امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20188
بروزرسانی: پنج شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ۱۳:۱۵

آیین تکریم مادران و همسران شهدا در شهر مبارکه برگزار شد

در آستانه میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت روز ملی شهدا ، مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا  با حضور مسئولین و خانواده معظم شهدا در سالن اجتماعات شهرداری مبارکه برگزار شد.در این آیین که به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر مبارکه برگزار شد، از  تعداد 250  مادر و همسر شهید با اهدا هدیه و لوح سپاس تجلیل شد.

تأکید امام‌جمعه مبارکه به تکریم مادران و همسران شهدا

امام‌جمعه مبارکه گفت: مادران و همسران شهدا با صبر و مقاومت خود نقش مهمی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دارند، باید آنان همواره موردتکریم مردم و مسئولان باشند.

امام‌جمعه مبارکه در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم گفت: صبر و بردباری مادران و همسران شهدا در دوران دفاع مقدس قابل‌تقدیر است و با تأسی از بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) همواره از اسلام ،ولایت و انقلاب دفاع کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی موسوی با تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) به بیان نقش ارزشمند این شخصیت بزرگ تاریخ اسلام پرداخت و گفت: این روز فرصت مناسبی است تا با بازخوانی سبک زندگی این بانوی فداکار اسلام بیشتر آشنا شویم.

وی به تبیین جایگاه همسران و مادران شهدا پرداخت و اظهار داشت: مادران و همسران شهدا با تأسی از حضرت ام‌البنین (س) ویژگی‌هایی چون ادب، حیا و عفت، شجاعت، قدرت و مردانگی، ایثار و تبعیت از ولایت را به فرزندان خود آموختند تا راه شهادت را برگزینند.

امام‌جمعه مبارکه  بابیان اینکه مادران و همسران شهدا اسوه‌های واقعی ایثار، صبر و استقامت هستند، افزود: مادران و همسران شهدا با تأسی از بانوان بزرگ اسلام همچون حضرت فاطمه زهرا (س)  و حضرت ام‌البنین (س) همواره از اسلام و انقلاب و ولایت دفاع کرده‌اند.

وی گفت: صبر و استقامت مادران شهدا در برهه‌های مختلف جنگ و در زمان شنیدن خبر شهادت فرزندانشان، همه نشأت گرفته از الگویی بود که این مادران از حضرت زینب (س) و حضرت ام‌البنین(س) گرفته بودند.

نماینده مردم مبارکه : اجر و پاداش مادران و همسران شهدا کمتر از شهادت نیست

نماینده مردم شریف شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت : مادران شهدا باخدا معامله کردند و قطعاً اجر و پاداش شهیدپروری آن‌ها کمتر از شهادت نیست.

مهندس زهرا سعیدی در مراسم تکریم مادران و همسران شهدا در شهر مبارکه گفت: مادران  شهدا این فرشتگان و گوهرهای ارزشمند زمینی با تأسی از مادر شهدای کربلا در دامان پاک خود نوجوانان و جوانانی را تربیت نمودند که با فداکاری و جان‌فشانی استقلال،امنیت و تمامیت ارضی را برای ملت ایران به ارمغان آوردند.

وی بابیان اینکه تجلیل از مادران و همسران شهدا یک افتخار است افزود: بی‌شک اگر مادران و همسران شهدا نبودند که با تشویق و ترغیب ، فرزندان و همسران خود را برای جبهه‌های حق علیه باطل آماده نمی‌کردند معلوم نبود چه بر سر نهال نوپای انقلاب می‌آمد.

سعیدی گفت: مادران و همسران شهدا نقش اساسی در دوران دفاع مقدس داشته‌اند و امروز هم این نقش را به‌خوبی در جامعه ایفا می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی ، امنیت و آسایش امروز میهن اسلامی را مدیون خون شهدا دانست و گفت: نقش زنان به‌ویژه مادران و همسران شهدا در شکل‌گیری، پیروزی، استمرار و تداوم انقلاب اسلامی بی‌بدیل است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی افزود : زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و حرکت در مسیر آرمان این عزیزان بهترین تجلیل و خدمت به خانواده شهدا می‌باشد.

