امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20217
بروزرسانی: شنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ ۰۸:۵۶

در نوروز 97، افزایش 100 درصدی اقامت مسافران نوروزی در شهر مبارکه

شهردار مبارکه گفت: بیش از 7250 نفر از مسافران نوروزی در ایام نوروز سال 97 در شهر مبارکه اقامت داشتند.

 

سید محسن هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مبارکه نیوز اظهار کرد: آمار اسکان مسافران نوروزی امسال نسبت به سال گذشته نشان از رشد بیش از 100 درصدی اسکان مسافران نوروزی در شهر مبارکه دارد.

شهردار مبارکه خاطرنشان کرد: سه ایستگاه هدایت و اسکان مسافر در سه ورودی اصلی شهر به مسافرین خدمات ارائه می دادند تا مسافرین بدون دغدغه ذهنی اوقات فراغت خود را سپری نمایند.

وی افزود: خدمات دهى به میهمانان نوروزی از شرايط خوبی برخوردار بود و طبق نظرسنجی ها، تسهیلات و خدمات ارائه شده توسط شهرداری رضایت خاطر مسافران نوروزی را فراهم آورده بود.

وی افزود: استقبال از میهمانان نوروزی در مبادی ورودی شهر و کمپ های نوروزی و نیز ارائه بروشور شامل نقشه ، راهنمای گردشگري و برگزاری جشنواره فرهنگی هنری نوروزگاه با استقبال و رضایت میهمانان نوروزی همراه بود.

شهردار مبارکه با بیان اینکه برنامه های فرهنگی و هنری ارائه شده در ارگ نهچیر با استقبال خوبی از طرف شهروندان و گردشگران نوروزی مواجه شد افزود: بیش از 27000 نفر از شهروندان و میهمانان نوروزی از برنامه های ارائه شده در مجموعه تاریخی ارگ نهچیر استفاده کردند.

وی با بیان اینکه وضعیت و امکانات جهت اسکان برای سالهای آینده بهتر خواهد شد افزود: رویداد فرهنگی نوروزگاه نهچیر با هدف ارائه دستاوردهای فرهنگی اقوام مختلف در حوزه نوروز ایرانی به گردشگرانی که شهرستان مبارکه را به عنوان مقصد سفر نوروزی خود انتخاب کردند ارائه شد.

شهردار مبارکه گفت: رویداد نوروزگاه برنامه کاملی برای نمایش آیین ها و رسوم ، نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی و سوغات و جشنواره سفره هفت سین ، بازیهای و غذاهای بومی و محلی، جشنواره لباس و موسیقی سنتی در محل ارگ تاریخی نهچیر در شهر مبارکه با همکاری شهرداری، ادارات میراث فرهنگی ،ارشاد اسلامی و موسسه فرهنگی هنری سبحان  برگزار شد.

وی با بیان اینکه شهر مبارکه به لحاظ موقعیت جغرافیایی و مکانی در سالهای گذشته پذیرایی میهمانان نوروزی چندانی نبود افزود: این شهر از پتانسل و ظرفیت های بالایی در زمینه فضای سبز، آثار تاریخی و موقعیت همجواری با زاینده رود برخوردار است.

شهردار مبارکه با بیان اینکه بیش از 97 درصد  مجموعه ارگ نهچیر با زیربنای حدود 16 هزار متر مربع توسط شهرداری مبارکه تملک شده است گفت:  این ارگ  یکی از آثار تاریخی قابل توجه شهر مبارکه محسوب می شود که مشتمل بر هشت حیات و خانه جداگانه است .

وی با بیان اینکه مرمت کامل این مجموعه تاریخی از توان شهرداری مبارکه خارج است گفت: در ادامه با استفاده از توان بخش خصوصی برای مرمت قسمت های باقیمانده از این ارگ استفاده خواهیم کرد.

شهردار مبارکه با بیان اینکه فضاهای سبز و اماکن تفریحی برای استفاده همشهریان در این شهر ایجاد شده است افزود: در نوروز 97 بیش از 162 هزار نفر از مجموعه پارک ها و فضاهای سبز شهر مبارکه استفاده کردند که بیشتر آنها از شهرهای اطراف و مرکز استان بودند.

هاشمی افزود:مجموعه فرهنگ شهر ، شهروندان و تلاش های  مجموعه مدیریت شهری یک نوروز مفرح را برای مسافرین به وجود آورد و باعث شد تا مهمانان نوروزی ایام خوشی را در ذهن خود ثبت نمایند.

شهردار مبارکه، ارائه خدمات در کمپ ها، برپایی جشنواره نوروزگاه، اجرای المان های نوروزی، مسابقات فرهنگی و تفریحی و دیگر برنامه ها و خدمات ارائه شده توسط شهرداری را عامل رضایت مسافران و شهروندان اعلام کرد و افزود: این رضایتمندی برای ما یک افتخار است .

شهردار  مبارکه در پایان از کلیه عوامل و دست‌اندرکاران ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری تقدیر کرد.



+ 1
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top