امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20122
بروزرسانی: جمعه, ۰۸ دی ۱۳۹۶ ۱۱:۰۰

دومین مانور مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شهرداری مبارکه در ارگ نهچیر با موفقیت برگزار شد


 

دومین مانور مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شهرداری مبارکه عصر روز پنجشنبه در ارگ نهچیر مبارکه با موفقیت برگزار شد.

دکتر میثمی، نمره خوب به عوامل برگزاری این مانور داد ولی در عین حال تاکید کرد با توجه به ساختار شهری  شهرستان مبارکه و محلات و راههای دسترسی به نقاط مختلف شهر همواره باید اینگونه مانورها برگزار گردد تا کاستی ها و کمبودها مشخص گردد، تا در مواقع بحران از جمله زلزله  یا حریق های گسترده به مشکل بر نخوریم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و  خدمات ایمنی شهرداری مبارکه هم ضمن تشکر از عوامل برگزاری جلسات ستاد پدافند غیر عامل شهرداری مبارکه افزود: هدف از برگزاری اینگونه مانورها بازدید از نقاط و محلات مختلف شهر و بررسی شرایط مختلف نقاط مذکور ، ارتقاء آمادگی نیروهای سازمان آتش نشانی و تمرین و مواجه ی مستقیم نیرو ها با حوادث غیرمترقبه است.

کیومرث مختاری با اشاره به حوادث ناگوار و زلزله های اخیر کشور از آمادگی صددرصد نیروهای سازمان آتش نشانی خبر داد و افزود: برگزاری مانورهای متعدد و مختلف  می تواند در  مواقع  بحران راه گشا باشد.

عسگری نیز در حاشیه برگزاری این مانور گفت: همه ی سعی و تلاش ما برای برخورداری از ستادی قوی در مواجه با حوادث احتمالی در سطح شهرستان  و حتی منطقه است و انشاالله با حمایت شهردار  و شورای اسلامی شهر مبارکه و با به کارگیری از مشاورینی توانمند بتوانیم در برابر بروز حوادث پیش بینی نشده سربلند باشیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مبارکه با بیان اینکه نباید مانورها و تمرین‌ها منحصر به یک روز یا هفته خاصی باشد، تاکید کرد: پدافند غیرعامل یعنی آموزش مناسب شهروندان که لازم است در هر خانواده یک یا دو نفر نسبت به مسائل ایمنی و امدادرسانی آشنایی کامل داشته باشند.

وی اظهار کرد: هدف از پدافند غیرعامل حفاظت از جان و مال مردم، تاسیسات، زیر ساخت ها، منابع اقتصادی و سرمایه فرهنگی و سیاسی است که این امر امنیت ذهنی افراد جامعه را تأمین می کند.

مختاری اظهار کرد: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

وی گفت: در پدافند غیرعامل تمام نهادها و مردم می‌توانند نقش موثری ایفا کنند تا باعث کاهش آسیب در هنگام بحران شوند.

 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top