سعیدی با اشاره به جایگاه رفیع مادران و همسران شهدا در جامعه، گفت: نام‌گذاری روز وفات حضرت ام‌البنین (س) به‌عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا، فرصت مناسبی برای پرداختن به زندگی بانوی بزرگواری است که مادران و همسران معظم شهدا در دوران دفاع مقدس، نقشی همانند ایشان ایفا کردند.

شهردار مبارکه: امنیت ،آرامش و عزت امروز کشورمان مرهون خون شهداست

سید محسن هاشمی ضمن خیرمقدم به خانواده معزز شهدا و ادای احترام به آنان اظهار داشت: افتخار میزبانی از مادران و همسران شهدای گران‌قدری راداریم که باهمت و صبر خود نهال انقلاب اسلامی را بارور و به درخت تنومندی مبدل ساختند.

وی بابیان اینکه امروز همه ما اين باور راداریم که اگر امنيت در کشور ما وجود دارد ، به برکت خون شهدا است تأکید کرد: امیدوارم بتوانیم در سنگر خدمتگزاری به مردم و شهروندان شریف مبارکه، رهروی مناسبی برای شهدای عزیز و گران‌قدرمان باشیم.

مهندس هاشمی بابیان اینکه خانواده شهدا در سخت‌ترین شرایط کشور، فرزندان و همسران خود را به این انقلاب تقدیم کردند ، عنوان کرد: امروز خدمت به شما وظیفه ماست و ما باید خون شهدا و راه آنان را پاس بداریم و از این فرهنگ اصیل حفاظت کنیم.

شهردار مبارکه  بابیان اینکه جایگاه زن در ایران اسلامی جایگاهی بس رفیع است گفت: زنان و مادران نقش حیاتی در رشد و بالندگی جامعه اسلامی بر عهده‌دارند و به‌عنوان یکی از ارکان مهم جوامع اسلامی به‌حساب می‌آیند.

هاشمی گفت: مجاهدت و جان‌فشانی شهدا، دلاوری‌ رزمندگان و فداکاری مادران و همسران شهدا موجب پیروزی انقلاب اسلامی و سرافرازی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ‌شد.

وی افزود: مادران و همسران شهدا نیز با ایثار و تقدیم فرزندان و عزیزان خود درراه خدا و اسلام، پایه‌های انقلاب اسلامی را مستحکم کردند.

شهردار مبارکه با اشاره به نحوه حضور مؤثر زنان در سال‌های جنگ تحمیلی، اضافه کرد: زنان و مادران در طول دوران دفاع مقدس علاوه بر اینکه فرزندان و همسران خود را به حضور در جبهه‌هایی نبرد حق علیه باطل تشویق می‌کردند پس از شنیدن خبر جراحت یا شهادت عزیزان خود، شکیبایی و بردباری کم‌نظیری را به نمایش می‌گذاشتند.

هاشمی افزود: همسران و مادران شهدا با پیروی از بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت ام‌البنین (س)، با تدین و شجاعت همسران و فرزندان خود را برای دفاع از میهن اسلامی به جبهه‌ها اعزام کردند تا ضمن دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، امنیت و آسایش نصیب ملت ایران شود.

وی، همسران و مادران شهید را بهترین نمونه و الگوی صبر و صلابت و یادگاران ارزشمندی عنوان کرد که همواره شایسته سپاس همه افراد جامعه هستند.

شهردار مبارکه تأکید کرد: امیدوارم بتوانیم در سنگر خدمت‌گزاری به شهروندان ، رهروی مناسبی برای شهدای عزیز و گران‌قدرمان باشیم.

رئیس شورای شهر مبارکه: مادران و همسران شهدا چشم‌وچراغ ملت هستند

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه گفت:  مادران و همسران شهدا چشم‌وچراغ ملت هستند که تجلیل از صبر و فداکاری این عزیزان آینه‌ی وظیفه‌شناسی و سبب ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت و شادی روح شهدا خواهد شد.

 دکتر سجاد خالوزاده بابیان اینکه روز وفات ام‌البنین(س) بهانه‌ای برای قدردانی از رشادت‌های خانواده محترم شهدا است اظهار کرد:این روز بهانه‌ای برای جبران ذره‌ای از محبت مادران و همسران شهدا است.

