امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

نرخ ارز و طلا :


درگاه شهرداری مبارکه


درگاه فرهنگ شهر مبارکه


پیشخوان روزنامه ها







 

نظر سنجی

نظر شما در مورد پایگاه خبری شهرداری چیست؟

کد: 20105
بروزرسانی: چهارشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ۰۹:۴۰

۳۹۴ هکتار بافت فرسوده در شهرستان مبارکه وجود دارد


 

شهردار‌ مبارکه : ۳۹۴ هکتار بافت فرسوده در شهرستان مبارکه وجود دارد که با عنوان بافت تاریخی، بافت ناکارآمد میانی و پهنه های شهری با پیشینه روستایی تعریف شده است.

مهندس سید محسن هاشمی در جلسه ستاد باز آفرینی پایدار شهری شهرستان مبارکه افزود: جمعیت ساکن در این بافت ها حدود  ۲۷ هزار نفر  تخمین زده می شود که جمعیت بالایی است.

هاشمی با بیان اینکه بحث باز آفرینی فقط تخریب نیست گفت: طراحی و باز آفرینی کارخانه ریسباف اصفهان در سطح بین المللی الگوی خیلی خوبی برای سایر شهرها محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ها با مشکلات متعددی در زمینه بافت های فرسوده دست به گریبان هستند گفت: همه مردم و مسوولان شهرداری ها را بعنوان متولی بافت های فرسوده می دانند .

هاشمی گفت: بافت فرسوده مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زیادی دارد  و به همین دلیل برای باز آفرینی بافت های فرسوده همه ادارات و نهادهای دولتی باید همکاری داشته باشند

وی افزود: بسیاری از پروژه های احیای بافت های فرسوده در شهر مبارکه از جمله میدان پیامبر اعظم، مجتمع نیلوفر و ولیعصر  در راستای اجرای این پروژه ها با سیاست گذاری شهرداری و شورای شهر تملک شده اما به دلیل هزینه های زیاد راکد مانده است.

شهردار مبارکه با بیان اینکه مردم هم نسبت به راکد ماندن و رها شدن این طرح ها اعتراض دارند گفت: درست است که شهرداری ها باید در بافت فرسوده شهر بعنوان محور فعالیت کنند اما اگر مردم مشارکت نداشته باشند ما هیچ حرکتی نه تنها در بافت فرسوده و حتی در بافت های مدرن شهر نمی توانیم  انجام دهیم.

وی گفت: در حال حاضر تنها امتیازی که در شهرستان مبارکه در زمینه بافت های فرسوده به مردم ارائه می شود ۶۰ درصد تخفیف شهرداری ها است.

شهردار مبارکه با بیان اینکه تنها خدمتی که به مردم ارایه می شود همین است گفت: تسهیلات و وام در شهرستان به سختی و در حد کمی پرداخت ‌می شود و‌ مردم در زمینه اخذ وام و تسهیلات با مشکلات زیادی مواجه هستند.

هاشمی گفت: اگر می خواهیم اتفاقات خوبی در زمینه بافت های فرسوده در شهرستان بیفتد و این شهرستان بعنوان پایلوت برای سایر شهرستانها حرفی برای گفتن داشته باشد  باید مقدمات و حمایت های لازم از طرف سازمان های مربوطه ارایه شود.

وی ‌با بیان اینکه همه دستگاههای خدمت رسان در شهرستان با همدلی و همفکری به کمک شهرداری ها بیایند افزود: شهرداری ها هم با توجه به رسالتی که بر عهده دارند و اتفاقات خوبی که در این مسیر برای شهرداری ها حادث می شود همه جانبه تلاش می کنند.

 



+ 0
مخالفم - 0
پرینت
ایمیل

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید

گزارش تصویری

©  حقوق مادی و معنوی این پایگاه خبری محفوظ و متعلق به شهرداری مبارکه می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

آرادپرداز : طراحی پورتال خبری
Scroll to Top