امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20226
بروزرسانی: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ۰۸:۳۵

شهردار مبارکه گفت: ساماندهی مشاغل و ایجاد فضای شهری آرام و ایمن، یکی از مطالبات اصلی شهروندان از مسئولان است

مهندس سید محسن هاشمی در جشن عید مبعث که با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر ، مسئولین و اصناف شهرستان در شهرک کارگاهی خیام برگزار شد ،اظهار داشت: ساماندهی مشاغل، علاوه بر کاهش هزینه‌های مدیریت شهری و ارتقا امنیت اجتماعی، تأثیر زیادی برافزایش رضایتمندی شهروندان خواهد داشت.

وی بابیان اینکه ساماندهی مشاغل شهری، صیانت از حقوق شهروندان است که موجب زیبایی بصری و ایجاد آرامش بیشتر در شهر می‌شود، اظهار داشت: تلاش برای رفع این مشکلات از یک‌سو و نیاز شهری به این مشاغل از طرفی دیگر، متولیان اداره امور شهر مبارکه را بر آن داشت تا تدبیر لازم را برای ساماندهی مشاغل شهری اتخاذ کنند.

هاشمی بابیان اینکه راه‌اندازی این سایت یکی از اولویت‌های مدیریت شهری محسوب می‌شود، گفت: نابسامانی و ترافیک بلوار شهید نیکبخت به‌عنوان ورودی شهر، یکی از معضلاتی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم.

وی گفت: بسیاری از شهروندان به‌خصوص همسایه‌ها از سروصدا و آلایندگی برخی از واحدهای صنفی، گلایه دارند و شکایت‌های متعددی را در شهرداری مطرح می‌کنند.

شهردار مبارکه بابیان اینکه با ایجاد فضای مناسب سعی در جابه‌جایی برخی از مشاغل شهری داریم، تصریح کرد: مساحت این مجتمع ۲۰۰ هکتار است که ۴۵ هکتار آن طراحی‌شده و در اختیار صنوف مختلف قرار می‌گیرد.

هاشمی با اشاره به اینکه مجتمع صنایع کارگاهی خیام ،صنوف مختلف شهر مبارکه را شامل می‌شود، تصریح کرد:۲۲ بلوک برای این مجتمع صنایع کارگاهی تعریف‌شده که هر بلوک شامل ۱۲ غرفه است و صنف‌های مختلف را دربرمی گیرد.

وی بابیان اینکه شهرداری به‌صورت مشارکتی با صاحبان مشاغل، برنامه‌ ساماندهی را انجام می‌دهد، گفت: با راه‌اندازی مجتمع صنایع کارگاهی خیام، مشاغل شهری در این محل متمرکز می‌شوند و امتیازها و محاسن زیادی برای کسبه‌ و مردم مبارکه به همراه خواهد داشت.

وی بابیان اینکه عملیات احداث سایت مکانیسین های خودروهای سبک و سنگین  از ۴ ماه پیش در مساحت۵.۳ هکتار آغاز شد، گفت: از سال‌های گذشته مکان مناسبی برای انتقال مشاغل شهری پیش‌بینی‌شده اما تاکنون اقدام عملی مناسبی در این زمینه انجام‌نشده بود.

وی گفت: با راه‌اندازی کامل مجتمع صنایع کارگاهی خیام، رونق اقتصادی بیشتری برای شهر و شهرستان به وجود خواهد آمد.

هاشمی بابیان اینکه حمایت از اصناف و اتحادیه‌های مختلف یکی از اولویت‌های مهم شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه است، افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه همکاری و کمک لازم را برای انتقال انشعابات اصلی این مجموعه انجام خواهد داد.

شهردار مبارکه گفت: کار احداث و تکمیل این سایت بر اساس برنامه فاز به فاز و به‌صورت مشارکتی انجام خواهد شد.

 

مسئول اتحادیه مکانسین های فنی شهرستان مبارکه در این مراسم  گفت: پروژه شهرک کارگاهی خیام از 25 سال پیش تاکنون به حال خود رهاشده بود و مسئولان گذشته شهرستان در زمینه تکمیل و راه‌اندازی آن قصور و کوتاهی کردند.

حشمت‌الله کاویان افزود: این پروژه فنی می‌تواند سفره اقتصادی بزرگی همانند پایانه باربری را برای شهرستان مبارکه به وجود آورد.

وی گفت: این پروژه با تکمیل و افتتاح از خروج منابع اقتصادی از شهرستان جلوگیری می‌کند و به‌عنوان قطب صنعتی شهرستان معرفی خواهد شد.

کاویان گفت: با شروع به کار شهردار و اعضای شورای شهر مبارکه در دوره پنجم از پنج ماه گذشته استارت این پروژه زده شد .

وی بابیان اینکه برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه یک سری مشکلات خاصی وجود دارد گفت:یکی از بزرگ‌ترین مسائل و مشکلات اجرای این مجموعه عدم وجود آب است و درصورتی‌که اداره آب و فاضلاب با شهرداری همکاری کند و انشعاب آب را سریع‌تر ارائه دهد کارها با سرعت و شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

مسئول اتحادیه مکانسین های فنی شهرستان مبارکه بابیان اینکه یکی از پایه‌های اصلی ساخت‌وساز را آب تشکیل می‌دهد گفت: امروز باهمت مهندسان شهرداری مبارکه و زیرمجموعه صنف ، این پروژه شروع بکار کرده و 30 درصد از عملیات اجرایی آن در زمینه شهری و زیرساخت‌های فنی پروژه انجام‌شده است.

وی گفت: این مجموعه شامل 21 بلوک با 210 غرفه فنی است که اشتغال مستقیم و غیرمستقیم زیادی را برای شهرستان ایجاد خواهد کرد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان  مبارکه نیز در این مراسم گفت: اتحادیه ، اصناف و شهرداری از سال‌های گذشته پیگیر اجرای این پروژه بودند تا اینکه امروز به این مرحله و به نتیجه رسید.

رضا مختاری افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه دوره پنجم برای اجرای این پروژه همکاری  و حمایت  بسیار خوبی داشتند .

وی گفت: این پروژه هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد و تکمیل شود ، مقدار زیادی از معضلات شهری کاسته خواهد شد و درآمد پایداری برای مجموعه شهرستان محقق خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف مبارکه گفت: برای حل مشکلات این مجموعه از همه مسئولان شهرستان تقاضای همکاری و مساعدت بیشتر در زمینه تخصیص انشعاب آب و دیگر زیرساخت‌های لازم راداریم.

 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top