وی اظهار کرد: اقتدار و سربلندی ایران اسلامی مدیون مادرانی است که با پرورش فرزندانی ایثارگر در پیروزی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و پس‌ازآن نقش‌آفرینی کردند.

خالوزاده گفت : ملت ایران درراه اسلام، قرآن، آرمان‌های بلند انقلاب و امام(ره) تمام سختی‌ها را با فدا کردن خون خود و جان‌عزیزانشان قبول کرده‌اند و به‌حق لیاقت این ملت شهادت درراه خداوند است.

وی ادامه داد: مادران شهدا با اعتقاد راسخ فرزندان خود را درراه حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب هدیه کردند و مصداق واقعی صبر زینبی در جامعه هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر مبارکه افزود: همسران و مادران شهدا با پیروی از ولایت‌پذیری حضرت ام‌البنین (س) جوانانی پرشور و انقلابی را پرورش دادند که این مهم سبب تثبیت نظام اسلامی در کشور شد.

وی گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی پرقدرت و پرافتخار است به همت عزیزان شما  و ایستادگی شما مادران و همسران شهداست که به کشور ما قدرت داده است.

خالوزاده بابیان اینکه برگزاری چنین مراسمی به‌منظور نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل و الگوپذیری از ایثارگری همسران و مادران شهدا ضروری است  افزود: مادران و همسران شهدا نقش تأثیرگذاری در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارند و نباید زحمات این قشر دور از نگاه مسئولان بماند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مبارکه: مادران شهدا اسوه‌های صبر و پایداری هستند

فرشته صالحی در مراسم تکریم مادران و همسران شهدا در شهر مبارکه افزود: مادران شهدا فرزندان خود را باتربیت قرآنی پرورش و به اسلام تقدیم کرده‌اند، این اسوه‌های صبر و استقامت باید الگوی مادران و دختران این سرزمین قرار بگیرند.

وی بابیان اینکه شهیدان با ازخودگذشتگی، امنیت و آرامش را به کشور هدیه کردند گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان مدیون خون شهدا است.

 صالحی گفت: استقلال، امنیت و آزادی نظام اسلامی مرهون ازخودگذشتگی مادران و همسران شهدا است و همه باید برای حفظ این استقلال و امنیت تلاش کنیم.

همسر سردار شهید قاسم طاهری و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مبارکه تأکید کرد: در حال حاضر نیز همسران و مادران شهدا ،جهت دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حریم ولایت از جان خود نیز خواهند گذشت و لحظه‌ای درنگ نخواهند کرد.

وی افزود: بهترین تجلیل و خدمت به خانواده شهدا، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و حرکت در مسیر آرمان این عزیزان می‌باشد.

صالحی گفت: شهدا از جان خویش گذشتند تا استقلال، ولایت،  فرهنگ اسلامی، مقاومت در برابر دشمنان ،حجاب و امربه‌معروف و نهی از منکر زنده بماند.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ شهادت و عمل به وصایای شهدای گران‌قدر بهترین راه نجات‌بخش نسل جوان و نوجوان و مددرسان مسئولان نظام اسلامی است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان مبارکه:

نقش برجسته مادران و همسران شهدا در پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان مبارکه گفت: مادران و همسران شهدا فرشته‌های زمینی‌اند که از جایگاه ویژه‌ای در جامعه برخوردار هستند.

وی گفت: تربیت فرزندان به شیوه قرآنی و تقدیم آنان درراه اسلام، تنها از عهده مادران شهدا برمی‌آید که اسوه‌های صبر و استقامت هستند.

وی بابیان اینکه همسر شهید بودن نیز لیاقت می‌خواهد ، اظهار کرد: همسران شهدا، کانون زندگی خود را فدای اسلام کردند و با ایثار و فداکاری راه شهدا را ادامه می‌دهند و فرزندانی برای پاسداری خون شهدا تربیت‌کرده‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان مبارکه با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا در  مبارکه، اظهار داشت: این کار اقدام کوچکی در مقابل ایثار و ازخودگذشتگی مادران و همسران شهداست.

وی گفت: امروز نقش  مادران و همسران شهدا در پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی برجسته است، چراکه این افراد ادامه‌دهنده راه شهدا محسوب می‌شوند.

