از سال 1396 عوارض ارزش‌افزوده  به‌صورت متمرکز به مرکز استان واریز و بر اساس سرانه جمعیت بین شهرهای استان تقسیم می‌گردد.

وی با تشکر از خدمات و تلاش‌های مسئولین استانی و شهرستان در پیگیری مشکلات شهرداری‌ها اظهار کرد : همه بزرگواران در تمام سطوح مسئولیتی تلاش می‌کنند که وضعیت اقتصادی بهبود یابد که این تلاش با کارشکنی اخیر عهدشکنان ، بسیار مضاعف‌تر شده است که جای دارد به همه خدمت گزارن نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمامی سطوح خدا قوت عرض کنم . این نکته که تمام شهرداری‌های استان با مشکلات زیادی دست‌به‌گریبان هستند بسیار روشن است ولی بازهم تمام شهرداری‌های  استان تمام تلاش خود را کرده‌اند که با استفاده از حداکثر پتانسیل‌های داخلی خود خللی درروند خدمت‌رسانی به مردم عزیز وارد نشود.

هاشمی با تأکید بر آمادگی مجموعه مدیریت شهری برای دریافت ایده‌ها و پیشنهاد‌ها شهروندان تصریح کرد:با تمام مشکلات مالی که با آن روبرو هستیم بازهم با همکاری و تعامل مردم عزیز در بدترین شرایط هم می‌توان بهترین بود و خدمات ارزنده‌ای به همشهریان عزیز ارائه داد .بنده و تمام همکاران در سیستم مدیریت شهری و شورای محترم اسلامی شهر آمادگی کامل برای دریافت انتقادات و پیشنهاد‌ها مردم عزیزم  راداریم . همان‌گونه که تاکنون بسیاری از پیشنهاد‌ها مردم عزیز و راهکارهایی که ارائه نمودند عملیاتی گردیده است . یکی از پیشنهاد‌هایی که عملی شد توسط مردم گران‌قدر همین محله محمدیه بود . مردم و اعضای محترم هیات امنای آستان مقدس امامزاده عزالدین محمد (ع)  برای بازسازی و تعمیرات قبور شهدای والامقام ،پیشنهاد دادند و پی‌جویی نمودند که بحمدا... این کار با رعایت حداکثر صرفه‌جویی و خیلی سریع‌تر از کارهایی که زودتر شروع‌شده بود به اتمام رسید و این نشان از زحمت ، تعامل و پیگیری مردم این محله دارد .

وی با اشاره به عملکرد ده ماه مدیریت شهری گفت : اگر در جای‌جای شهر و محلات شهر مشارکت ، همراهی و همدلی مردم باشد در شرایط سخت هم می‌توان دلگرم به کار بود و خدمات خوبی ارائه نمود . این اعتقاد بنده و مجموعه مدیریت شهری است . طی این دوره ده‌ماهه با دست‌خالی و اوضاع‌واحوال نامناسب مالی با تکیه‌بر مهارت نیروها، پتانسیل‌ها و امکانات شهرداری و همدلی و همراهی مردم ، کارهای خوبی انجام‌شده است .

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه نیز برگزاری اولین دیدار مردمی با اهالی محله محمدیه در آستان مقدس امامزاده عزالدین محمد (ع) را مایه خیر برکت عنوان کرد و به ارائه گزارش عملکرد شورای اسلامی شهر پرداخت.

خالوزاده با تأکید بر ضرورت دیدار و حضور هفتگی مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر در بین مردم گفت :برنامه‌ریزی کاملی برای دیدارهای مردمی شورای اسلامی و شهردار محترم با مردم انجام‌شده است . شورای اسلامی شهر در هفته یک روز را برای دیدار با مردم محله‌های شهر تعیین نموده و ضمن حضور در بین مردم و بازدید میدانی ، مشکلات محلات را شناسایی و این موضوعات را در جلسات شورای اسلامی طرح و در خصوص راهکارها و برنامه‌های لازم برای حل این موانع و مشکلات تصمیم‌گیری می‌شود .

وی از مردم به‌عنوان ولی‌نعمتان مسئولین نام برد و ادامه داد: یکسری مسائل را مردم عزیز به شورا انتقال می دهند و این مسائل با گروه‌بندی‌های اقتصادی ، فرهنگی ، عمرانی ، اجتماعی ،بهداشتی و ... در شورا بررسی می‌گردد و سعی بر این است که با تعامل با سایر نهادها و ارگانها این مسائل را مرتفع نماییم .

