امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20211
بروزرسانی: دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ۰۹:۳۲

برگزاری دومین جشنواره نوروزگاه در ارگ تاریخی نهچیر/رونمایی از المان‌های نوروزی در عیدانه ۹7 مبارکه


 

  شهردار مبارکه از برگزاری دومین جشنواره فرهنگی هنری نوروزگاه در ارگ تاریخی نهچیر و همچنین رونمایی از المان‌های نوروزی در عیدانه ۹7 مبارکه خبر داد.

شهردار مبارکه از رونمایی المان‌های نوروزی خبرداد و گفت: در راستای صرفه‌جویی مالی در شهرداری و مدیریت بیشتر هزینه‌هایی که معمولاً در ماه‌های پایانی سال به شهرداری‌ها وارد می‌شود، باهمت نیروهای داخلی و با کمترین هزینه ، کلیه کارهای مرتبط با آماده‌سازی فضاهای شهری و ساخت المان‌های نوروزی  با استفاده از تجهیزات و توان داخلی صورت گرفته است.

سید محسن هاشمی  بابیان اینکه در ساخت این المان‌های نوروزی بیشتر به کیفیت کار توجه شده است تا کمیت المان‌ها گفت: به‌منظور تحقق امور فوق، یکی از اقدامات استقبال از نوروز۹6 و ۹7، راه‌اندازی کارگاه ساخت و نصب المان‌های نوروزی با استفاده از توان و تجهیزات داخلی و با توجه به‌صرفه و صلاح شهرداری در ماه های گذشته بود.

وی با اشاره به اینکه زیباسازی شهر جزو اولویت‌های مدیریت شهری برای تحقق اعتلای سیما و منظر مطلوب شهری است، اظهار داشت:ساخت و نصب 8 المان در نوروز 97 ازجمله اقدامات انجام‌شده در این خصوص توسط شهرداری  مبارکه است.

هاشمی گفت : مدیریت شهری مبارکه در بهار97  با جانمایی، رونمایی و اکران المان‌های نوروزی از بهار استقبال خواهد کرد.

شهردار مبارکه در ادامه به برگزاری دومین جشنواره نوروزگاه در ارگ تاریخی نهچیر اشاره کرد و گفت:  جشنواره فرهنگی هنری نوروزگاه در ایجاد فضای شادی و نشاط و حفظ و احیای آیین‌های ماندگار و معرفی ظرفیت‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان مبارکه مؤثر است.

وی بابیان اینکه امسال برنامه‌های متنوعی برای اجرای جشنواره نوروزگاه مبارکه با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی پیش‌بینی‌شده است، اضافه کرد: در جشنواره نوروزگاه علاوه بر اجرای موسیقی‌های سنتی، بازی‌های بومی محلی و آیین‌های فرهنگی هنری، تولیدات صنایع‌دستی، سوغات سفر، شیرینی، انواع نان و غذاهای محلی نیز برای عموم مردم و مسافران و گردشگران نوروزی به نمایش گذاشته می‌شود.

هاشمی  بابیان اینکه زمان اجرای این برنامه‌ها از تاریخ یکم فروردین الی ۱۳ فروردین و از ساعت 15 الی ۲۲ شب است، افزود: برنامه نوروزگاه ، شامل اجرای آیین عشایر با سیاه‌چادر، برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی، اجرای بازی‌های بومی محلی، شاهنامه‌خوانی، اجرای نمایش‌های حاجی‌فیروز، اجرای موسیقی زنده سنتی، جشنواره هفت‌سین، جشنواره لباس‌های بومی و محلی،اکران فیلم‌های سینمایی طرح سینما سلام, اجرای جنگ‌های شادی همراه با مسابقات فرهنگی و اهدای جوایز است.

شهردار مبارکه با اشاره به برگزاری اولین جشنواره نوروزگاه در نوروز سال گذشته گفت: بیش از67 هزار نفر از شهروندان و گردشگران در ایام نوروز سال ۹۶ از ارگ تاریخی نهچیر مبارکه بازدید کردند.

وی افزود: در رویداد فرهنگی نوروزگاه ، دستاوردهای فرهنگی اقوام مختلف در حوزه  نوروز را به گردشگرانی که شهرستان مبارکه را به‌عنوان مقصد سفر نوروزی خود انتخاب کردند، معرفی می‌کنیم.

شهردار مبارکه  بابیان اینکه بیش از ۹۷ درصد مجموعه ارگ نهچیر با زیربنای حدود ۱۶ هزار مترمربع توسط شهرداری مبارکه تملک شده است، گفت: مقاوم‌سازی و مرمت این بنا از اواخر سال ۹۳ در دستور کار شهرداری مبارکه قرار گرفت.

هاشمی گفت: این ارگ و قلعه تاریخی یکی از آثار تاریخی قابل‌توجه شهر مبارکه محسوب می‌شود که مشتمل بر هشت حیات و خانه جداگانه است که یکی از خانه‌های این قلعه با هزینه هفت میلیارد تومان با پیشرفت 85 درصدی بازسازی و مرمت‌شده است .

وی بابیان اینکه مرمت کامل این ارگ تاریخی از توان شهرداری مبارکه خارج است، گفت: در ادامه با استفاده از توان‌بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذار برای مرمت قسمت‌های باقیمانده از این ارگ استفاده خواهیم کرد.



 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top