امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20354
بروزرسانی: پنج شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۵۸
طرح تفکیک پسماند از مبدأ باآموزش از درب منازل اجرایی می شود

طرح تفکیک پسماند از مبدأ با آموزش از درب منازل اجرایی می شود

به گزارش روابط عمومی شهرداری مبارکه ، شرکت بازیافت شهروند شهرستان مبارکه با همکاری شهرداری های شهرستان در نظر دارد، جهت رعایت بهداشت عمومی و حفظ سرمایه های ملی قابل بازیافت و حفظ محیط زیست طرح تفکیک زباله از مبدأ را در سطح شهرستان از روز شنبه 19 خرداد اجرا نماید.

معاون خدمات شهری شهرداری مبارکه گفت: برای کاهش اثرات تخریبی پسماندهای جامد نیازمند یک برنامه مدیریتی کارآمد جهت بازیافت پسماندها می باشیم که اولین فاز این برنامه تفکیک زباله های از مبدا می باشد و به طور کلی این طرح به منظور دستیابی به اهداف اقتصادی ، بهداشتی و زیست محیطی بسیار حائز اهمیت است .

تاکی این طرح را زمینه ساز کاهش حجم تولید زبالههای دور ریختنی دانست و گفت :  آموزش و ارتقاء فرهنگ زیست محیطی در بین تمامی اقشار شهروندان جهت کاهش تولید پسماندها از طریق الگوی صحیح مصرف، همکاری و جذب مشارکت عمومی در اجرای طرح تفکیک پسماندها از مبدا، می تواند تاثیر مطلوبی بر چرخه بازیافت و حفظ محیط زیست داشته باشد .

وی با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ تفکیک زباله های خشک و تر به آموزش و فرهنگسازی بیشتری نیاز دارد، افزود:  تبیین فرهنگ جداسازی زباله‌های قابل بازیافت در بین مدارس و دانشگاه‌ها،ادارات و...، آموزش چهره به چهره به عموم شهروندان و تسری اجرای این طرح به روستاها می‌تواند ضمانت اجرایی آن را بیشتر کند، همچنین استفاده مسئولان اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ از اهرمهای تشویقی با هدف ترغیب شهروندان به مشارکت فعالتر، زمینه ساز موفقیت آن میشود.

معاون خدمات شهری اضافه کرد: عواملی با لباس مشخص و کارت شناسایی  با مراجعه به درب منازل هر یک از شهروندان با آموزش های چهره به چهره، نحوه تفکیک ضایعات قابل بازیافت را به آنان میآموزند. آموزش‌دهندگان ،تراکت و پلاستیک‌های مخصوص ضایعات را در اختیار خانواده‌ها می‌گذراند تا زمینه برای بهره‌گیری بهینه از انتقادات و پیشنهادات شهروندان در اجرای هرچه بهتر این طرح فراهم شود.علاوه بر این نوع آموزش، برنامه های آموزشی متنوعی از جمله توزیع بروشور، کلیپ های آموزشی واطلاع رسانی الکترونیک و .... نیز در برنامه کار قراردارد که طبق برنامه این آموزش ها حدود شش ماه ادامه خواهد داشت .

مهندس تاکی در پایان گفت:  انتظار می‌رود شهروندان گرامی در راستای حفظ محیط‌ زیست، تفکیک زباله از مبدأ را جدی گرفته و با متصدیان این امر همکاری لازم را انجام دهند که موفقیت این طرح در گروی همکاری شهروندان گرامی با این مامورین خواهد بود.



+ 3
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top