خالوزاده یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم را توزیع عادلانه بودجه و امکانات در شهر و محلات دانست و گفت: ما ضمن برنامه‌ریزی و نیازسنجی‌ها تمام تلاش خود را برای بهبود و توزیع عادلانه بودجه در سطح محله‌های مختلف شهر بکارگرفته ایم  و شفاف سازی و پاسخگویی در خصوص درآمد ها ، هزینه ها و تقسیم اعتبارات را در رأس وظایف خود قرار دادیم .

رئیس شورای اسلامی از تشکیل سه کمیسیون تخصصی در شورا خبر داد و گفت: تشکیل کمیسیون ها و کارگروه های تخصصی را بعنوان یکی دیگر از اولویت های کاری شورای اسلامی تعیین و سه کمیسیون اقتصادی ، عمرانی و فرهنگی را با مسئولیت آقای رضازاده ، آقای نصوحی و سرکار خانم صالحی ، به ترتیب تشکیل و جلسات مربوطه به صورت مداوم درحال تشکیل است .

وی به تعداد جلسات و مصوبات شورا و کمیسیون های تخصصی اشاره و بیان کرد: هفت جلسه در کمیسیون اقتصادی با 19 مصوبه در خصوص مسائل سرمایه گذاری و اقتصادی  ، در کمیسیون عمرانی 5 جلسه و حاصل این جلسات 15 مصوبه و در کمیسیون فرهنگی 13 جلسه و 30 مصوبه در خصوص مسائل فرهنگی و از ابتدای خدمت دوره پنجم شورای اسلامی شهر تا کنون 88 جلسه با 165 مصوبه در راستای رفاه مردم داشته ایم .

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه ضمن تقدیر از همکاری و تعامل مردم محله محمدیه برای حل مشکلات این محله خواستار تدوام این همکاری ها شد و عنوان کرد: خیابان شهید حدادیان یکی از خواسته به حق مردم این محله است و در اولویت های کاری مدیرت شهری قرارگرفته که همکاری و مساعدت مردم قطعاً باعث تسریع درروند اجرای این پروژه خواهد شد .بحث مناسب‌سازی ورودی و خروجی این محله نیز یکی دیگر از مباحثی بود که  در دستور کار جهت بررسی قرارگرفته که انشا اله به‌زودی اعلام نتیجه خواهد شد.مجموعه مدیریت شهری برای انجام پروژه ها و حل مشکلات مردم نیاز به همکاری و تعامل مردم دارد و با همکاری خود مردم می توان مشکلات را حل کرد . در برخی از پروژه ها آزادسازی مانع بزرگی است که این گره به دست خود مردم باز خواهد شد .

وی با اشاره به مشکلات مالی اخیر شهرداری ها گفت : با عنایت به مشکلات مالی شهرداری سه موضوع در رأس سایر مسائل قرار گرفته و اولویت اصلی نامیده شده اند . اولین اولویت فضای سبز است که باید تلاش شود از بین نرود ، اولویت دوم نظافت و آراستگی شهر و اولویت سوم تعمیرات ترانشه ها عنوان شده است.با استفاده از پتانسیل ها و تجهیزات و نیروهای شهرداری سعی شد که حداقل برون سپاری و حداکثر صرفه جویی انجام شود به نحوی که ابتدا با کم کردن تعداد ماشین های شهرداری شروع کردیم و تا جایی پیش رفته ایم که فعالیت های عمرانی که به پیمانکار واگذار می گردید نیز توسط نیروهای شهرداری انجام می شود . در اینجا از تمام پرسنل و نیروهای شهرداری تشکر ویژه دارم که از هیچ تلاشی برای خود کفایی شهرداری و کاهش هزینه ها فروگذاری نکردند .

وی در پایان گفت : با کمک و ارائه راهکار ها و پیشنهادات توسط مردم می توان به برنامه ریزی صحیح و در گام های بعدی به حل مشکلات  تعالی شهری برسیم که جا دارد در اینجا آمادگی شورای اسلامی شهر و سیستم مدیرت شهری برای استقبال از نظرات ، پیشنهادات و راهکارهای شهروندان گرامی را اعلام کنم و از مردم ولایتمدار شهرستان بخاطر تمام همکاری ها و تعاملات تشکر و قدردانی نمایم.



+ 2
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top