وی بابیان اینکه باید سبک زندگی شهدا را از مادران و همسران آن‌ها آموخت افزود: همسران و مادران شهدا و جانبازان از امتحان الهی سربلند بیرون آمدند و همه ما مدیون فداکاری و استقامت آن‌ها هستیم.

همسر شهید ابوالفضل شیروانیان اولین شهید مدافع حرم اصفهان:

افرادی که درراه دفاع و پاسداری از حرم حضرت زینب(س) به شهادت می‌رسند قطعاً از جایگاه ویژه‌ای برخوردار خواهند بود.

زهرا رشادی همسر شهید ابوالفضل شیروانیان  در آیین تجلیل از مادران و همسران شهدای شهر مبارکه اظهار کرد: ابوالفضل تأکید بسیاری بر حجاب زنان داشت چراکه حجاب را به‌عنوان سد و محافظی برای زنان در مقابل نگاه‌های بیماردلان می‌دانست.

وی ادامه داد: همسرم بر غیرت مردان بسیار تأکید می‌کرد و معتقد بود داشتن غیرت و ایمان برای مردان، زنانشان را از هر فساد و گناهی دور کرده و جامعه را سلامت نگه می‌دارد.

همسر شهید شیروانیان تأکید کرد: افرادی که درراه دفاع و پاسداری از حرم حضرت زینب(س) به شهادت می‌رسند قطعاً از جایگاه ویژه‌ای برخوردار خواهند بود.

رشادی خاطرنشان کرد: شهید شیروانیان معتقد بود که غیرت ابوالفضل‌ها دژی استوار و سدی مستحکم در برابر هجوم و حمله دشمنان و کافران به حرم حضرت زینب (س) است.

همسر شهید شیروانیان بابیان اینکه شهادت ابوالفضل باافتخار و سعادت است و به‌عنوان همسر او به شهادتش افتخار می‌کنم، اذعان داشت: از راهی که ابوالفضل انتخاب کرده بسیار شادمان و خوشحال هستم چراکه او راه حقیقی و سعادت اخروی را پیمود.

رشادی خاطرنشان کرد: به‌راستی ابوالفضل دفاع از اسلام، مکتب قرآن و حرم بانویی که اسوه استقامت و ایثار است را وظیفه انسانی، اخلاقی، دینی و شرعی خود می‌دانست و تأکید او در مقابله با ظلم‌ستیزی و مبارزه با تکفیری‌های کافر بود که وحشیانه بر جان و قلب مسلمانان هجوم می‌آورند.

همسر شهید شیروانیان ادامه داد: همسر شهیدم می‌گفت نام من ابوالفضل است و حضرت ابوالفضل غیرت داشت؛ تا زمانی که ابوالفضل‌ها هستند هیچ‌کس جرأت ورود و حمله به حرم آن بانوی بزرگوار را نخواهد داشت.

رشادی افزود: ابوالفضل تأکید می‌کرد که به "انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم" به معنای واقعی باید عمل کنیم و هر کس از حرم حضرت زینب (س)دفاع نکند درواقع منافق است.

همسر شهید ابوالفضل شیروانیان از تنها یادگار همسرش می‌گوید: محمدمهدی ۴ ساله، تنها یادگار ابوالفضل است و خدا فرموده وقتی کسی شهید شد من کفیل خانواده‌اش هستم. بر همین اساس با تکیه به خداوند و پیمودن راه شهید، فرزندش را تربیت خواهم کرد.

رشادی گفت: شهدا همیشه زنده و جاودان هستند و تا ابد باقی می‌مانند. فرزند ابوالفضل را مانند خودش غیرتمند تربیت می‌کنم تا او هم مانند پدرش درراه سعادت و دفاع از مکتب اسلام و قران گام بردارد.

همسر شهید ابوالفضل شیروانیان در پایان گفت: او بر نماز اول وقت و نماز شب تأکید بسیاری داشت چراکه معتقد بود انسان با نماز به سعادت حقیقی می‌رسد و توشه پرباری را برای آخرت به همراه خود می‌برد.

"ابوالفضل شیروانیان" در روز ۲۸ شهریور ۱۳۶۲ در اصفهان متولد شد و سرانجام درراه دفاع از حرم بزرگ بانوی اسلام، حضرت زینب (س) به آرزوی دیرینه‌اش رسید و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top